طراحی آرم و لوگو

ده ترکیب رنگ برای الهام بخشیدن به طراحی آرم و لوگو

هر برندی برای آرم خود به پالت رنگی نیاز دارد. حتی اگر لوگوی شما مشکی است بازهم نیاز به پالت رنگی دارید، برند ها برای بیان اینکه چه کسانی هستند از ترکیب های رنگی آرم استفاده می کنند. رنگ در روی کار استفاده می شود و در ذهن بیننده تاثیر خاصی می گذارد. قبل از اینکه هر کسی یک نگاه بهتر به آرم و لوگوی مجموعه شما بیندازد یا نام برند شما را بخواند، آن چیزی که باعث بیاد ماندن برند شما در ذهن مخاطبانتان است پالت رنگی است که در طراحی آرم خود استفاده می کنید. در ترکیب های رنگی آرم و لوگو، رنگ ها دست به دست هم می دهند تا برند شما را بیاد ماندنی تر کنند. هنگامی که شما یک لوگو را طراحی می کنید، رنگ هایی که انتخاب می کنید برای موفقیت برند و آرم و لوگوی تان بسیار مهم است. در این مقاله به دوازده ترکیب رنگ آرم و لوگو پرداخته ایم.

نقش رنگ در طراحی آرم و لوگو

رنگ ها باعث برانگیخته شدن احساسات می شوند. بر اساس فرهنگ، سنت ها و حتی تکامل خود ما، هر رنگ دارای پیوندهای عمیق روانشناختی با تک تک ماست. به عنوان مثال، رنگ زرد باعث دوستی می شود، در حالی که قهوه ای ناهموار تر و طبیعی تر است. رنگ ها بیشترین کار را برای برند و لوگوی شما انجام میدهند. آنها داستان سرای خوبی هستند، روحیه را منتقل میکنند و متصل کننده ایده ها به یکدیگر هستند. از نظر زیبایی شناسی، رنگ می تواند نقش بسیار زیادی در طراحی لوگو داشته باشد. برای تقویت عناصر طراحی می توانید از رنگ استفاده کنید، می توانید رنگ را به کانون تبدیل کرده یا آن را در پس زمینه نگه دارید. گاهی اوقات، استفاده از رنگ سیاه می تواند رنگ های دیگر را زیباتر جلوه دهد. رنگ ها همه این کارها را به سرعت و در کسری از ثانیه انجام می دهند. به همین دلیل است که پیدا کردن ترکیب رنگی در طراحی آرم بسیار مهم است. در این مقاله درباره تئوری استفاده از رنگ ها در طراحی آرم و لوگو بیشتر خواهید آموخت.

طراحی آرم و لوگو

در طراحی آرم به چند رنگ نیاز دارم؟

طراحی آرم و لوگو

هیچ قانونی درباره وجود چند رنگ در آرم شما وجود ندارد. چند رنگ مورد نیاز شما بستگی به حرف شما برای آرم و برند شما دارد. اما نکته حائز اهمیت در انتخاب پالت رنگی برای طراحی آرم و لوگو آن است که تجربه نقش بسزایی را در آن ایفا می کند. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در عرصه طراحی آرم و لوگو و همکاری در خلق هویت برندهای کوچ و بزرگ آماده همکاری با برند شما است تا با انتخاب بهترین رنگ به موثرترین نتیجه برسید. بیشتر آرم ها از دو یا سه رنگ مجزا استفاده می کنند. به طور معمول، این یک رنگ اصلی و یک یا دو رنگ اضافه است که جذابیت بیشتری به آرم میبخشد و تمام شخصیت برند را به نمایش میگذارد. شما در طول روزمره آرم هایی را می بینید که فقط از یک رنگ استفاده میکنند. گاهی اوقات تنها چیزی که شما نیاز دارید به معنای واقعی کلمه فقط یک رنگ یا چند سایه متفاوت با همان رنگ است. بعضی اوقات، استفاده از یک پالت رنگی گسترده تر برای داستان بصری برند شما منطقی خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی زیبا و متفاوت صرفا به انتتخاب رنگ محدود نمیی شود، بلکه نکات بسیار زیادی در طراحی آرم و نشان تجاری وجود دارد که عدم رعایت هر کدام از انها می تواند تاثیرات مخربی در آینده کسب و کار و ماندگاری طرح برند شما در ذهن مخاطبانتان داشته باشد. مقاله زیر یازده نکته اساسی پیش از طراحی لوگو را به تفصیل بررسی کرده است که مطالعه آن می تواند باعث بهبود طراحی آرم و لوگوی مجموعه شما شود.

ترکیب رنگی جسورانه در طراحی آرم

رنگهای اشباع شده بهترین راه برای افزودن انرژی و زندگی به طراحی لوگو و ساختن یک برند جسورانه عالی هستند.

طراحی آرم و لوگو

قرمز، نارنجی و سیاه

دلیلی وجود دارد که رنگ قرمز برای آرم تیم های ورزشی از محبوبیت خاصی برخوردار است. چرا که این رنگ پر از انرژی است! می خواهید با رنگ آرم خود آوای برندتان را بلند تر از سایرین به گوش مخاطبان برسانید؟ نارنجی روشن و قرمز پر رنگ را در کنار هم قرار دهید.
طراحی آرم و لوگو

آبی و طلایی

رنگهای گرم، رنگهای جسورانه نیستند.یک آرم پررنگ و جیغ معمولا حس جسورانه بودن را بهتر منتقل میکند. مانند یک لوگو که طلایی روشن را در برابر آبی یخ قرار میدهد.
طراحی آرم و لوگو

بنفش و زرد

یکی دیگر از ترکیب های جذاب بنفش و زرد است که یک تیم عالی و درخشان را ایجاد می کند.

ترکیب رنگ های آرم با نگاه یکسان

برخی از برند ها ترکیب رنگی را انتخاب می کنند که به معنای واقعی کلمه شبیه اشکال خاصی است که شاید مربوط به برند باشد. یک روش رایج برای استفاده از رنگ، دادن شکل های انتزاعی به رنگ های خاص است که نشان دهنده آنچه که آنها به بیننده نشان می دهند، می باشد.
طراحی آرم و لوگو

نارنجی عمیق، فیروزه ای و دریایی

نارنجی مایل به قرمز روشن با سایه های آبی مانند فیروزه ای و دریایی یک ترکیب رنگی مکمل است که مطمئناً جلوه بسیار زیادی خواهد داشت. فوراً خاطرات دریا و غروب خورشید را برانگیخته و همزمان احساس گرما و طراوت را در مخاطبانش زنده می کند.
طراحی آرم و لوگو

سبز طبیعی و قهوه ای

گاهی اوقات با استفاده از ترکیب رنگی ای خاص سعی در انتقال پیامی میکنیم که نام برند توانایی انتقال آن را ندارد، به همین دلیل است که بسیاری از آرم های باغ و محوطه سازی معمولا از این ترکیب رنگ استفاده می کنند.
طراحی آرم و لوگو

نارنجی، زرد و قرمز

این گرادینت سه رنگ ترکیبی است که باعث ایجاد گرما و صمیمیت می شود، مانند گرما یا آتش.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی زیبا و متفاوت صرفا به انتتخاب رنگ محدود نمیی شود، بلکه نکات بسیار زیادی در طراحی آرم و نشان تجاری وجود دارد که عدم رعایت هر کدام از انها می تواند تاثیرات مخربی در آینده کسب و کار و ماندگاری طرح برند شما در ذهن مخاطبانتان داشته باشد. مقاله زیر یازده نکته اساسی پیش از طراحی لوگو را به تفصیل بررسی کرده است که مطالعه آن می تواند باعث بهبود طراحی آرم و لوگوی مجموعه شما شود.

ترکیب رنگ صلح آمیز برای آرم

با اضافه کردن رنگ سفید به یک پالت رنگی خالص، از شدت رنگ های استفاده شده در طراحی آرم و لوگوی خود بکاهید و از این طریق سایه های روشن تری از رنگ خود بسازید. برای ایجاد حس صلح و آرامش رنگ های خاکستری و آبی عملکرد بسیار مناسبی خواهند داشت.
طراحی آرم و لوگو

آبی اقیانوسی و صورتی روشن

این ترکیب بر نور آرامش بخش طلوع خورشید تأکید دارد. هر دوی این رنگ های گرم و خنک می توانند بخشی از یک پالت رنگ برانگیزاننده حس صلح باشند، اما نکته قابل توجه اینجاست که به جای استفاده از این رنگ ها با کنتراست بالا، آنها را در تناژ های بسیار پایین استفاده کنید.
طراحی آرم و لوگو

سایه های سبز و آبی

ترکیب سایه های مختلف سبز و آبی در لوگوی شما جلوه ای آرام بخش، و تسکین دهنده دارد و برای برند هایی که می خواهند مشتری خود را راحت تر جلوه دهند، بسیار عالی است.

طراحی آرم و لوگو

بنفش روشن و بژ

بنفش ها تصویر کاملی از آرامش هستند. اگر به دنبال یک پالت رنگی صلح آمیزی هستید نمی توانید از استفاده از بنفش دست بکشید.

ترکیب رنگ های طبیعی

ترکیب رنگ های طبیعی می تواند در طراحی آرم برند شما جادو کند و زیبایی بی نهایتی را به آن بدهد. به عنوان مثال، ترکیبی از آجری سوخته و زرد می تواند یک پالت الهام گرفته از کویری داغ باشد، و آبی تیره با سایه های نقره و سفید می تواند حس عبور از اطراف دایره قطب شمال را در مخاطبان ایجاد کند. اگر می خواهید لوگوی شما مانند طبیعت باشد، از طبیعت دلخواهتان عکس بگیرید و برجسته ترین رنگ های آن را انتخاب کنید. آواهای های سنتی زمین آواهای غیر طبیعی زمین طبیعت لازم نیست کسل کننده باشد! سعی کنید کمتر از تناژ های معمولی که برای نشان دادن طبیعت استفاده می شوند و بسیار رایج هم هستند استفاده کنید.
طراحی آرمو و لوگو

آبی، سبز و برنز

برای تکمیل کردن رنگ آرم و لوگوی خود از سبز در کنار آبی اقیانوسی استفاده کنید.

در روند طراحی آرم و لوگو مسائل بسیار زیادی وجود دارد که در نظر گرفتن هر کدام از آنها میتواند به ظرافت لوگوی شما بیفزاید. همچنین رعایت برخی از این نکات به افزایش اثرگذاری طراحی آرم شما بر مخاطبان هدفتان منجر خواهد شد. اما اینکه هر کدام از این مسائل در کجا و چگونه مورد استفاده قرار گیرند مسئله ایست که نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد. تیم طراحی سل گرافیک با بیش از صد ها نمونه کار مختلف در زمینه طراحی لوگو و همکاری با برند های کوچک و بزرگ موفق بسیاری در مسیر طراحی آرم و لوگوی کسب و کار شما در کنارتان خواهد بود تا به ذهن و قلب تعداد بیشتری از مخاطبان نفوذ کنید. برای مشاهده نمونه کارها، مشاوره و اطلاع از قیمت ها از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد