آوای برند

آوای برند چیست و چگونه در آن موفق شوید؟

آوای برند راهی است برای برقراری ارتباط بیشتر و عمیق تر با مخاطبان جامعه هدف شما. بدون آوای برند، شاید برند شما به آن مفهوم و اصلی که در نظر دارید دست نیابد. آوای برند راهی است که شما با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید. آوای برند را میتوان راهی دانست که می توانید ارزش ها و انگیزه های شرکت خود را به اشتراک بگذارید. آوای برند شما در ارتباط با مخاطبان شما عالی عمل میکند، پس هرچه سریع تر به دنبال آوایی برای برندتان باشید، به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید و مطمئن باشید که در آن موفق می شوید. در این مقاله به بررسی شرکت هایی خواهیم پرداخت که با ثبت آوای برند خود در ذهن مخاطبان بازار هدفشان توانسته اند به سطح بالاتری از برندسازی دست یابند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

آوای برند چیست؟

آوای برند را میتوان همان سبک و راهی دانست که شما از آن برای ارتباط گیری با مخاطبانتان استفاده می کنید و کاملا به سبک و نحوه ارتباطی دارد که با آنها در نظر گرفته اید. آوای برند کسب و کار شما همان چیزی است که در مقابل مخاطبانتان از آن استفاده می کنید و می تواند هر سبکی را شامل شود به شرطی که صداقت داشته باشد. به عنوان مثال می تواند قدرتمند، فان، روشنفکرانه، بد، مهربانانه، سرگرم کننده یا … باشد. درست همانطور که به صورت خاصی با خانواده، دوستان، شرکا و همکاران خود ارتباط برقرار می کنید، راهی خاص برای برقراری ارتباط ویژه با مشتریان شما نیز وجود دارد که پیدا کردن آن می تواند به برقراری رابطه ای صمیمانه تر با آنها منجر شود. تجربه و تحقیقات نشان داده است که مصرف کنندگان کالا یا خدمات، زمانی که ارتباط عاطفی با برند مد نظر برقرار کنند حاضر به خرید بیشتر و همچنین سرمایه گذاری در آن کسب و کار نیز خواهند بود. ناگفته نماند که در بازاریابی نسل چهارم توصیه می شود که تمامی رفتار ها و فعالیت برند ها به گونه ای باشد که مشتریان احساس کنند در تمامی تصمیمات مربوط به کسب و کار شما سهیم هستند. در پایان می توان گفت که آنچه باید به آن توجه ویژه ای بورزید نحوه بیان مطالب شماست. چرا که لحن آن جزئی از زبان است که احساسات شما را در خود جای میدهد. در ضمن توجه داشته باشید که این آوا و نحوه بیان برند شما در تمامی المان های برندینگ و مارکتینگ شما مثل سایت، مقالات، ایمیل ها و … متجلی خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

چگونه می توان آوای برند را توسعه داد؟

اولین گام برای توسعه آوای برند شما این است که هویت اصلی برند خود را در کنار دیدگاه، هدف و ارزشهای خود و وجوه برتری و تمایز خود از رقبایتان را برجسته کنید. با انتخاب سه توصیف جداگانه برای تجارت خود شروع کنید. تون توضیحات باید کلمات واضحی باشند که احساس مخاطبان را برانگیزند. به احساسی که میخواهید در دل و ذهن مخاطبانتان زنده کنید فکر کنید. پرشور، قابل اعتماد یا آرام. حال و هوایی را که می خواهید مخاطب شما برند شما را درک کند و چگونگی درک شرکت خود را در نظر بگیرید. این توضیحات باعث می شود لحن کلیه محتوایی که ایجاد می کنید، جذاب تر باشد. بعد از مراحل بالا با کسانی که به آوای شما گوش می دهند صحبت کنید. آمار جمعیتی برای مشتری فعلی و آینده شما چیست؟ آنها چه شکلی هستند؟ آنها از نام تجاری شما چه می خواهند؟ می توانید از ابزار های رسانه های اجتماعی برای شناخخت بهتر مخاطبانتان استفاده کرده یا در صورت امکان و دسترسی به آنها، به افراد جامعه هدف خود مراجعه کنید و از آنها بپرسید که چه چیزی آنها را بیشتر در مورد برند شما تحریک می کند.
آوای برند

تمامی این داده ها، اطلاعات ارزشمندی است که می توانید هنگام ساختن آوای برند خود از آنها استفاده کنید. از فیس بوک تا اینستاگرام گرفته تا توییتر، منابع تحلیلی را ارائه می دهد که سن، جنسیت، موقعیت مکانی و زمان روزهایی را که این افراد بیشترین فعالیت را دارند. طرحی را برای چگونگی به اشتراک گذاری نام تجاری خود از طریق سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. در آخر یک راهنمایی ساده، یک ابزار مرجع ایجاد کنید که به حفظ و بهبود آوای برند شما کمک می کند.

نمونه ای از آوای برند های استثنایی

آوای برند

در هر کاری الگو برداری از برندهای پیشتاز و آن دسته از کسب و کارهایی که قبلا با استفاده از آن روش و ترفند به موفقیت دست یافته اند به شرط رعایت برخی از نکات و ریزه کاری ها میتواند بسیار کمک کننده باشد. به همین دلیل در ادامه به بررسی چند شرکت با آوای برند متفاوت پرداخته ایم. برند Glossier که در نیویورک واقع شده است خود را برندی قدرت گرفته از حمایت های مردم در صنعت زیبایی به مخاطبانش معرفی میکند. آوای برند آنها مراقبت و زیبایی را برای زنان امروزی از طریق توانمندسازی و مراقبت از خود بیان می کند. پست هایی از آسیب پذیر اجتماعی و تصاویری که حس اعتماد را در دل مخاطبان زنده می کند باعث شده است که این برند از طریق محتوا به صورتی ساده و جسورانه با جامعه مخاطبان خود صحبت کند. اپل شرکتی بوده است كه در طول زمان مبنا را بر متمایز ساختن خود از سایر رقبا و برندها گذاشته است و همواره سعی کرده است این امر را از طرق مختلف نشان دهد. با توجه به مصرف کنندگان این برند در خواهیم یافت که آنها توانسته اند از طریق محصولاتشان حس برتری و لوکس بودن را با این کالا در خود زنده کنند.

بازی مهمانی موفق و بدنام، کارتها در برابر بشریت، پست های اجتماعی خود را با عبارات تند و زننده و طنز تاریک رهبری می کند تا مروری از گذشته، حال و آینده آن هم به شیوه خاص خود داشته باشد. فروشگاه معروف مواد غذایی آمریکایی Whole Foods، قابلیت دسترسی، بازیگوشی و تغذیه سالم را از طریق مغازه ها و شعب، وب سایت، کالاها و حضور در رسانه های اجتماعی به نمایش می گذارد. این سازگاری و یکپارچگی لحن در پلتفرم های مختلف به مشتری اطمینان می دهد که ارزشهای جامعه و سلامتی آنها در پشت صدای برندشان پنهان شده است.

برای مطالعه بیشتر

کمک به یک شرکت تازه تاسیس برای ایجاد خلق هویت برند موفق می تواند هیجان انگیز باشد. خلق هویت برند این امکان را به طراح می دهد تا با یک برند بر ذهن مخاطبان بازار هدف تأثیر بصری خوبی بگذارد، اما طراح باید به عناصری مثل طراحی آرم، چاپ و طراحی دیجیتال دقت کند.

اکنون زمان این است که آوای برند خود را بیابید!

زمانی که از آوای برند صحبت میکنیم یعنی دست روی نقطه احساسی تعامل با مخاطبان گذاشته ایم. در آوای برند توجه به لحن از اهمیت بالایی برخوردار است و اینکه حرف ها را چگونه به مخاطبانمان منتقل کنیم مورد سوال قرار میگیرد. آوای برند شما صدای شخصی و صادقانه ای است که شما را به مشتریانتان متصل می کند و در مراحل بالاتر حتی منجر به وفادارسازی آنان به نام و برند شما می شود. به خاطر داشته باشید که اگرچه ثبات مهم است، اما نباید از انعطاف پذیری غافل شد و همیشه به یاد داشته باشید که صدایی بیشتر به دل مشتریان خواهد نشست که از میان و دل همان گروه برخاسته باشد.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد