برندسازی

شش راه برای خلق هویت برند به عنوان یک فریلنسر

افزایش تعداد فریلنسرهای شاغل در بازار با توجه به گسترش فضای اینترنت و مسائلی از این قبیل این روز ها امری عادی به نظر می رسد. و با توجه به این افزایش تعداد برای ماندگاری به عنوان یک فریلنسر آن هم در این بازار رقابتی باید روش هایی را برای متمایز کردن خود و برندتان به کار بگیرید تا در نتیجه به عنوان پیشروی حوزه فعالیت های خود شناخته شوید. در ادامه این مقاله به بررسی شش روش و تکنیک برای خلق هویت برند و اثربخش کردن آن به عنوان یک فریلنسر خواهیم پرداخت.

وارد فضاهای اجتماعی شوید تا حضور شما توسط مخاطبان درک شود

ممکن است امروز یکی از بهترین فریلنسر های بازار باشید اما اگر حضورتان در فضای مجازی ماندگار و مرتب نباشد، مردم به آرامی شما را فراموش خواهند کرد. ایجاد آگاهی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید به عنوان یک رسانه خلاق و اجتماعی مستقل انجام دهید، این بهترین انتخاب شماست تا در ذهن مخاطبانتان با قدرت باقی بمانید.
برندسازی

فیسبوک

در اینجاست که اگر به دنبال شغل هستید یا سعی در ایجاد یک کسب و کار دارید، باید تمام حواستان را جمع کنید تا بتوانید یک برند عالی داشته باشید. اگر هرگز از صفحات مجازی استفاده نکرده اید، برای شروع فیس بوک را در نظر داشته باشید. فیس بوک مکانی است با یک فضای حرفه ای و جدی که مردم در خواهند یافت که هدف شما از حضور در این فضا کاملا تجاریست.
برندسازی

لینکدین

از آنجا که فیس بوک دائماً راه دسترسی ما به مخاطبان خود را محدود می کند، حتی اگر آنها محتوای ما را دوست داشته باشند، هنوز هم توییتر شماره یک سایت رسانه های اجتماعی است که در آن فرصت خوبی برای جذب کردن مخاطبانتان وجود دارد. توجه داشته باشید، خلاق و خنده دار باشید و مطمئناً توسط بسیاری از افراد دنبال خواهید شد. نکته حائز اهمیت عدم استفاده از تکنیک های کلاه سیاه در جهت افزایش فالوئر است چرا که در صورت غیرواقعی بودن مخاطبان سودی از حضور در این فضا نخواهید برد.

خود را با سبکی خاص معرفی کنید

برندسازی
خاص بودن در این دور و زمانه که همه کارها تقریبا قبلا انجام شده یا محتوا های بسیاری در رابطه با آنها ساخته شده کار بسیار سختی است، پس به جای اینکه شما را تشویق به تولید محتوا هایی که قبلا تولید نشده، که تقریبا کار غیر ممکنی است، کنیم این پیشنهاد را به شما خواهیم داد که استایل و سبک خاص خود را در تمامی تولیدات خود به نمایش بگذارید. خواه این تولیدات نمونه کار های شماست خواه تولید محتوای فضای مجازی کسب و کار شخصیتان. تمامی المان های کسب و کار شما باید نشان دهنده آن جلوه هایی از شخصیت شما باشد که خودتان می خواهید به نمایش بگذارید.

داشتن لوگو مناسب

آرم یک فریلنسر باید عالی باشد، زیرا این جز اولین مواردی است که مشتریان بالقوه شما در کنار نمونه کارهای شما خواهند دید. مگر اینکه علاقه ای به جذب مخاطبان و مشتریان جدیدی نداشته باشید که در آن صورت همان طراحی آرم و لوگوی قدیمی شما کافی خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که شما یک شرکت بزرگ نیستید و همچنین به عنوان یک شخصیت مشهور و عمومی هم شناخته نمی شوید، بنابراین آرم شما باید خود شما را معرفی کند و درباره شخصیت برندتان صحبت کند. خلاصه کردن نام و نام خانوادگی با استفاده از یک مفهوم بسیار انتزاعی معمولاً ایده خوبی برای رساندن پیام در طراحی لوگوهای شخصی نیست.

برای مطالعه بیشتر

آرم و لوگو تنها یکی از ابتدایی ترین راه ها در خلق هویت برند است. برای داشتن هویت برندی مناسب که تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطبانتان داشته باشد و همچنین در بازار رقابتی امروزه دوام بیاورد باید نکات بسیار زیادی را رعایت کرد. در مقاله زیر به آموزش گام به گام خلق هویت برند خواهیم پرداخت تا راه و رسم برندسازی را از اولین گام درست و اصولی بیاموزیم.

از انجام مسئولیت های اجتماعی غافل نشوید

تیم طراحی سل گرافیک با تمام توان و از صمیم قلب علاقه مند به تولید محتوای آموزشی برای مخاطبان همیشگی و وفادار خود میباشد. آموزش های رایگان ما در حوزه های مختلف طراحی در بخش بلاگ سایت و همچنین صفحه اینستاگرام و لینکدین سل گرافیک بخشی از انجام مسئولیت اجتماعی ما در قبال مخاطبانمان است. تولید محتوای آموزشی و انتشار آن روشیست که ما برای انجام مسئولیت اجتماعی مان در پیش گرفته ایم و به وسیله آن به گسترش تصویر مناسبی از برند خود کمک میکنیم.

برندسازی

پورتفولیو و وبلاگ به روز شده داشته باشید

برندسازی

نمونه کارهای آنلاین مانند خون در بدن یک فریلنسر است. اگر جدید ترین نمونه کارهایتان را به مخاطبانتان ارائه ندهید با شخصی که هیچ گونه فعالیتی در بازار ندارد نخواهید داشت. توجه داشته باشید که نمونه کارهایی که به نمایش میگذارند بهترین کارهای شما باشد. تمام توان خود را به کار ببندید و سعی کنید از تمامی پلتفرم های موجود برای نمایش هر چه بهتر کارهایتان استفاده کنید. داشتن وبلاگ راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن برخی از افکار شما است. حتماً حداقل هر چند هفته یک بار وبلاگتان را بروز کنید و مطالب جدید ارسال کنید، و آن را با فیسبوک اشتباه نگرید: این ارسال ها توسط مراجعین بالقوه خوانده می شود و احتمال دریافت پروژه های مختلف برای شما از طریق آنها وجود دارد.

شخصیت خود را به نمایش بگذارید

مردم داستان خوب را دوست دارند. اگر داستان خوبی در خود و پس پرده برندتان دارید، لطفاً آن را با جهان به اشتراک بگذارید. اگر داستان شکل گیری برند شما جذاب نیست دست از تلاش برندارید و ادامه دهید. این بدان معناست که باید فردی را با اعتقادات خاص، حس شوخ طبعی و شخصیت عالی را نشان دهید. مشتری ها از برخی بینش های شخصی قدردانی می کنند، بنابراین می دانند که با یک زامبی بی مغز که حرفی برای گفتن ندارد، سر و کار ندارند. و توجه داشته باشید که مثل همیشه، داستان برندتان ر کوتاه و ساده نگه دارید.
در آخر اما بد نیست به مقالاتی که می توانید از آنها در جهت ایجاد و تقویت برندی پویا و ماندگار استفاده کنید نام ببریم. باید توجه داشته باشید که ماندگاری در بازار رقابتی امروز نیازمند سرمایه کلان یا استفاده از مشاوره های گران قیمت نیست بلکه میتوان با خواندن همین چند مقاله زیر نیز بسیاری از مسیر را رفت و حتی در بسیاری از موارد جلوتر از سایر رقبا بود:

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد