برندسازی

دیجیتال برندینگ چیست و چگونه می توان آن را درست انجام داد

باید بدانید که دیجیتال برندینگ مانند اتومبیلی است که لاستیک ندارد. به همین علت انجام آن به سرعت صورت نمی گیرد و باید صبور بود. باید بدانید که تمام کسب و کار ها لازم به دیجیتال برندینگ دارند تا حضور خود را در جامعه تقویت کنند. مهم نیست که چه کسب و کاری دارید بلکه شما باید بدانید که چگونه دیجیتال برندینگ برند خود را به درستی انجام دهید. ما در این مقاله از رسانه های اجتماعی تا seo را بررسی کردیم تا شما با استفاده از آن دیجیتال برندینگ برند خود را به درستی تمام انجام دهید.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

دیجیتال برندینگ چیست؟

شاید اولین سوال برای شما این باشد که دیجیتال برندینگ چیست؟ دیجیتال برندینگ یعنی نحوه طراحی برند به صورت آنلاین و از طریق وب سایت ها، برنامه ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو و موارد دیگر است. دیجیتال برندینگ متشکل از بازاریابی دیجیتال و برند اینترنتی برای توسعه برند به صورت آنلاین است. شاید بپرسید که حضور دیجیتال برندینگ چه فایده ای دارد و برای چه مهم است؟ باید بدانید که بسیاری از ما از طریق اینترنت به جهان ارتباط برقرار می کنیم به همین علت برای برند این امر ضروری است که به مخاطبان هدف دست پیدا کنند و کاربران یکبار مصرف را به مشتریانی وفادار تبدیل کند. دیجیتال برندینگ هر شرکتی را قادر می سازد تا در هر جا از یک تبلیغ تلویزیونی تا کارت ویزیت برند را معرفی کند.

برندسازی

پنج قدم برای دیجیتال برندینگ موفق

لوگو

باید بدانید که لوگوی شما اولین چیزی است که مخاطب شما باید با آن ارتباط برقرار کند. لوگوی شما باید با ارزش های برند شما مرتبط باشد. برای طراحی لوگوی عالی برای برند بهتر است تا با داستان برند خود شروع کنید. از خود بپرسید که برندتان چگونه به وجود آمده؟ خدماتی که ارائه می دهید چیست؟ با جواب به این سوال ها داستان برند شما شکل می گیرد. البته اگر می خواهید باز م اطلاعات کسب کنید بهتر است تا با بررسی لوگوی رقبای خود درک کنید که رقبای خود چه می کنند. یکی دیگر از مهمترین بخش ها در طراحی لوگو انتخاب رنگ مناسب برای لوگو است. البته باید بدانید که هنگام انتخاب رنگ دقت کنید که آن رنگ با برند شما سازگاری دارد. به یاد داشته باشید که لوگوی طراحی شده شما باید در هر جا عالی بنظر برسد از یک کارت ویزیت کوچک گرفته تا بیلبورد های تبلیغاتی. طراحی لوگو اولین قدم برای دیجیتال برندینگ عالی است البته نگران نباشید اگر به دنبال اطلاعات بیشتری درباره طراحی لوگو هستید بهتر است تا به مقاله نحوه طراحی لوگو با کیفیت نگاهی بیندازید.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.
برندسازی

وب سایت

باید بدانید که اگر لوگوی شما نشانه برند شما باید بدانید که وب سایت برند شما نکای دیجیتال برند شماست. باید بدانید که مرور سایت های ساده بسیار آسان است. طراحی ساده و سازگاری برند خود را با یک رنگ بندی محدود تکمیل کنید. بهتر است تا نام های اساسی را با فونت های برجسته بنویسید. وب سایت شما همچنین باید دارای پیوند باشد، به این معنی که انسان و موتورهای جستجو بتوانند به راحتی به تمام اطلاعات ارائه شده در وب سایت دسترسی پیدا کنند. در آخر، مطمئن شوید که وب سایت شما عالی کار می کند و مطمئن شوید که هر دکمه و یا هر پیوند را بررسی کنید. باید بدانید که طراحی سایت یکی از امر های ضروری برابرند است.

پیام برند

پیام برند همان چیزی است که برند شما می گوید و بخش مهمتر این است که شما آن را چگونه بیان می کنید. باید بدانید که یک پیام برند عالی باید به این سوالات پاسخ بدهند: شما چه خدماتی ارائه می دهید؟ شما برای چه ایجاد شده اید؟ چرا برند شما اهمیت دارد؟ پیام رسانی شما باید در همه جا یکسان باشد. متنی که در جستجوی شرکت شما در گوگل نشان داده می شود باید با نام برند در وب سایت مطابقت داشته باشد. مطمئن باشید که پیام برند شما با مخاطبان آنلاین صحبت می کند. به طور خلاصه اگر برند شما در فضا های مجازی حضور دارد، باید مانند اینترنت عمل کند. اینترنت حالت های ارتباطی منحصر به فرد خود را دارد که شرکت شما در صورت لزوم باید از آنها در شبکه های اجتماعی استفاده کند.

سئو

شاید برایتان سوال پیش بیاید که سئو چیست؟ باید بدانید که سئو تضمین می کند که سایت شما در موتور های جست و جو وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که یکی از اصلی ترین راه هایی که مشتریان از طریق آن به دنبال خدمات برند شما می گردند. به همین علت پس از طراحی سایت خود به سرعت شروع بع سئو کنید. اگر به دنبال رهنمود های مناسب هتید پیشنهاد می کنم تا به web master سر بزنید. در اینجا نکات برتر webmaster گوگل آورده شده است:
  • تعداد پیوندهای یک صفحه را حداکثر به هزار لینک محدود کنید
  • صفحات را ابتدا برای کاربران طراحی کنید، نه موتورهای جستجو
  • در نظر بگیرید که چه چیزی وب سایت شما را مفید و جذاب می کند
  • با ارائه اطلاعات افزودن ارزش، وب سایت خود را از بقیه متمایز کنید
  • به طور مداوم سایت خود را برای لینک های خراب و هک کنترل کنید
حتماً از طریق محتوای خود تعداد زیادی پیوند فعال داشته باشید چه به صفحات داخلی خود و چه به صفحه های خارجی بنابراین وب سایت شما در نتایج جستجو قوی تر و بالاتر ظاهر می شود. موتورهای جستجوگر مانند گوگل همه این موارد را در نظر می گیرند و یک وب سایت نامناسب در میان میلیون ها وب سایت گم می شود.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

شبکه های اجتماعی

در این دنیای مدرن بسیاری از مخاطبان در صفحات مجازی به دنبال برند های عالی هستند. و به همین علت اگر مخاطبان شما در آن حضور دارند پس شما هم باید در آنجا حضور فعالی داشته باشید. هر پست را متناسب با بستری که در آن ظاهر می شود تنظیم کنید. تلاش خود را بکنید که در آن پست ها هم پیام برند خود را به مخاطبان برسانید. به همین علت سعی کنید تا با پست ها و محتواهای عالی و با کیفیت در این فضا های بسیار شلوغ خود را متمایز از رقبای خود نشان دهید.

همان طور که در بالا گفتیم دیجیتال برندینگ یکی از امر های ضروری برای برند است. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه طراحی خلق هویت برند و دیجیتال برندینگ می تواند برند شما را در این جاده پر پیچ و خم برند شما را یاری کند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد