طراحی لوگو

طراحی لوگوهای رنگارنگ

همانطور که میدانید طراحی لوگو یکی از مهم ترین عناصر خلق هویت برند است اما باید بدانید که المان های زیادی در طراحی لوگو وجود دارد که میتواند لوگو شما را به چیزی منحصر به فرد تبدیل کند. این المان های شمال انتخاب رنگ مناسب، تایپوگرافی و داستان برند است. اما ما در این مقاله می خواهیم به یک سبک رنگی خاص بپردازیم. باید بدانید که ما در طول زمان یاد گرفتیم که که رنگ ها را با احساسات و ایده های خاص مرتبط کنیم تا یک رنگ بسیار منحصر به فرد ایجاد شود. برای مثال قرمز تقریبا نشانه جهانی از هیجان و افزایش احساسات است اما با استفاده از چند رنگ می توانید ابهام ایجاد کنید تا مخاطبان بیشتر و با تمرکز بیشتر بر روی برند شما فکر کنند. ما در این مقاله به بررسی این سبک از رنگ می پردازیم تا شما با استفاده از این نکات رنگ منحصر به فرد خود را برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

رنگ های مشابه

اولین گزینه شما در نظر گرفتن رنگ های مشابه است که روی چرخ رنگ کنار یا نزدیک یکدیگر هستند. استفاده از رنگ های مشابه باعث می شود لوگو شما سازگار و منسجم باشد. اینها رنگهایی هستند که در کنار هم قرار می گیرند، چیزی که در بین فرهنگ ها بسیار چشم نواز است. احساس نکنید که باید از رنگها به طور یکنواخت استفاده کنید. انتخاب یک رنگ برای غلبه بر لوگو خود، یک رنگ دوم برای پشتیبانی از آن را در نظر بگیرید و رنگ سوم را مانند یک چاشنی در غذا در لوگو خود استفاده کنید.

رنگ های مکمل

مکمل یک اصطلاح خنده دار برای این طرح رنگ است زیرا رنگها در واقع به شدت با یکدیگر تضاد دارند. قرمز و سبز، آبی و نارنجی، زرد و بنفش رنگ هایی که روی چرخ رنگ در مقابل یکدیگر هستند، به شدت با هم در تضادند. قرار دادن این رنگ ها در کنار یکدیگر بلافاصله لوگوی شما را خیره کننده و چشم نواز می کند. نکته ای که باید بدانید این است که لوگوی خود را به طور مستقیم به یک رنگ تقسیم نکنید چون پس از مدتی نگاه کردن به این رنگ چشم را تحت فشار قرار می دهد اما اگر آنها را به صورت مساوی تقسیم کنید هیچ یک از دو رنگ غالب نیست به همین علت لوگوی شما زیبا و دلنواز است و بینایی رو تحت تاثیر قرار نمیدهد.

طراحی لوگو

برای مطالعه یبیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

رنگ های سه گانه

شاید دو رنگ برای شما کافی نباشد؟ اگر واقعاً یک لوگو رنگارنگ می خواهید، یک طرح سه گانه ممکن است به شما کمک کند. برای ایجاد رنگ های سه گانه می توانید از ترکیب از رنگ های مکمل و رنگ های مشابه استفاده کنید تا یک ترکیب رنگی عالی برای طراحی لوگو ایجاد شود.

طراحی لوگو

رنگ های طبیعی

سبک های بالا برای طراحی های انتزاعی یا کارتونی کاملاً مناسب هستند. اما اگر شما به دنبال چیزی کمی واقعی تر باشید چه می کنید؟ یکی از راه های تحقق این امر، انتخاب رنگ های طبیعی است که با رنگ جسمی که تصور می کنید مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، گلهای لوگو Mama J زیر را بگیرید. گل ها و پروانه ها مطمئناً چند رنگ هستند، اما معمولاً خیلی روشن نیستند. شما می توانید با سایه زدن رنگ های خود را بیشتر خودشان را نشان می دهند و به همین علت بیننده از نگاه کردن به این تصویر هرگز خسته نمیشود.

رنگ های رنگین کمان

اگر ترکیب رنگ سه گانه هم نیاز شما را برآورده نکرد شما نیاز به طرح های رنگین کمان دارید. رنگ های مکمل را در طراحی قرار دهید. از اصول رنگ های مشابه برای هدایت چشم به قسمت های مهم لوگو استفاده کنید. و البته، اگر لوگو شما اشیا واقعی را به تصویر می کشد، نحوه انتقال طبیعت گرایی را نیز در نظر بگیرید.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

هیچ راهی بهتر از طراحی منحصر به فرد و خاص یک لوگو، برای نشان دادن هویت برند شما وجود ندارد. هیچ مشتری هرگز یک لوگو خاص را فراموش نخواهد کرد که آنها را متعجب کند، قوانین را نقض کند یا به سادگی متفاوت باشد. خلاق باشید و کسب و کار خود را با یک لوگو کاملاً متمایز توسعه دهید. طراحی لوگو و خلق هویت برند شما میتواند یکی از چالش برانگیز ترین تصمیمات و اقداماتی باشد که در مسیر برندسازی مجموعه خود انجام خواهید داد. برخورداری از یک ایده مناسب میتواند شما را در بهتر طی کردن این مسیر یاری دهد. حتی گاها برخورداری از یک لوگوی عالی میتواند شما را در تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان و جذب بیشتر آنان نیز یاری دهد. پس برای داشتن یک لوگوی خلاقانه تا می توانید ایده های مختلف را جمع آوری کنید و با یک طراح گرافیک حرفه ای نیز همکاری کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. تیم طراحی سل گرافیک نیز با سالها تجربه در زمینه طراحی لوگو و خلق هویت بصری برند در کنار شما خواهد بود تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید و گام نخست خود را محکم تر از سایر رقبا بردارید. برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت ها و مشاهده نمونه کارها از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد