طراحی لوگو

بازطراحی لوگو یا اصلاحات جزئی؟ کدام مناسب شماست

همانطور که پیشتر و در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم، طراحی لوگو و نشان تجاری مجموعه شما از این حیث از اهمیت بالایی برخوردار است که جزو اولین المان هایی از هویت برند است که مخاطبان بازار هدف با آن برخورد خواهند داشت. لوگوی شما را می توان چکیده ای نمادین از تمامی اطلاعات هویتی برند دانست. در مقاله زمان و نحوه بازطراحی لوگو به این مسئله پرداختیم که آیا لوگوی فعلی مجموعه شما نیازمند تغییر است یا نه؟ اگر به سوالات درج شده در مقاله قبل پاسخ مثبت داده اید که می توان اینگونه برداشت کرد که زمان آن فرا رسیده است که دستی به لوگوی خود بکشید و با اعمال تغییرات جان دوباره ای به هویت برند خود بدهید. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که برای این احیای مجدد بیش از یک راه پیش روی ما قرار دارد.

پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این مقاله، مقاله زمان و نحوه بازطراحی لوگو را مطالعه کنید.

چه صاحب کسب و کار کوچکی باشید چه یک مجموعه ای که سالهاست در میدان رقابت در یک حوزه کاری خاص دارد، باید توجه داشته باشید که جان بخشیدن دوباره به هویت کسب و کار شما از دو طریق طراحی مجدد و از صفر لوگو یا اعمال اصلاحاتی جزئی در طراحی قبلی ممکن خواهد بود. اعمال اصلاحات جزئی به لوگوی حال حاضر مجموعه شما رویکردی کمتر دراماتیک است. در طی این فرایند، طراح لوگوی شما، با اعمال تغییرات کوچکی همچون راحت تر کردن انتقال پیام از طراحی آرم، اعمال تغییرات در رنگ ها یا ساده تر کردن فضای کلی کار اقدام به افزایش تاثیرگذاری و ماندگاری لوگوی شما می کند.
بازطراحی لوگو

به روز رسانی لوگوی مسترکارت در سال 2016 نمونه ای بارز و خوب از استفاده از اصلاحات جزئی در جهت بهبود هویت برند است. در این فرآیند شرکت مسترکارت با تغییر تایپوگرافی و اصلاحات بسیار کوچک در نماد، خود را وارد مرحله ای جدید از کسب و کار خود و آماده ورود به آینده کرد. از طرف دیگر ، طراحی مجدد آرم مانند جراحی پلاستیک چشمگیر است. این رویکرد می تواند شامل ارسال پیامی جدید از طریق لوگو، انتخاب پالت رنگ سازمانی نو یا انتخاب نامی جدید برای کسب و کارتان باشد. اما توجه داشته باشید که قبل از انتخاب خود مبنی بر اعمال تغییرات یا بازطراحی لوگو لازم است که سه سوال زیر را از خود بپرسید:

1- چه ضعف هایی در لوگوی فعلی من وجود دارد که منجر به عدم کارکرد مناسب آن می شود؟
در مقاله قبلی سل گرافیک 5 علت مهم برای فکر کردن به اعمال تغییرات در طراحی لوگو پرداختیم. پاسخ به 5 سوال مطرح شده در آن مقاله می تواند یک نمای کلی از ضعف های موجود در طراحی فعلی لوگوی شما را نمایش دهد.
2- کدام یک از المان های فعلی لوگوی شما نیاز به تغییر ندارند؟
ممکن است که بخواهید لوگوی خود را به طور کامل تغییر دهید اما پیش از آغاز فرآیند طراحی و ساختارشکنی بنیادین، به عناصر فعلی طراحی که نماینده سازمان شما هستند توجه داشته باشید. این عناصر می توانند رنگ های سازمانی، سبک طراحی خاص یا ارزش های مشابه ای برای سازمان شما باشند که دوست ندارید پس از بازطراحی از بین روند.
3- آیا لوگوی فعلی شما ارتباط مستقیم با مشتریان من دارد؟
یک چالش مهم در طراحی مجدد آرم، ایجاد اختلال در ارتباط بصری است که مشتریان شما با لوگوی قدیمی شما دارند. مدتی وقت بگذارید تا دریابید که مشتریان شما چگونه با آرم فعلی شما ارتباط برقرار می کنند و عواقب احتمالی یک تغییر چشمگیر چه خواهد بود. آیا مشتریان موجود شما دچار سردرگمی خواهند شد؟ اگر چنین است، ریسک این کار مشابه ساخت پایگاه مشتریانی جدید خواهد بود. پس پیش از انتخاب بسیار دقت کنید.

فرایند بازطراحی لوگو

تا به اینجای کار، سؤالات کلیدی را از خود پرسیده اید و طراحی مجدد یا اعمال تغییرات در لوگوی خود را نیازسنجی کرده اید. تحقیقات لازم را انجام داده اید و آماده اید تا با طراحی مجدد آرم خود گامی رو به جلو بردارید. تبریک می گویم! این یک قدم بزرگ برای شما و شرکت شماست. حال زمان آغاز فرآیند اصلی طراحی فرا رسیده است. با وجود اینکه پروسه بازطراحی لوگو بسیار مشابه طراحی لوگو برای نخستین بار است اما در زیر به بررسی نکاتی پرداخته ایم که توجه به آنها در این مسیر خالی از لطف نیست و می تواند راهگشا و کمک کننده باشد:

بازطراحی لوگو
  • سعی کنید از مقایسه مستقیم گزینه های لوگوی جدید خود با نشان قدیمی به عنوان معیار موفقیت خودداری کنید. درعوض، به نحوه نشان دادن نشان تجاری یا نحوه صحبت با مشتریان و انتقال پیام خود توجه کنید.
  • تغییر میتواند احساسات غیر منتظره ای به همراه آورد ، خواه این احساس هیجان از چیز جدید باشد یا نگرانی از تغییر بیش از حد. پس قبل از هرگونه تصمیم گیری مطمئن شوید که روی تمامی موارد به اندازه کافی زمان و تفکر گذاشته اید.
  • برخی از عناصر طراحی مجدد آرم شما (رنگ، سبک طراحی و ... ) نیاز به تغییرات بزرگتری برای استفاده در سایر المان های هویت برند شما (مانند طراحی کارت ویزیت، طراحی سایت و …) دارند. اگر آمادگی تغییر و تعمیر تمامی این موارد را ندارید، برخی از المان ها را در طراحی جدید نیز ثابت نگه دارید.

برای مطالعه بیشتر

چه تازه در حال طراحی آرم و لوگوی مجموعه خود برای اولین بار باشید چه به فکر بازطراحی لوگوی مجموعه خود افتاده باشید باید بدانید که طراحی آرم و لوگوی عالی نیازمند برقرار شردن یک سری شرایط خاص پیش و در طول پروسه طراحی است که در مقاله زیر به بررسی هفت عدد از مهم ترین این ویژگی ها پرداخته ایم.

با لوگوی جدید خود چه کنم؟

پس از اتمام فرایند بازطراحی، اکنون شما یک لوگوی کاملا تازه و سرحال دارید. اما با این لوگوی جدید چه باید کرد؟
پس از پایان سفر درز و پر پیچ و خم بازطراحی لوگو، اکنون زمان انتقال خود و مجموعه تحت مدیریتتان از جایی که قبلا بودید به جایی که میخواهید باشید است. باید تصمیمی بگیرید که دوست دارید لوگوی جدید خود را مرحله مرحله و طی مدت زمانی خاص به نمایش درآورید یا اینکه با پرده برداری ناگهانی از تغییرات خود رونمایی کنید. هر کدام از این دو راه را که برگزیدید دقت کنید که باید لوگوی جدید خود را در تمامی المان ها و مکان های شرکت به روزرسانی کنید (کارت ویزیت، طراحی سایت، امضای ایمیل، تبلیغات و …)

برای مشاوره و اطلاع از قیمت و تعرفه طراحی و بازطراحی لوگو، مشاهده نمونه کارها و تماس با ما میتوانید از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشیم تا گام نخست خود برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و همچنین ایجاد تغییر در هویت بصری برند برای بهبود جایگاه خود در ذهن مشتریان را محکم و استوار تر از سایر رقبا بردارید.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد