برندسازی

برندسازی محصولات غذایی- قسمت دوم

در قسمت قبلی برندسازی محصولات غذایی درباره اصول برندسازی صحبت کریم. از المان هایی همچون لوگو، وب سایت، بسته بندی، تبلیغات و شبکه های اجتماعی صحبت کردیم و کاربرد آنها را بیان کردیم و همچنین به این موضوع اشاره کردیم که صنعت و حرفه غذا بازاری بسیار دشوار برای رقابت و ایستادگی است چرا که استراتژی های برندها بسیار شبیه به هم هستند و تنها اندکی تفاوت دارند. با ما همراه باشید تا در این قسمت از مقاله به سایر نکات مهم در برندسازی محصولات غذایی بپردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

بهترین روش برندسازی برای صنایع غذایی

در بازار خاصی مانند محصولات غذایی تکنیک های بسیار زیادی برای برندسازی وجود دارد اما تنها تعدادی از آنها کاربردی هستند. یکی از این تکنیک ها طراحی لوگو عالی است که این لوگو اولین پله برای ارتباط شما با مخاطبانتان است. اما به یاد داشته باشید که لوگو شما نیز باید شخصیت برند را منعکس کند. در اینجا برخی نکات همچون رنگ، شکل و سایر آنها را بیان کرده ایم.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

بهترین رنگ ها

به طور خلاصه رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد برای برند های غذایی نتیجه خوبی را به همراه داشته اند. باید بدانید که رنگ قرمز بهترین رنگ برای تحریک گرسنگی است و این به این خاطر است که غذاهای فراوانی در طبیعت وجود دارد که قرمز هستند. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که رنگ های گرم بسیار خوب باهم ترکیب می شوند و اگر دقت کرده باشید برند های غذایی زیادی وجود دارند که متشکل از این رنگ های گرم هستند. این ترکیب از رنگ های گرم تقریبا در تمام رستوران های فست فود قابل مشاهده است و درباره محصولات و غذاهای طبیعی و ارگانیک رنگ سبز بسیار استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد که در روانشناسی رنگ توصیه می شود از رنگ آبی در برند های غذایی استفاده نکنید چرا که به غیر از بلوبری غذای آبی دیگری در طبیعت وجود ندارد به همین دلیل رنگ آبی کمترین تاثیر را بر روی اشتها دارد. به همین دلیل مطمئن شوید که رنگ مناسب و اشتها آوری را انتخاب کرده اید تا مخاطبان و مشتریان زیادی را به سمت برند خود جذب کنید.

برندسازی

بهترین تایپوگرافی

هیچ تایپوگرافی واحدی برای صنایع غذایی وجود ندارد. اندازه و رنگ متن و همچنین فونت شما همه مفهوم منحصر به فرد خود را برای شخصیت برند شما دارند. تایپوگرافی هم مانند اشکال هستند شما می توانید دو سبک متفاوت را با هم ترکیب کنید و یک لوگوی خیلی خاص ایجاد کنید.این را به یاد داشته باشید که تایپوگرافی شما نیز بستگی به این دارد که شما به دنبال چه لوگویی هستید. بعد از طراحی بخش های اول لوگو شما می توانید تایپوگرافی مناسب با هویت برند و لوگوی خود انتخاب کنید.

بهترین اشکال

برندسازی

در لوگو اشکال در نحوه دریافت شخصیت یک برند کاملا تاثیر گذارند. به عنوان مثال لوگو های دایره ای جذاب هستند اما لوگو های مستطیلی ظاهری سفت و خشن دارند اما قابل اعتماد هستند این به این معنی است که شکل باید به جای صنعت و یا حوزه فعالیتی شما با هویت برند شما مرتبط باشد. همانطور که گفته شد اکثر برند های غذایی از شخصیت دوستانه ای بهره مند اند و در اکثر مواقع لوگو های آنها متشکل از دایره و خطوط منحنی است. اما لوگو های مستطیلی، مثلثی و زاویه دار شکل رسمی تری دارند و در حوزه های حقوقی یا مالی عملکرد بهتری دارند اگرچه برخی از رستوران های سطح بالا نیز ممکن است این را قبول نداشته باشند و از این اشکال استفاده کنند. اگر می خواهید یک لوگو جدی داشته باشید اما مخاطبانتان احساس راحتي با آن داشته باشند میتوانید از خطوط منحنی و افزودن منحنی هایی در گوشه های شکل خود حالت و ظاهر بهتری از آن را نشان دهید. به همین علت با توجه به هویت برند خود شکل مناسبی برای لوگو خود استفاده کنید تا نتیجه خوبی از آن بگیرید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

بهترین بسته بندی

بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی یکی از گسترده ترین المان ها در خلق هویت برند است. اولین تجربه مشتری از انتخاب شما و محصول شما با چشم های آنها اتفاق می افتد. به همین علت نحوه بسته بندی محصول شما بسیار مهم است. یکی از نکاتی که در این روز ها بسیار مهم است و در بسته بندی خوب به شما کمک می کند تا محصول خود را از سایر گزینه ها در مغازه های شلوغ و یا وب سایت های مواد غذایی آنلاین متمایز کنید. قبل از طراحی بسته بندی چند سوال کلیدی از خودتان بپرسید.

  • محصول من چیست؟ ابعاد و مواد تهیه آن چیست؟ در طراحی بسته بندی آینده نگری می تواند به شما بسیار کمک کند تا با تکامل برند خود از مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد جلوگیری کند.
  • مشتری من کیست؟ درک اینکه چه کسی محصولات شما را خریداری می کند بسیار مهم است و محصول غذایی خود را بر این اساس نام گذاری کنید.
  • مصرف کنندگان بسته بندی را در کجا می بینند؟ جایی که مخاطبان بسته را در آنجا ببینند بسیار بر روی خرید و جذب مشتری تاثیر دارد.

این نکته را به یاد داشته باشید که در طراحی بسته بندی جزئیاتی مانند لوگو، رنگ برند، فونت برند و شکل ها را مدنظر قرار دهید.

برندسازی محصولات غذایی همان چیزی است که مخاطب بادیدن برند شما جذب آن شده و یکی از مخاطبان دائم شما و برندتان می گردد . برندسازی یکی از مهمترین بخشها در راه پر پیچ و خم خلق هویت برند است. همانطور که گفته شد برندسازی محصولات غذایی بسیار دشوارتر از سایر حوزه هاست چرا که بسیاری از برند ها از یک استراتژی استفاده می کنند و آن را اندکی تغییر می دهند اما ما در این مقاله به صورت کامل از اصول برندسازی تا بهتری سبک برندسازی توضیح دادیم تا شما با استفاده از این نکات برند خود را به یک برند عالی و جهانی تبدیل کنید. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه خلق هویت برند می تواند شما را در این راه پر پیچ و خم یاری کند و شما را به هدفتان برساند. برای ارتباط بیشتر با کارشناسان و دیدن نمونه کار های بیشتر از سل گرافیک از دکمه های زیر استفاده کنید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد