طراحی لوگو

طراحی لوگو به سبک سل گرافیک

لوگو، نشان تجاری، آرم یا هر آنچه خطابش کنیم، یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری میباشد چرا که بعد از نام آن کسب و کار این لوگو ماست که دیده می شود. لوگو هر کسب و کاری را تا حدی می توان نشان دهنده زمینه فعالیت آن کسب و کار دانست. در اصول بازاریابی و به خصوص بازاریابی محتوایی اصلی وجود دارد که در آن به تقدم تصویر به نوشته اشاره می شود. به همین دلیل است که لوگوی سازمان ما را می توان راهی برای ماندگاری بیشتر نام تجاری کسب و کارمان در ذهن مشتریان و مخاطبان جامعه هدف دانست.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده می شود به لزوم برخورداری از یک لوگوی کاربردی برای سازمان خود پی برد. تیم طراحی سل گرافیک با آگاهی از جدید ترین ترند های طراحی دنیا و سال ها تجربه در زمینه طراحی لوگو و هویت برند راهی متفاوت از سایر رقیبان خود برای متمایز کردن نام و هویت کسب و کار شما برگزیده اند که به وسیله آن مسیر پیشرفت و ماندگاری و به خصوص اثرگذاری را بهتر و سریع تر از سایرین طی کنید. اما در ادامه این مقاله به 5 اصل بسیار مهم برای داشتن یک لوگوی اثر گذار تر خواهیم پرداخت و نگاهی عمیق تر به فعالیت های تیم طراحی سل گرافیک در هر کدام از این موارد خواهیم داشت.

5 اصل ما برای ماندگاری بیشتر لوگو در ذهن مشتریان

برای ماندگاری بیشتر یک لوگو راه های بسیار زیادی وجود دارد. برخی از لوگوها با استفاده از یک شکل معنی دار به برند خود معنا و مفهوم داده اند و برخی دیگر نیز با استفاده از اشکالی بی معنی سعی در خلق هویتی جدید داشته اند. بسته به انتخاب استراتژی مد نظر برای حضور در کارزار رقابت در حوزه تخصصی کسب و کارمان، می توانیم هر یک از این راه ها را برای اثربخش تر کردن برند خود برگزینیم. نکته حائز اهمیت اما، لزوم رعایت برخی اصول ابتدایی ولی بسیار حیاتی در روند شکل گیری نشان تجاری ماست.

طراحی لوگو

1- سادگی

سادگی همان خاصیتی است که به یک لوگو کمک می کند تا از چالش های طراحی در طی زمان در امان باشد. با به کار گیری اصل سادگی در طراحی لوگوها، تیم طراحی سل گرافیک سعی می کند تا در عین انعکاس اصول زیبایی شناسی، فلسفه کسب و کار شما را به بهترین وجه ممکن منتقل کند.

انتخاب های هوشمندانه در تصویر لوگو، رنگ و گرافیک های استفاده شده در طراحی نشان تجاری در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد تیم طراحی سل گرافیک به شما، استفاده از چند المان فعال برای طراحی میباشد. یک لوگوی خوب این نیست که از تعداد بسیار زیادی المان های گوناگون استفاده کنیم. فضای خالی را فراموش نکنید. سادگی نیاز به استفاده از فضای خالی دارد. المان هایی که در طراحی لوگو به کار می برید باید نفس بکشند تا به وضوح با مخاطبان خود صحبت کنند.

برای مطالعه بیشتر

یکی از ساده ترین روش ها برای طراحی لوگو که همواره توسط بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ استفاده شده است، طراحی لوگو با استفاده از تایپوگرافی می باشد. برای آشنایی با مقدمات تایپوگرافی و اصول ابتدایی به کار گیری تایپوگرافی در طراحی لوگو مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

2- اصالت

طراحی لوگو شما باید به اندازه کافی نسبت به سایر لوگوهای آن کسب و کار متمایز باشد تا بتواند توجه افراد را به خود جلب کند. به تمامی لوگوهای فراموش نشدنی ای که در حافظه شما باقی مانده است توجه کنید. اپل، استارباکس و ... در صدر این لیست هستند. این نشان های موفق با حفظ اصالت و متفاوت بودن، خود را از سایر رقبا جدا کرده اند.

تیم طراحی سل گرافیک با هدف جلب نظر مخاطبان با استفاده از هنر و دانش چندین ساله خود، در ارائه طرح هایی با اصالت و متفاوت همواره پیشتاز بوده این عرصه بوده است چرا که ما اعتقاد داریم که لوگوی شما باید نگاه اول را به خود جلب کند و پس از دیده شدن چند باره توسط مخاطبان حس اعتماد و اطمینان را در آنان ایجاد کند.

طراحی لوگو

3- تطبیق پذیری و مقیاس پذیری

لوگوی شما یک مسئولیت بزرگ دارد و آن جلوه دادن به همه محصولات شما، تبلیغات دیجیتال، فروشگاه شما و ... است. به همین دلیل لوگو شما باید در تمامی زمینه ها و تمامی اندازه ها تطبیق پذیری و سازگاری داشته باشد. به همه مکان هایی که میخواهید از لوگوی خود استفاده کنید فکر کنید و مطمئن شوید که هر کدام از آنها خوب به نظر می رسد.
به همین دلیل نیز تیم طراحی سل گرافیک پس از اتمام مراحل اتودزنی اولیه و دیجیتالی کردن طراحی های انجام شده آلبومی از نحوه استفاده لوگوی شما در مکان هایی همچون کارت ویزیت، بنر، بیلبورد، بسته بندی محصولات و ... ارائه می دهد؛ تا شما نیز با دید بازتری در مسیر انتخاب نشان تجاری خود گام بردارید.

طراحی لوگو

4- تعادل و نسبت

انسانها الگوهای متعادل را به عنوان زیبایی تشخیص می دهند. یک طراحی لوگوی متناسب باعث تعادل بین عناصر مختلفی می شود که نشان تجاری شما را تشکیل می دهند. همچنین نسبت به وزن هر یک از المان هایی که لوگوی شما را تشکیل می دهند اشاره دارد. از منظر عملی ، نسبت های مناسب باعث می شود طراحی لوگوی شما کامل شود و به مفهوم آن کمک کند. با نگاه به طرحی های انجام شده تیم سل گرافیک به راحتی می توان به این مهم دست یافت که طراحی ها از نسبت و تعادل بسیار مناسبی برخوردارند و حس اطمینان را در مواجهه با تصویر لوگو در مخاطبان بر می انگیزند.

5- ماندگاری

یک لوگوی ماندگار حتی پس از گذشت ده سال از زمان طراحی نیز خوب به نظر می رسد. در هنگام طراحی لوگو از مدها و ترند های کوتاه مدت پرهیز کنید و به ددنبال یک ظاهر ساده و کلاسیک باشید. طراحی های انجام شده توسط تیم سل گرافیک پس از گذشتن از آزمون زمان به ماندگاری رسیده اند. چرا که در این مجموعه تلاش بر این است که بر اصول و قواعد اصلی طراحی لوگو پایبند باشیم و نه چیز دیگر.
همزمان با رشد شرکت و کسب و کار شما لوگویی ماندگار خواهد ماند که اصول و مفاهیم پایه ای تجارت شما را در خود جای داده باشد. پیامی که از طریق طراحی لوگو، با شما و در جهت منافع کسب و کار شما منتقل می شود مدت زمان طولانی ای همراه شما خواهد بود. برای آزمایش این امر که لوگوی شما ماندگار خواهد ماند یا خیر بهتر است تصور کنید که در طول مدت زمان 5 یا 10 سال علت انتخاب این طراحی نشان تجاری برای افراد متفاوتی توضیح داده اید. آیا همچنان بعد از این مدت زمان طولانی توضیحات شما توجیهی خواهد داشت؟

برای مطالعه بیشتر

در کنار تمامی ویژگی های ذکر شده برای داشتن لوگویی به یاد ماندنی و اثرگذار، برای داشتن یک نشان تجاری با استاندارد های بالا، قبل از آغاز فرآیند طراحی نیز نکات بسیاری مهمی وجود دارد که رعایت نکردن هر کدام از آنها ممکن است در آینده تاثیرات نامناسبی را بر هویت شکل گرفته بگذارد. در مقاله زیر یازده اصلی که قبل از طراحی لوگو باید به آن توجه کرد را مورد بررسی قرار داده ایم.

لوگوی شما نشان دهنده صدا و چهره برند شماست و همین امر باعث می شود تا شما وظیفه ای سنگین را برای بیشتر کردن اثر گذاری این طرح به دوش بکشید. در طول این مقاله به 5 علت برتری مجموعه سل گرافیک در طراحی لوگو پرداختیم که هرکدام از این موارد می تواند سنگ محک خوبی برای ارزیابی لوگوی مجموعه تجاری شما باشد. برای بازدید از نمونه کارهای انجام شده توسط تیم طراحی سل گرافیک میتوانید از طریق دکمه زیر وارد صفحه نمونه کارها شوید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد