طراحی لوگو

طراحی لوگو هتل

امروزه صنعت مهمان نوازی فراتر از هتل ها، مسافرخانه های گسترش یافته است و از طریق اقامت در خانه ها و اقامتگاه های غیر متعارف به امکانات مختلفی رسیده است. تعریف هویت از طریق مارکینگ باعث شده است که هتل ها از اهمیت بیشتری برخوردار شوند و مشتریان گذشته، حال و آینده را متقاعد کنند که چرا آنها باید در کنار شما بمانند. این که آیا لوگو شما با یک شب اقامت رویای ارتباط برقرار می کند یا فضای شرکتی کاملاً ایده آل برای سفرهای تجاری، به عنوان برند قابل درک واضح است. باید بدانید که لوگوها به تنهایی توانایی جذب مشتری بر اساس ارتباط بیننده با هویت و پیام را دارند. اما شاید برای شما سوال باشد که چگونه می توان لوگویی طراحی کرد که مخاطبان با دیدن آن باز هم به هتل یا مسافرخانه شما بازگردند. باید بدانید که ما در این مقاله تصمیم به بیان نکاتی در رابطه با طراحی لوگو برای هتل ها و یا مسافرخانه ها را داریم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چه چیزی باعث طراحی لوگو خوب در هتل می شود؟

شاید این اولین سوالی باشد که ذهن شما را مشغول کرده است اما بادی بدانید که پاسخ این سوال بسیار راحت است. تنها کافی است که به برند و هتل خود نگاهی کنید و از خود چند سوال مانند چگونه ارزشهای اصلی و تاریخچه خود را فقط در چند کلمه به یاد ماندنی نگه دارید؟ بپرسید. این سوال ها، سوالاتی مهم هستند که با پرسیدن آنها از خودتان باعث تجسم نحوه شکل گیری لوگو می شوید. شما می خواهید لوگو شما ماهیت تجربه ای را که به مهمانان خود ارائه می دهید، بیان کند. حتی اگر هیچ تجربه ای در زمینه طراحی ندارید با در نظر گرفتن اینکه برند شما در چه جایی قرار دارد می توانید به طراحی خود کمک کنید. هنگامی که به فکر طراحی لوگو خود هستید باید سوالاتی را از خود بپرسید و آن سوال ها عبارت اند از: محل اقامت من در کدام گروه قرار می گیرد؟ احساسی که می خواهم در مهمانانم ایجاد کنم چیست؟ چه سبکی متناسب با شور و نشاط و جو هتل من است؟ نکته مهمی که باید در رابطه با لوگوی خود بدانید این است که مهمانان شما در مکان های مختلفی از درب ورودی و میز پذیرایی گرفته تا منوی رستوران و حوله های آبگرم با لوگو شما روبرو می شوند. پس مطمئن شوید که برند و لوگوی شما در تمام این مدت آنها را همراهی می کند.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.
طراحی لوگو

لوگو هتل برای مهمانان تاجر

برای هتل هایی که تمرکز بر ارائه اقامت ایده آل برای افراد حرفه ای در سفر دارند، طراحی لوگو آنها باید با لحن عمومی آن منعکس شود. این بدان معنی است که لوگوی شما باید به اندازه اقامتی که تجار انتظار دارند، جذاب و حرفه ای باشد. در عین حال، لوگو شما باید منعکس کننده راحتی و خدمات لوکسی که شما ارائه می دهید باشد. به دنبال ظاهری مدرن و در عین حال کلاسیک باشید. معنای رنگ ها در طراحی خود را بفهمید و با استفاده از تایپوگرافی کلاسیک و تمیز جایگاه خود را در میان مخاطبان خود حفظ کنید.
طراحی لوگو

لوگوهای هتل برای اقامتی لوکس

هتل شما چگونه ارتباط برقرار می کند که مهمانان تجربه ای فراتر از انتظار خود را داشته و در اقامتی فراتر از هتل معمولی داشته باشند؟ لوکس بودن همیشه به معنای خرج زیاد نیست و طراحی ساده میتواند ارزش های برند شما را به همین راحتی بیان کند. موقعیت مکانی، مشخصات جمعیتی مهمانان و موارد برجسته هتل خود را در نظر بگیرید، سپس آن نقاط را با یک لوگو درجه یک تکمیل کنید.
طراحی لوگو

لوگوهای سفارشی هتل

هتل های دارای مشتری خاص، خواه یک اقامتگاه در اعماق جنگل و یا هتلی واقع در یک تاکستان، باید بر چگونگی برقراری ارتباط از طریق طراحی تمرکز کنند. یکی از نکاتی که می تواند در این زمینه به طراحی شما کمک کند این است که از بزرگترین جذابیت ها، ویژگی های منحصر به فرد یا مهمان نوازترین پیشنهادات هتل خود برای الهام بخشیدن به لوگو استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

مبانی طراحی لوگو

اگر بدون هیچ تجربه ای به طراحی لوگو میپردازید، می تواند کمی ترسناک به نظر برسد. اما ما در اینجا توضیح مختصری راجب طراحی لوگو می دهیم که می تواند به شما در طراحی خود کمک کند. طراحی لوگو یک تخصص ظریف از طراحی گرافیک است که شامل زیبایی، برندسازی و بازاریابی و شامل موارد زیادی از ترکیب، تئوری رنگ، تایپوگرافی و مهارت هنری است. اما ما در اینجا برخی از نکات کلیدی را به طور خلاصه شرح می دهیم تا کمی بیشتر راجب طراحی لوگو اطلاعات داشته باشید.

برای برند خود طراحی کنید

اولین نکته ای که باید بدانید این است که هیچ لوگو عالی وجود ندارد. اکثر برند های موفق با طراحی لوگو نکات و ارزش های مثبت برند خود را به نمایش می گذارند. برای مثال تایپوگرافی قرمز کوکاکولا بسیار زیبا و جذاب است اما باید بدانید که انتخاب این تایپوگرافی برای یک هتل می تواند یک فاجعه باشد چرا که هتل ها اقلب محل آرامش هستند و نیاز به فونت های باریک و ساده دارند. بنابراین قبل از هر چیز دیگری، باید در نظر بگیرید که می خواهید برند شما چه چیزی را نشان دهد. آیا شما یک برند کلاسیک، سنتی هستید یا یک برند مدرن هستید؟ این سوالات میتواند با شما در طراحی شما، به ویژه رنگ ها، شکل ها و حروف راهنمایی کنند.

رنگ ها، اشکال و تایپوگرافی

رنگ ها، اشکال و تایپوگرافی هر کدام شکل متفاوتی از احساسات را نشان می دهند به عنوان مثال، لوگوهایی با رنگ مشکی بیش از حد پیچیده ، لوگوهایی با تعداد زیادی دایره دوستانه تر به نظر می رسند. باید بدانید که این اشکال منظور برند شما را می رسانند. بنابراین مطمئن شوید که هویت برند خود از ابتدا به بهترین نحو ممکن طراحی کنید چرا که مخاطبان با دیدن هویت برند شما به سمت برندتان جذب می شوند.

لوگور باعث می شود تا شما وظیفه ای سنگین را برای بیشتر کردن اثر گذاری این طرح به دوش بکشید. در طول این مقاله به طراحی لوگو هتل پرداختیم که می تواند سنگ محک خوبی برای ارزیابی لوگوی مجموعه تجاری شما باشد. برای بازدید از نمونه کارهای انجام شده توسط تیم طراحی سل گرافیک میتوانید از طریق دکمه زیر وارد صفحه نمونه کارها شوید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد