برندسازی

شش اشتباه رایج در برندسازی

امروزه صاحبان کسب و کارهای کوچک را می توانست خوش شانس به حساب آورد چرا که دسترسی مناسبی به منابع مختلف برای برندسازی دارند. اما نکته قابل تامل این است که توجه ویژه ای در بحث برندسازی مورد نیاز است که باید از سوی کسب و کارهای گوناگون به خصوص آنهایی که در اول مسیر برندینگ هستند مورد توجه قرار گیرد. در مقاله پیش رو به بررسی 6 مورد از رایج ترین اشتباهات برندسازی پرداخته ایم. پس اگر برند شما نیز در ابتدای این مسیر طولانی قرار دارد با سل گرافیک همراه باشید تا با آشنایی هرچه بیشتر با این نکات گام های ابتدایی کسب و کار خود را محکم تر از سایر رقبا بردارید. همچنین توجه داشته باشید که در هر کجای این مسیر که هستید سل گرافیک در کنار شما خواهد بود تا آوای برندتان را رساتر از سایر رقبا به گوش مخاطبانتان برسانید.

اشتباه اول: محدود کردن برندسازی به لوگو

در اکثر مواقع صاحبان مشاغل کوچک معمولا سرمایه گذاری بیشتر در یک منطقه از برند انجام می دهند که این سرمایه معمولا بیشتر در طراحی آرم و لوگو انجام می شود، اما بسیاری از عناصر دیگر که به همان اندازه در هویت برند و نظر مردم نقش دارند، از توجه لازم برخوردار نیستند. به یاد داشته باشید که برند شما تنها به یک آرم یا وب سایت شما محدود نمی شود، بلکه مجموعه ای از عملکرد همه امتیازات و موارد تمایز شما در کنار هم استاین عناصر با هم به کسب و کار شما هویتی می بخشد که مخاطبان شما می توانند آن را تجربه کنند. ذکر این نکته که برند شما همان حسی است که در دل مخاطبانتان جاری می شود نیز از نکاتیست که در مقاله های قبلی به آن پرداخته ایم.اما در کنار آن توجه به این امر که برندهای خوب لوگوهای خوبی نیز دارند حائز اهمیت است. تیم طراحی سل گرافیک فاصله شما تا داشتن آرم و لوگوی محبوب شما و مخاطبانتان است.

طراحی آرم و لوگو

برای مطالعه بیشتر

آرم و لوگو تنها یکی از ابتدایی ترین راه ها در خلق هویت برند است. برای داشتن هویت برندی مناسب که تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطبانتان داشته باشد و همچنین در بازار رقابتی امروزه دوام بیاورد باید نکات بسیار زیادی را رعایت کرد. در مقاله زیر به آموزش گام به گام خلق هویت برند خواهیم پرداخت تا راه و رسم برندسازی را از اولین گام درست و اصولی بیاموزیم.

اشتباه دوم: تصویرسازی اشتباه از برند

صرف نظر از اینکه تمام کارکرد های بازاریابی برند تان را خودتان انجام میدهید، ویا وظایف خود را در بین کارکنان خود پخش می کنید، "صدای" برند شما (که از طریق آرم، فروشگاه، وب سایت، کارمندان و حتی صفحات اجتماعی شما ...به گوش میرسد) باید بیانگر این حس باشد که از یک منشا برخاسته شده است. زمان بگذارید و دستورالعملی را بنویسید که نشان دهد کارایی برند شما چیست، این کار باعث به فکر فرو رفتن مخاطبانتان می شود.حتی جزئیات ظاهری دقیق مانند سلام گفتن به مشتری یا حتی موسیقی که مخاطب شما پشت تلفن به آن گوش می دهد می تواند در درک بهتر مشتری از کارایی برند شما کمک کند.

اشتباه سوم: بیش از حد پیچیده کردن تصویر برند

برندسازی

اگر مخاطب هدف خود را پیدا کرده اید، نباید هیچگونه سردرگمی در رابطه با هویت برند و عملکرد آن در مخاطبانتان وجود داشته باشد. لوگوی شما باید منعکس کننده کارایی برند شما باشد. طرحی را انتخاب کنید که به همان اندازه مناسب و متناسب با انواع واسطه ها و قالب ها باشد، گاهی روی بیلبورد افقی، نمایه توییتر یا تبلیغ چاپی عمودی. برای رسیدن به آن سطح از تنوع، به عناصر طراحی مانند گرافیک و تایپو گرافی توجه داشته باشید. ممکن است لازم باشد هنگام مواجهه با محدودیت های فضا، شعار خود را (در صورت وجود) حذف کنید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آرم شما می تواند تمام کارهای شما را به تنهایی به تصویر بکشد. نیازی به پیچیدگی برای زیبا جلوه دادن آرم نیست!

اشتباه چهارم: اجبار در استفاده از شعار

احتمالاً عباراتی مانند "تو دهنتون آب میشه نه تو دستاتون" (M&M) یا "گوشت کو؟" (وندی) را شنیده اید. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که اینها دو تا از بهترین شعارها در تاریخ برندسازی هستند. اگر برخورداری یا استفاده از شعار به نفع برند شما است، با روشهای مختلف برای ایجاد یک شعار معنی دار (با کمتر از هشت کلمه) تمام تلاش خود را بکنید، اما اگر ارزش افزوده ای برای برند شما ایجاد نکند، مجبور به استفاده از آن نیستید.

اشتباه پنجم: کپی کردن از برندهای دیگر

با نگاه به برند شرکت های پیشتاز در عرصه کسب و کار شما و آنهایی که برایشان احترام خاصی قائلید می توانید به دیدی ملموس از آن میزان نگاه و احساسی که می خواهید مخاطبان به برند شما داشته باشند برسید، اما باید توجه داشت که بین الهام و تقلید خط باریکی وجود دارد. اگر یک برند قبلا توسط مجموعه ای دیگر طراحی شده و شکل گرفته است، هیچگونه نفعی در تقلید از آن برای شما و مجموعه تان نخواهد بود. به هر حال برای توسعه برند خود با رقبا و رهبران صنعت در ارتباط باشید، اما به ایده های آنها متصل نشوید که فرصتی برای سرمایه گذاری در خصوصیات منحصر به فرد خود را از دست خواهید داد.

طراحی آرم و لوگو

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری آرم و لوگوی شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان و ماندگاری در ذهن آنان است. اینکه لوگوی برند شما به گونه ای طراحی بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی طراحی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین طراحی لوگو به آن توجه کرد. در مقاله زیر به بررسی نکاتی می پردازیم که طراحی های مجموعه سل گرافیک را از دیگر شرکت های طراحی گرافیک متمایز کرده است.

اشتباهه ششم: عدم همکاری با افراد خبره

فناوری این امکان را به وجود می آورد که کسب و کار های کوچک و تازه تاسیس شده بتوانند با برند هایی که درآمد بالایی دارند رقابت کنند. تمام راه های مقرون به صرفه ای را که می تواند مخاطبان را از وجود شما آگاه و رابطه شما را با مشتریانتان عمیق کند را ، کشف کنید، اما هنگامی که به یک فرد خبره در این زمینه نیاز دارید، سعی کنید که در رسانه هایی که قبلا در آن ها فعالیت نبوده اید فعالیت کنید. بیشتر ما با بروشور در زیر شیشه اتومبیل، تبلیغات کم هزینه تلویزیون یا رادیویی با هزینه زیاد ولی بازخورد پایین و همچنین به روزرسانی رسانه های اجتماعی یا پست وبلاگ روبرو شده ایم که بیشتر مانند یک دفترچه شخصی است تا یک ارتباط تجاری. هر وقت حس کردید که به کمک یک فرد خبره نیاز دارید، معطل نکنید و با اندکی هزینه شخصی را به عنوان مشاور یا همکار ثابت به مجموعه خود اضافه کنید تا از ضررهای احتمالی بعدی که هزینه برتر هم خواهند بود جلوگیری کرده باشید. تیم طراحی سل گرافیک با سابقه طولانی در همکاری با برندهای کوچک و بزرگ آماده همراهی و همکاری با مجموعه شماست. ما با استفاده از تجربه و با بکارگیری چاشنی خلاقیت و نیروی جوانی در کنار شما خواهیم بود تا به بهترین نتایج ممکن در جهت خلق هویت برند خود دست یابید.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد