طراحی لوگوهای انتزاعی

طراحی لوگوهای انتزاعی

وقتی به لوگوهای انتزاعی فکر می کنید چه به ذهن شما خطور می کند؟ اشکال و تصاویر خاص که تشخیص آنها سخت است. بله، درست است تمام این خصوصیات تعریف های مناسبی برای لوگوهای انتزاعی هستند. اما شاید برایتان سوال باشد که این لوگوها غیر قابل تشخیص هستند اما باید بدانید که لوگوهای انتزاعی امروزه انتخاب هوشمندانه ای برای طراحان است که از این سبک در طراحی لوگو خود استفاده کنند. به عنوان مثال برندی را در نظر بگیرید که ارزش برند آن خوشبختی است. یک تصویر واقعی می تواند کمی زیاد باشد، اما یک طراحی انتزاعی با رنگ های شاد و روشن می تواند راه حل بهتری باشد. ما در این مقاله تصمیم به بیان نکاتی درباره طراحی لوگو انتزاعی داریم تا شما با استفاده از این نکات لوگو مورد نظر خود را طراحی کنید.

آنچه در این مقاله خواهری خواند:

لوگوهای انتزاعی با اشکال خالص

اشکال خالص انتزاعی فاقد پیچیدگی هستند، بنابراین آنها یک پیام روشن ارسال می کنند. اگر به دنبال لوگویی هستید که افراد بتوانند سریعاً آن را تشخیص دهند، این سبک را در نظر بگیرید. مشتریان برند شما را به راحتی به خاطر می آورند. برند هایی که تصویر سازی قوی دارند مانند مربیگری یا شرکت های فناوری کاملاً مناسب برای لوگوهای انتزاعی با شکل خالص هستند. طرح های رنگی سیاه و سفید یا قوی و اشباع شده می توانند اشکال خالص را با شخصیت برند حتی بیشتر تقویت کنند.
لوگوهعای انتزاعی

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

لوگوهای انتزاعی با تصاویر متقارن

لوگوهای متقارن انتزاعی بر اساس طبیعت طراحی می شوند به همین علت این لوگو مناسب برندهایی است که سلامتی و آرامش بسیار اهمیت می دهند برای مثال یوگا و مراکز درمانی. با استفاده از رنگ های ملایم و آرامش بخش می تواند یک تصویر عالی از برن خود در ذهن مخاطب هک کنید. تکرار الگوهای متقارن همچنین می تواند در تولید، از جمله صنایع ساخت و ساز، املاک و مستغلات یا تولید انبوه صحبت کند. در این حوزه می تواند از رنگ های تیره تر استفاده کنید تا جدیت را به مخاطب منتقل کنید.
لوگوهای انتزاعی

لوگوهای انتزاعی هنری

لوگوهای انتزاعی به چیزهای غیر واقعی ، احساسات و مفاهیم خاصی را به تصویر می کشد. رویکردی که به ویژه برای این کار بسیار خوب عمل می کند، هنر خطاطی است. برای به تصویر کشیدن صنایعی که چیزهایی مانند شبکه های فریلنسر، معماری یا الکترونیک را به هم متصل میکنند، بهترین عملکرد را دارد. ما به خصوص لوگو Mad piper’s Evoke the Moon را دوست داریم، که با استفاده از تصاویر انتزاعی ایده بیرون کشیدن انرژی از ماه را به تصویر میکشد. در این مثال، کاملا مشخص است که ایده ای غیر واقعی با استفاده از تصاویر زیبا به حقیقت تبدیل می شود، و اینجاست که انتزاع به زیبایی قدم می گذارد.

لوگوهای انتزاعی مصور

شاید تاکنون متوجه شده باشید که همه لوگوهای انتزاعی کاملاً انتزاعی نیستند. طراحی لوگو تفاوتی ندارد و انتزاعی شدن می تواند به معنای تفسیر اشیا به روشی جدید باشد. در مثال بالا، توجه کنید که چگونه می توانید یک یک گل را تشخیص دهید حتی اگر هیچ یک از تصاویر با اشکال واقعی آنها یکسان نیست. این انتزاع در کار است و در ایجاد لوگو با تاثیر بصری مفید است. اگر به لوگو زیبایی احتیاج دارید و مقادیر برند شما به خوبی توسط یک شی به تصویر کشیده می شود، از این روش استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

هیچ راهی بهتر از طراحی منحصر به فرد و خاص یک لوگو، برای نشان دادن هویت برند شما وجود ندارد. هیچ مشتری هرگز یک لوگو خاص را فراموش نخواهد کرد که آنها را متعجب کند، قوانین را نقض کند یا به سادگی متفاوت باشد. خلاق باشید و کسب و کار خود را با یک لوگو کاملاً متمایز توسعه دهید. طراحی لوگو و خلق هویت برند شما میتواند یکی از چالش برانگیز ترین تصمیمات و اقداماتی باشد که در مسیر برندسازی مجموعه خود انجام خواهید داد. برخورداری از یک ایده مناسب میتواند شما را در بهتر طی کردن این مسیر یاری دهد. حتی گاها برخورداری از یک لوگوی عالی میتواند شما را در تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان و جذب بیشتر آنان نیز یاری دهد. پس برای داشتن یک لوگوی خلاقانه تا می توانید ایده های مختلف را جمع آوری کنید و با یک طراح گرافیک حرفه ای نیز همکاری کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. تیم طراحی سل گرافیک نیز با سالها تجربه در زمینه طراحی لوگو و خلق هویت بصری برند در کنار شما خواهد بود تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید و گام نخست خود را محکم تر از سایر رقبا بردارید. برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت ها و مشاهده نمونه کارها از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد