بازطراحی برند

بازطراحی برند

آیا شما فکر میکنید که دیگر لوگوی شما زیبا نیست و دیگر درباره برند شما سخن نمی گوید یا دیگر در میان رقبای خود شناخته نمی شود. شرکت های بزرگ و مطرح در این شرایط برند خود را مجددا طراحی می کنند، یعنی طراحی مجدد لوگو، کارت ویزیت، کاتالوگ یا بسته بندی و در اصل طراحی مجدد هویت برند. شاید برای شما سوال باشد که طراحی مجدد هویت برند چیست؟ در اصل به معنای باز طراحی برند است به این معنا که برند با طراحی های مجدد فراتر از هویت قبلی خود ظاهر شود. البته باید بدانید که طراحی مجدد برند باعث می شود که تصویر برند شما در ذهن مخاطب شما هک شود اما باید بدانید که طراحی مجدد برند امری زمان بر و هزینه بر است بنابراین باید آگاه باشید که چه زمانی آن را انجام می دهید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چه زمانی باید از طراحی مجدد برند استفاده کنیم؟

تغییر اطلاعات دموگرافی (اطلاعات مخاطبان)

با گسترش یافتن برند، برند شما مخاطبان زیادی را مورد هدف قرار می دهد. حتما اسم برند آدیداس به گوش شما خورده است. آدیداس یکی از شرکت هایی است که باز طراحی برند خود را هم در زمان خوب و عالی انجام داده است. آدیداس در چند سال گذشته با فروش بخش بزرگی از لوازم ورزشی توانست هزاران نفر را جذب برند خود کند و توانسته در میان رقبای بزرگی همچون نایک و آندر آرمور سهم قابل توجهی از بازار را کسب کند. اما شاید فکر کنید که آدیداس چگونه به این موفقیت دست یافت؟ آدیداس با تاثیر گذاری بر روی بازاریابی دیجیتال و استراتژی برند توانست خود را به برندی بزرگ تبدیل کند.

تغییر سلیقه یا تکنولوژی

اگر تکنولوژی باعث شده است که در نحوه نمایش یا برخورد مخاطبان با برند خود اشکالات و ایراداتی را حس کنید، باید به فکر بازطراحی برند خود باشید چون در این عصر دیجیتال استفاده نکردن از تکنولوژی می تواند ضرر زیادی برای برند داشته باشد. البته باز طراحی فقط در هنگام تغییر تکنولوژی صورت نمی پذیرد، شاید با هر ترند جدیدی سلیقه شما هم تغییر کند.
بازطراحی لوگو

تغییر استراتژی کسب و کار

برند شما شاید محور خاصی داشته باشد به عنوان مثال گسترش خط تولید یا وارد شدن به بازار های بین المللی و یا شاید هم همکاری با یک برند دیگر. درست است برند شما باید نام خود را در ذهن مخاطب هک کند اما نباید از شخصیت قبلی خود فاصله بگیرد. به همین دلیل پس از بازطراحی مجدد برند خود توجه داشته باشید که همچنان پیام درستی به مخاطبان خود منتقل کنید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

در صورت عدم برخورداری از برند

اینکه برندهای تازه کار در ابتدای راه خود توجه بسیار زیادی به امر برندینگ و هویت بصری برند نمی کنند نکته ای عادیست. اما با گسترش کسب و کار مجموعه ها و پیشرفت آنها در بازار هدف، طبیعی است که به فکر بازطراحی برند خود باشند تا بتوانند ادامه مسیر را پرقدرت تر و با ظاهری حرفه ای تر طی کنند.

چرا باید برند را مجدد طراحی کنیم؟

برای یک برند بسیار مهم است که به چه علتی مورد بازبینی و باز طراحی قرار میگیرد، به همین دلیل مطمئن شوید که با طراحی مجدد برند به اهداف خود در تجارت خود می رسید. اگر هیچ کدام از مشکلاتی که در برند شما به وجود آمده و شما را به فکر باز طراحی آن انداخته، بهتر است یک لحظه فکر کنید چرا می خواهید برند خود را مجدد طراحی کنید. شاید مشکل بزرگی مانند عدم تناسب بازار باشد که با با طراحی مجدد برند درست نشود.

روش طراحی مجدد برند: استراتژی عالی و نظارت خوب

گفتن داستان برند به مخاطب کار آسانی نیست به ویژه زمانی که برند را مجدد طراحی میکنید این فرایند باید شامل استراتژِی و تحقیق لازم و برنامه ریزی درست و یک همکاری تیمی خوب باشد.

با ارزش های برند خود طراحی را شروع کنید

اگر شما قبل از شروع طراحی مجدد لیستی از ارزش های برند درست کنید در زمان صرفه جویی کرده اید و این بهترین زمان برای گردآوری تیم است تا با همکاری به اهدافی که از طراحی مجدد برند خود هستید برسید.

بازطراحی لوگو

استراتژی داشته باشید

طراحی مجدد یک برند فقط برای لوگو یا یک وب سایت نیست بلکه برای تمام جهان و تمام کسب و کار ها است. مطمئن شوید که یک استراتژی خوب و منسجم دارید که شمال همه عناصر هویت برند و تمام صفحه های مجازی باشد. وقتی که یک باز طراحی جزئی انجام می دهید باید بدانید برند تازه طراحی شده باید حس و حال تازه ای به برند بدهد.

بازطراحی لوگو

تجزیه و تحلیل آنچه را که باید نگه دارید و چه چیزی را تغییر دهید

قبل از اینکه طراحی مجدد برند را آغاز کنید بهتر است مواردی را که در برند خوب به نظر می رسد را در نظر بگیرید. به طور معمول شاید شما بخواهید نام برند را تغییر ندهید. در حالت ایده آل برخی از عناصر هویت برند شما ممکن است تغییر نکند به همین علت با مراجعه به آنها احساس تداوم می کنید و با مواردی که مخاطب با دیدن آن جذب برند شما شده است را می توانید نگه دارید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی.

بازار و رقبای خود را تحلیل کنید

برای اطمینان از ارتقا و تاثیر بازطراحی برند، ترند های موجود در بازار را در نظر بگیرید و درباره رقبای خود تحقیق کنید. باز هم اگر برند شما ارزش های شما را بیان نمیکند بهتر است که از ترند های قدیمی استفاده کنید. باید بدانید که هدف از بازطراحی برند حذف شدن از رقابت نیست بلکه پایدارتر کردن آن است.

پروژه را مدیریت کنید

بازطراحی برند میتواند یک ترند پر هزینه و زمان بر باشد اما زمانی که باز طراحی انجام می شود مخصوصا در مورد زمان هایی که ظاهر برند تغیر می کند احساس شما را هم عوض و کاملا بازسازی میکند. به همین علت مدیریت پروژه برای باز طراحی و اطلاع از میزان هزینه ها بسیار مهم است. مدیریت پروژه می تواند به عنوان یک صفحه گسترده باشد به عنوان مثال پیش بینی جدول زمانی، تحول ها، خطرات و تقسیم کار تیمی است.
بازطراحی لوگو

داستان خود را برای جهانیان بازگو کنید

شما بسیار برای باز طراحی برند تلاش کرده و باید به برند تازه خود افتخار کنید. هنگامی که می خواهید برند خود را برای مخاطب معرفی کنید مطمئن شوید که چگونه این کار انجام میدهید. به همین علت هنگامی که با تغییرات برند شما مواجه میشود دچار سردرگمی میشود پس با درگیر کردن آنها با داستان برند میتوانید وفا داری آنها را به برند افزایش دهید.

برای این که بدانید کسب و کار شما نیاز جدی به طراحی مجدد برند دارد، باید نقش اساسی ارزش های برند خود را در این پروسه در نظر بگیرید. طراحی مجدد را یک فرصت عالی برای تقویت ارزش های شرکت چه در داخل شرکت و چه در خارج که مخاطبان نقش مهمی دارند بدانید و در آخر با همکاری تیمی که در این راه تجربه زیادی دارد مهر تایید محکمی به این فرآیند بزنید تیم طراحی سل گرافیک با تجربه بالا و نمونه کارهای بسیار زیادی در زمینه طراحی و باز طراحی هویت برند و برندسازی در کنار شما خواهد بود تا رنگ و بویی تازه و خاص به کسب و کار خود هدیه کنید. برای دریافت مشاوره، مشاهده نمونه کارها و اطلاع از تعرفه ها از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد