برندسازی

توسعه برند به عنوان کارآفرین

شما به عنوان یک کارآفرین کسب و کار خود را شروع کرده و باید بدانید که شما مهمترین گام را برداشته اید اما باید بدانید که ایجاد یک برند تنها به تاسیس مربوط نمی شود بلکه باید آن را روز به روز توسعه داد. شما به عنوان یک کارآفرین نیاز به توسعه برند خود دارید تا مخاطبان زیادی را به سمت برند خود جذب کنید. اما باید بدانید که کار بسیار دشوار است چرا که امروزه برند های بزرگ و کوچکی زیادی وجود دارد که شما باید در میان آنها استقامت و پایداری کنید تا خود را متمایز از آنها نشان دهید. برای این امر تنها نیاز به سه نکته دارید که با استفاده از آنها برند خود را توسعه دهید.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

سادگی

باید بدانید که برند شما و طراحی های شما مکمل همدیگرند و با وجود این دو عنصر مهم است که یک برند توسعه پیدا می کند. و اگر برای انتخاب نام برند نمی دانید که چه چیزی ارزش های برند شما را نشان می دهد تنها کافی است که به برند های بزرگ فکر کنید. اپل یکی از بهترین مثال هایی است که می توان نام برد. همانطور که میدانید اپل در لوگوی خود از رنگ خاکستری استفاده کرده است چرا که می تواند در هرجا زیبا باشد و بدرخشد. علاوه بر آن لوگوی اپل بسیار سازگار با محیط است چرا که در هر جه قابل استفاده است برای مثال شما لوگوی اپل را در یک بیلبورد، تبلیغ های تلویزیونی و خیلی جاهای دیگر می بینید. و یا مک دونالد، مک دونالد از رنگ زرد و قرمز استفاده کرده است و اگر شما آن را در هرجا ببینید می دانید که این لوگو متعلق به مک دونالد است. نکته ای که باید آن را درک کنید این است که شما هیچ تفاوتی با برند های بزرگ ندارید البته یک تفاوت وجود دارد و آن این است که آنها میلیون ها دلار یا تومان خرج طراحی لوگو خود کرده اند.

برندسازی

اما این مهم نیست که شما چقدر پول برای طراحی لوگوی خود قرار است بدهید بلکه این مهم است که آن را ساده نگه دارید. تنها کافی است تا به دو یا سه نکته مهم مانند رنگ ها، خدمات شما، حضور شما در شبکه های اجتماعی یا هر چیز دیگری باشد که احتمال دارد بیشتر مشتریان شما با آن تعامل داشته باشند. اگر تمرکز خود را روی رنگ گذاشته اید، اطمینان حاصل کنید که رنگ هایی که در کالاهای فیزیکی خود استفاده می کنید با رنگ های موجود در لوگو شما مطابقت داشته باشد یا مکمل آن باشد. اگر حضور آنلاین شما از اولویت بالایی برخوردار است، اطمینان حاصل کنید که وب سایت، شبکه های اجتماعی و ایمیل همه با هم هماهنگ و به روز باشند. اما تمام نکته در اینجا این است طراحی های خود را تا حد امکان ساده نگه دارید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

سازماندهی

به راحتی می توانید در مورد کسب و کار جدید و مکان مورد علاقه خود هیجان زده شوید، اما به زودی ایده هایی در مورد رنگ ها، طرح های لوگو و همه مواردی که باعث کلافه شدن شما میشوند، و شما تنها کاری که می توانید انجام دهید سازماندهی آن ها است. یکی از نکات مهم در سازماندهی برند این است که شما قادر به تولید ظاهر مورد علاقه خود نخواهید بود بدون اینکه ابتدا آن را سازماندهی کنید. ساده ترین راه برای این کار این است که کمی وقت بگذارید تا ایده های خود را روی کاغذ بیاورید. صفحه گسترده ای را با تمام منابع الهام خود، از جمله برند هایی که دوست دارید و رقبای خود، تنظیم کنید تا افکار خود را متمرکز نگه دارید. سپس، هنگامی که فکر می کنید همه چیز پایین است، آن صفحه گسترده را مرور کرده و شکل بیشتری را در مورد آنچه برای نام تجاری خود شروع کنید. این باید حداقل شامل قلم ها، رنگ ها و توصیف شخصیت نام برند شما باشد. این نیز یک پایه عالی برای انتقال وظایف به فریلنسرهای استخدام شده یا سایر کمک های طراحی است. اما نکته مهم در این بخش این است که افکار خود را مرتب کنید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

آینده

برندسازی

تا کنون، ما در مورد مکان شما و برنامه های فوری شما برای شرکت در حال رشد بحث کرده ایم. اما در دو سال یا پنج سال آینده چه اتفاقی برای برند شما می افتد؟ آیا برند شما از این آزمون سربلند بیرون می آید. با رشد و تکامل شرکت شما، برند شما نیز باید متحول شود. حتی ممکن است متوجه شوید که محصول و مشتری هدف شما بسیار متفاوت از زمانی است که برای اولین بار شروع کرده اید، این بدان معناست که زمان آن رسیده است که بسته بندی خود را به روز کنید، از قالب مربع خود به یک وب سایت سفارشی ارتقا دهید یا لوگوی خود را باز طراحی کنید. بسته به نیاز و بودجه شما، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای ایجاد مجدد نام برند خود به صورت حرفه ای انجام دهید: شما می توانید یک طراح مستقل استخدام کنید، یک مسابقه طراحی کنید. قبل از تصمیم گیری وقت بگذارید و به گزینه های خود فکر کنید و اگر تصمیم دارید که به یک فریلنسر اعتماد کنید مطمئن شوید که نمونه کارهای او را به دقت ارزیابی کرده اید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

ایجاد یک کسب و کار تازه و توسعه آن می تواند ایده خوبی باشد اما باید بدانید می توانید از پس چالش های آن بر بیایید؟ همانطور که در بالا گفتیم برای توسعه برند خو باید از سه نکته پیروی کنید و این سه نکته عبارت اند از سادگی، سازماندهی، آینده. با پیروی از این سه نکته می تواند تا بند خود را توسعه دهید البته باید بدانید که تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه هایی قبیل خلق هویت برند و طراحی هویت بصری برند می تواند شما را در این راه پر پیچ و خم یاری کند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد