طراحی آرم و لوگو

رازهایی در رابطه با انتخاب رنگ در طراحی آرم و لوگو

انتخاب رنگ مناسب در طراحی آرم و لوگو می تواند باعث نقطه قوت در کسب و کار شما بوده و آن را برحسته و متمایز از آرم و لوگوهای رقبای شما نماید. همچنین این انتخاب در روند طراحی آرم به شما در جذب مشتری مناسب کمک می کند و بالعکس ترکیب اشتباه می تواند اثر معکوس داشته باشد. همانگونه که مستحضرید رنگ زرد شاد است (زیرا خورشید روشن و زرد است) و سبز حال آرامش را منتقل می کند (مانند قدم زدن در چمن) اما آیا این قوانین درباره رنگ ها در طراحی آرم و لوگو و در تجارت و برندسازی نیز مصداق دارد؟ پاسخ به این سوال چیزیست که میتوان از متخصصان طراحی ارم و لوگو در تیم طراحی سل گرافیک پرسید. بعد از سالها تجربه در امور گرافیکی و خلق هویت برند بازی با رنگ ها و خلق نقوش زیبا یکی از ابتدایی ترین کارهاییست که متخصصان طراحی گرافیک ما با آن اشنایی کامل دارند.

محققان به این سوال پرداختند و دریافتند که برخی از رنگها تاثیر قبل اندازه گیری بر مصرف کنندگان دارند. درحالی که برخی رنگها این چنین نیستند. بنابراین رنگ زرد در طراحی آرم و لوگوی تجاری شما باعث می شود تا برند شما جوان و قابل دسترس به نظر برسد. اما یک طراحی لوگو که در آن رنگ سبز استفاده شده باشد باعث نمی شود تا مشتریان فکر کنند که آرم شما صلح آمیز است. ما از تحقیقات آنها استفاده کرده ایم تا لیستی قطعی از گفتمان رنگ ها در طراحی آرم و لوگو با مشتریان بالقوه یافته و بیان نمائیم.

معنی هر رنگ در طراحی آرم و لوگو چیست؟

رنگ قرمز در طراحی آرم و لوگو

رنگ قرمز

قرمز نشانه جهانی هیجان، اشتیاق و عصبانیت است. آیا نام تجاری شما باصدای بلند پرانرژی و جوان یا مدرن است. دانشمندان معتقدند که انسان رنگ قرمز را بهتر از سایر رنگها تشخیص می دهد. قرمز یک رنگ احساسی است (نشانه عصبانیت و شور و شوق). چهره انسان بر اساس این احساسات قرمز می شود. اگر چه این مطلب احساسی نیست ولی نشان داده شده که رنگ قرمز باعث تحریک اشتها می شود. به همین دلیل در طراحی آرم و لوگوی رستوران ها و غذاها بیشتر دیده می شود. چه به تنهایی استفاده شود و چه به عنوان رنگ دوم و حاشیه، رنگ قرمز گزینه ای برای نمایش قدرتمند آرم و برند تجاری است.

رنگ نارنجی در طراحی آرم و لوگو

رنگ نارنجی

نارنجی یک رنگ جذاب و پر انرژی است. اگر درطراحی آرم شما سعی در لوکس بودن، زنانه بودن یا جدی شدن طرح دارید از رنگ نارنجی بپرهیزید. زیرا رنگ نارنجی در طراحی آرم و لوگو این مطالب را به مصرف کننده القا نمی کند. نارنجی با تغییر همراه است (برگهای پائیز، یا آسمان نارنجی در طلوع آفتاب و غروب خورشید را تجسم کنید)، این رنگ اغلب در آرم هایی استفاده می شود که دوست دارند کمی متفاوت تر از خود و ماهیت تجاری خود فکر کنند.

رنگ زرد در طراحی آرم و لوگو

رنگ زرد

رنگ زرد در طراحی لوگو بیانگر دوستی و دسترس بودن مانند انرژی آفتاب است. رنگ زرد تشویق می کند و انرژی مقرون به صرفه در لوگوی شما را به نمایش می گذارد. از طرف دیگر مصرف کنندگان رنگ زرد را با برندهای بالغ و یا لوکس مرتبط نمی کنند. بنابراین اگر می خواهید برندی لوکس داشته باشید در انتخاب رنگ زرد تجدید نظر کنید.

رنگ سبز در طراحی آرم و لوگو

رنگ سبز

تحقیقات نشان می دهد که سبز با بسیاری از ویژگی های شخصیتی برند ارتباطی ندارد؛ اما دارای پیشینه فرهنگی بسیار قوی ایست. این بدین معناست که می توانید تقریبا در مورد هرنوع مشاغل از رنگ سبر استفاده کنید. از آنجائیکه گیاهان سبزند و پس از یک زمستان طولانی دوباره زنده می شوند بسیاری می گویند رنگ سبز رنگ رشد یا زندگی جدید است. با توضیحات فوق می توان دریافت رنگ سبز در مورد طراحی لوگو و آرم های متفاوت می تواند مورد استفاده قرار گیرد و می توایند معنی آرم و لوگوی خود را از طریق سایه، شکل آرم و انتخاب فونت بسازید.

رنگ آبی در طراحی آرم و لوگو

رنگ آبی

آبی نماد اعتبار و بلوغ است. اگر میخواهید لوگو و آرم شما جدی گرفته شود باید از رنگ آبی در آن استفاده کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که به عنوان پادشاه کلاسیک رنگ ها، رنگ آبی در کل آرم ها ظاهر می شود. اگر در طراحی آرم خود از رنگ آبی استفاد می کنید باید راهی برای برجسته کردن آن پیدا کنید. اگر می خواهید اعتماد به نفس کلاسیک را جلب کنید یا از اعتماد به نفس برند خود اطمینان حاصل کنید، رنگ آبی را برای برند خود انتخاب کنید. اگر عاشق رنگ آبی هستید و می خواهید آرم و لوگوی شما پرانرژی تر باشد، آبی روشن را در طراحی لوگو انتخاب کنید که بیشتر در قسمت چرخش رنگ باشد.

رنگ بنفش در طراحی آرم و لوگو

رنگ بنفش

بنفش در جایگاهی قرار دارد که رنگین کمان لوکس می شود. از بنفش استفاده کنید تا همزمان برنده و عاقل ظاهر شوید. بنفش رنگ بسیار مجللی است و از نظر تاریخی نیز جزو گرانترین رنگها محسوب می شود. در زمانهای قدیم این رنگ فقط توسط ثروتمندان پوشیده می شد. این رنگ در جایی که لوکس و همراه با ثروت همراه باشد دیده می شود، اما به عنوان یک رنگ بیش از حد جدی دیده نمی شود.

رنگ سیاه در طراحی آرم و لوگو

رنگ سیاه

بنفش در جایگاهی قرار دارد که رنگین کمان لوکس می شود. از بنفش استفاده کنید تا همزمان برنده و عاقل ظاهر شوید. بنفش رنگ بسیار مجللی است و از نظر تاریخی نیز جزو گرانترین رنگها محسوب می شود. در زمانهای قدیم این رنگ فقط توسط ثروتمندان پوشیده می شد. این رنگ در جایی که لوکس و همراه با ثروت همراه باشد دیده می شود، اما به عنوان یک رنگ بیش از حد جدی دیده نمی شود.

رنگ خاکستری در طراحی آرم و لوگو

رنگ خاکستری

نه کاملا تاریک و نه کاملا روشن. خاکستری زمینه میانی بالغ، کلاسیک و جدی است. تاریکتر شوید تا به رمزو رازتان اضافه شود. روشن که باشید قابل دسترس تر خواهید بود. مانند سیاه و سفید سادگی در رنگ خاکستری وجود دارد و به آرم های خاکستری حس کلاسیک می بخشد.

رنگ سفید در طراحی آرم و لوگو

رنگ سفید

رنگ سفید عدم وجود هر رنگ دیگری است. همیشه باید با رنگ دیگری (به عنوان پس زمینه) جفت شود و آن رنگ حاکم باشد. سفید مقرون به صرفه است و تقریبا می توانید برای هر برند و آرمی کار کند.

معنی هر رنگ در طراحی آرم و لوگو چیست؟

معانی رنگ آرم از برخورد علم، هنر و فرهنگ ناشی می شود. نحوه پاسخوگویی مشتریان به رنگ ها و ترکیب رنگ ها تحت تاثیر سه فاکتور قرار دارد. زیبایی شناسی، فرهنگ های آموخته شده و برنامه نویسی تکاملی.

  • زیبایی شناسی

    درست مانند یادداشتهای موسیقی، برخی از ترکیب های رنگی آرم به خوبی هماهنگ هستند، برخی باعث تنش و توجه می شوند.

  • فرهنگ های آموخته شده

    درست مانند یادداشتهای موسیقی، برخی از ترکیب های رنگی آرم به خوبی هماهنگ هستند، برخی باعث تنش و توجه می شوند.

  • برنامه های تکاملی

    مثلا رنگ قوه ای و ارتباط آن با پوسیدگی عده ای را علاقه مند می کند که آلوده بودن را با این رنگ نشان دهند و یا ارتباط قرمز که نشانه احساسات شدید و پرشور است و باعث می شود همه افراد متوقف شده و به آن توجه کنند

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی زیبا و متفاوت صرفا به انتتخاب رنگ محدود نمیی شود، بلکه نکات بسیار زیادی در طراحی آرم و نشان تجاری وجود دارد که عدم رعایت هر کدام از انها می تواند تاثیرات مخربی در آینده کسب و کار و ماندگاری طرح برند شما در ذهن مخاطبانتان داشته باشد. مقاله زیر یازده نکته اساسی پیش از طراحی لوگو را به تفصیل بررسی کرده است که مطالعه آن می تواند باعث بهبود طراحی آرم و لوگوی مجموعه شما شود.

نحوه انتخاب رنگ آرم

قبل از انتخاب طرح رنگی آرم خود، به پیامی که بیشتر مایلید بیانگر کسب و کارتان باشد فکر کنید. چه فضیلتی را می خواهید در طراحی آرم و لوگوی خود برجسته کنید؟ ویژگی تشخیصی برند که مورد توجه مشتری هدف شما می باشد. رنگ ها به مصرف کنندگان کمک می کند تا محصولات و خدمات را طبقه بندی کنند. مشخص می کنند محصولات برای چه تهیه می شود و به نوبه خود تصمیم گیری در مورد خرید بین محصولات مشابه را راحت می کند. هنگامی که می دانید هویت نام تجاری شما چه چیزی را نمایش می دهد لیست رنگهای بالا را مرور کنید و مشخص کنید کدام یک ممکن است در انتقال پیام لوگوی شما مناسب عمل کند. لازم نیست فقط برای آرم خود یک رنگ انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که شما فقط به یک رنگ محدود نمی شوید و انتخاب دو یا سه رنگ خاص می تواند آنچه شما را منحصر به فرد می کند را برجسته تر کند.

رنگ در طراحی آرم و لوگو

چگونگی تاثیر فرهنگ بر معنی رنگها در طراحی لوگو (ترجمه زبان رنگ ها)

اگر نام تجاری شما از نظر دامنه فعالیت بین المللی است امروز مانند بسیاری از مردم باید از معانی نمادینی که رنگهای آرم شما هنگام مشاهده در فرهنگ های دیگر دارد آگاه باشید. یک نمونه متداول نحوه مشاهده رنگ سفید در بیشتر فرهنگ های غربی به عنوان نماد پاکی و در برخی از فرهنگهای شرقی نمادی از مرگ است. با کمی دوراندیشی و حساسیت فرهنگی می توانید در پیشبرد انتخاب رنگ های موثر در طراحی آرم و لوگوی خود به درستی گام بردارید.

استقامت در رقابت

کلید یک آرم کارآمد شناخت برند است. بنابراین اگر می خواهید رقابت کنید ایده خوبی است که یک پالت رنگی متفاوت از رقبای خویش انتخاب کنید. ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه در ایالت متحده آمریکا نمونه عالی ازین امر هستند. هر کدام یک رنگ مشخص برای برند خود انتخاب کرده اند که بیشتر مصرف کنندگان فورا آن را تشخیص می دهند.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی زیبا و متفاوت صرفا به انتتخاب رنگ محدود نمیی شود، بلکه نکات بسیار زیادی در طراحی آرم و نشان تجاری وجود دارد که عدم رعایت هر کدام از انها می تواند تاثیرات مخربی در آینده کسب و کار و ماندگاری طرح برند شما در ذهن مخاطبانتان داشته باشد. مقاله زیر یازده نکته اساسی پیش از طراحی لوگو را به تفصیل بررسی کرده است که مطالعه آن می تواند باعث بهبود طراحی آرم و لوگوی مجموعه شما شود.

آرم شما چه رنگی خواهد بود؟

انتخاب رنگ آرم شما به همان راحتی نیست که دوست دارید. در نظر بگیرید که می خواهید شخصیت برند شما درک شود و چه رنگ هایی در طراحی آرم و لوگوی شما می تواند آن شخصیت را با مشتریان به اشتراک بگذارد. بهتر است تحقیق کنید که رقبای شما در این خصوص چه کارهایی را انجام داده و عامل موفقیت آنها در طراحی آرم و لوگو بوده و صحت انتقال شخصیت آنان را به مشتریان مورد ارزیابی قراردهید.

طراحی آرم و لوگو و خلق هویت برند از نکات و مسائل بسیار ریزی بسیار برخوردار است که عدم رعایت هر کدام از آنها ممکن است منجر به نتایج منفی بسیاری برای برند شما شود. پس در مسیر برندسازی برای ماندگاری هر چه بهتر و بیشتر در بازار رقابتی مشورت با متخصصان این زمینه از اهمیت دو چندانی برخوردار خواهد شد. تیم طراحی سل گرافیک پس از سالها همکاری و همراهی با برندهای کوچک و بزرگ و با تعداد بسیاری نمونه کارهای موفق از شما دعوت میکند تا برای درخشیدن در میان مخاطبانتان هم اکنون با ما تماس بگیرید تا باقی مسیر را با هم و در کنار هم طی کنبم . به امید موفقیت و درخشش هر چه بیشتر نام شما


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد