طراحی لوگو

لوگوهای هندسی

باید بدانید که شکل های هندسی علاوه بر سایر کاربرد هایی که در زمینه های ریاضی دارد در دامنه های احساسی می تواند بسیار مهم باشد. شاید برایتان جالب باشد که شکل های مربع و مستطیل نماد استحکام و مقاومت است. اما باید بدانید که دایره و بیضی نماد جاودانگی را می رساند. باید بدانید که لوگو های هندسی محدود به این اشکال نیستند بلکه فراتر از این اشکال هستنند تا بتوانند داستان برند های مختلف را بیان کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اشکال هندسی در قرن ها پیش مورد استفاده قرار می گرفته و به همین علت طراحان باستان فهمیدند که چگونه اشکال و الگوهای هندسی می توانند تصویری بصری از اصول ریاضی را که جهان ما را تشکیل میدهد، ارائه دهند و از آنها برای انتقال ایده های بزرگ در مورد علم، هنر، دین و بشریت استفاده کردند. با ظرافت بسیار در پشت طرح های هندسی کاری بسیار دشوار است که بدانید طراحی لوگوی خود را از کجا شروع کنید. ما در این مقاله تصمیم داریم تا در مورد سبک های طراحی با استفاده از اشکال هندسی به شما کمک کنیم تا با استفاده از این نکات طراحی لوگو خود را به بهترین نحوه ممکن انجام دهید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

لوگوهای هندسی ساده

باید بدانید که برای بیان داستان برند نیازی به پیچیدگی در طراحی نیست. درست لوگو های هندسی بر عکس این عمل می کنند. این اشکال نشان دهنده کل هویت برند در یک تصویر ساده است. شکل های هندسی ساده بسیار در طراحی راحت تر و کم هزینه تر است اما بر خلاف لوگو های خاص و پر از رنگ و نقش بیان کننده تمام داستان و هویت یک برند است.

لوگوهای هندسی مدرن

برند هایی که جمعیت جوان جامعه در مورد هدف قرار می دهند از لوگو های هندسی استفاده می کنند تا به مخاطب نشان دهند که آنها بدون حاشیه و فاقد طرح های قدیمی و پیچیده هستند.اشکال هندسی با توجه بر اینکه متضاد در اشکال طبیعی هستند بلکه یاد آور فناوری های نوین هم هستند و همین باعث جذب مخاطب جوان و عاشق تکنولوژی است. آرم های هندسی احساس مدرن می کنند زیرا از همان اشکال انتزاعی که در هنر مدرن می بینیم استفاده می کنند و به دلیل ساختار ریاضی خود احساس دیجیتالی می کنند. اگر به دنبال ایجاد جلوه ای زیبا و پیشرفته هستید، این سبک طراحی را برای نام تجاری خود در نظر بگیرید.
طراحی لوگو

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

لوگوهای هندسی سه بعدی

از آنجا که لوگوهای هندسی دو بعدی هستند، سایه پردازی آنها را به توهم ابعاد مختلف باز می کند. البته باید بدانید که رنگ هم می تواند به شما کمک کند اما سایه پردازی با یک لوگوی تک رنگ هم امکان پذیر است. برای شرکتی که به معنای واقعی کلمه به صورت سه بعدی کار می کند، مانند یک شرکت چاپ سه بعدی یا یک هنرمند سه بعدی، یک لوگو هندسی می تواند یک روش هوشمندانه برای برانگیختن مخاطب و جذب کردن آن به سمت برند است.

طراحی لوگو

لوگوهای هندسی متقارن

شرکت های متمرکز بر سلامتی، حرکت و هوشیاری می توانند این کیفیت ها را با یک لوگو هندسی متقارن برقرار کنند. وقتی که متقارن یک شکل را نمایش می دهیم باعث اطمینان خاطر مخاطب می شود. طراحی های متقارن برای ما احساس راحتی را به همراه دارند به این علت که ما با این تصاویر بسیار آشنایی داریم. این اشکال احساس امنیت و آرامش را برای مخاطب به همراه دارد. گذشته از شرکت های واضحی که خواهان این نوع لوگو هستند، مانند تولیدکنندگان غذای سالم و کلاس های یوگا، هر شرکتی که بخواهد حس "امنیت و آرامش" را تایید کند، می تواند از یک لوگو هندسی برای برقراری ارتباط با این کیفیت استفاده کند.

لوگوهای هندسی به عنوان سازه

یک برند بسیار بیشتر از مجموع قطعات آن است و لوگو با کیفیت میتواند نحوه جمع شدن این قطعات را نشان دهد. استفاده از اشکال هندسی بسیار می توانند ساخت و ساز را نشان دهند. البته باید بدانید که برای نشان دادن اینکه برند شما در کار ساخت و ساز است نیازی به بلوک های ساختمانی یا شکل های مربع نیست. هر گروهی که بخواهد ارتباطاتی را ایجاد کند که بخشی از برند خود باشد می تواند از این سبک طراحی بهره مند شود، مانند یک گروه تدریس خصوصی که به دانش آموزان کمک می کند مهارت های لازم برای کسب نمرات بالا را کسب کنند یا یک فیزیوتراپیست که برای ساختن تن عضلانی با بیماران کار می کند.

لوگو های هندسی با حال و هوای قدیمی

شکل های هندسی می توانند لوگو را مدرن جلوه دهند اما این اشکال فقط به احساس مدرن خطم نمیشود بلکه این اشکال می توانند احساس نوستالژی را در ما زنده کنند. این نوع تصاویر می توانند برای شرکتی که می خواهد نوستالژی را به روشی خاص مانند یک نمایندگی فروش الکترونیک یا یک فروشگاه محموله که روی سبک خاصی از لباس تمرکز دارد، واقعاً خوب کار کنند.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

لوگو های هندسی چهره های زیادی دارند

یک لوگو هندسی می تواند لیست کاملی از اهداف یک شرکت را به انجام برساند. مهم نیست شرکت شما چه کاری انجام می دهد، اگر می خواهید کیفیت های عالی، دقیق و قابل اعتماد را به نمایش بگذارید، یک طرح هندسی را در نظر بگیرید.

همانطور که در بالا گفتیم اشکال هندسی می توانند اهداف یک شرکت را برآورده کنند البته باید بدانید که اصلا مهم نیست که آن شرکت چه خدماتی ارائه می دهد. اما با استفاده از سبک های بالا می توانید لوگو مورد نظر خود را برای برند خود طراحی کنید. تیم طراحی سل گرافیک پس از سالها همکاری و همراهی با برندهای کوچک و بزرگ و با تعداد بسیاری نمونه کارهای موفق از شما دعوت میکند تا برای درخشیدن در میان مخاطبانتان هم اکنون با ما تماس بگیرید تا باقی مسیر را با هم و در کنار هم طی کنیم . به امید موفقیت و درخشش هر چه بیشتر نام شما


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد