طراحی لوگو

لوگوی برترین شرکت های جهان

در این مقاله به بررسی ده لوگو از باارزش ترین و بهترین شرکت های جهان خواهیم پرداخت و به علت چرایی موفقیت هر کدام از آنها می پردازیم. نکته جالب در رابطه با لیست پیش رو این است که علیرغم جایگیری برخی از این کسب و کارها در بین بهترین و قابل شناسایی ترین لوگوهای جهان، اسم برخی از آنها را هرگز نشنیده باشید. مطمئنا با خود فکر میکنید که هرچه هزینه بیشتری صرف طراحی لوگو کنید، طرح پایانی مجموعه شما موفق تر و بهتر خواهد بود، اما برای برخورداری از یک طراحی لوگوی عالی، به چیزی بیشتر هزینه زیاد نیاز دارید. المان های بیشماری همچون ایده شکل گیری لوگو، داستان برند شما، نوع طرح انتخابی و حتی طراحی که پروژه طراحی لوگوی خود را به او میسپارید در خروجی اثر شما بسیار اثرگذار خواهند بود. در ادامه به بررسی لوگوی شرکت هایی خواهیم پرداخت که بر اساس تحقیقات ما دارای ارزش بالایی در بازار بین المللی هستند. همانطور که در مقاله یازده راه برای یافتن ایده طراحی لوگو گفته شد بررسی نمونه های موفق و به خصوص شرکت های بزرگ و الگو برداری از آنها در جهت برندسازی بهتر خود یکی از راه های رسیدن به ایده ای بهتر و موفق تر میباشد. پس در ادامه با سل گرافیک همراه باشید.

طراحی لوگو

لوگوی JP Morgan And Chase

یکی از بزرگترین موسسات سرمایه گذاری جهان با ارزش بیش از 2.35 هزار میلیارد دلار دارایی و با ارزش ترین بانک جهان است. همچنین ششمین شرکت بزرگ دولتی در جهان به شمار می رود پس نیازی به توضیح اضافه ای وجود ندارد و می توان این شرکت را یکی از با اقتدار ترین و قدرتمند ترین شرکت های جهان دانست. اما در رابطه با طراحی آرم این شرکت باید گفت که توانسته اند مفاهیم و خصوصیات شرکت را به بهترین نحو در طراحی لوگو جای دهند. طرحی ساده، جسورانه و با کمترین استفاده از المان های گرافیکی که به خوانایی بیشتر لوگو کمک بسیاری کرده است.

طراحی لوگو

لوگوی Johnson & Johnson

ممکن است جمله معروف "تا شکست نخورید و آسیب نبینید دست به اصلاح نخواهید زد" را برای برند Johnson & Johnson گفته باشند. این شرکت یکی از رهبران جهان در تجهیزات پزشکی، دارویی و کالاهای بسته بندی شده مصرفی میباشد. لازم به ذکر است که لوگوی این شرکت بر اساس امضای آقای جیمز وود یکی از بنیانگذاران اصلی آن ساخته و طراحی شده است. درست است که هیچ خلاقیت و اتفاق تازه ای در طراحی لوگوی آن ها به چشم نمی خورد اما ثابت نگه داشتن طراحی لوگو برای مدت طولانی و به اندازه عمر شرکت باعث شده است تا در بازار مد نظرشان به آگاهی و شناخت بالایی از طرف مخاطبان دست یابند.
طراحی لوگو

لوگوی Tencent

این شرکت یکی از تازه وارد های لیست با ارزش ترین شرکت ها به شمار می آید. پیش از این پیشتازان عرصه های مختلف و ارزشمندترین شرکت ها اغلب شرکت های آمریکاییی بودند اما این شرکت چینی به سرعت در مسیر رشد و تعالی پیشرفت کرده و توانسته است با حضور در عرصه های مختلفی همچون عرصه بازی های ویدیویی، رسانه های اجتماعی، تجارت الکترونیکی، تلفن های هوشمند و … جایی در میان بهترین ها برای خود انتخاب کند و با بهترین های عرصه خود رقابت کند. با توجه به فعالیت چند جانبه این شرکت برخورداری از طراحی آرمی که سازگاری بالایی داشته باشد یکی از مهم ترین نکات به حساب می آید. لوگوی پیش فرض Tencent دارای نام تجاری شرکت در دو زبان انگلیسی و چینی است تا دامنه بین المللی آن را منعکس کند. Tencent همچنین آرم خود را برای بازی های ویدیویی و موسیقی با استفاده از ابتکاراتی خاص تعریف کرده است.
طراحی لوگو

لوگوی Berkshire Hathaway

این شرکت که کمتر کسی اسم آن را شنیده است یکی از شرکت های هلدینگ میلیاردر معروف وارن بافت است. گرچه این شرکت از طراحی لوگوی بسیار ساده ای برخوردار است اما باید خاطر نشان کرد که این طراحی در جهت اهداف سازمانی آنها بوده است و بسیار کاربردیست. شرکت Berkshire Hathaway به عنوان یک شرکت هلدینگ کمتر به دنبال جلب توجه مخاطبان است و این توجه را بیشتر برای شرکت های زیرمجموعه خود نیاز دارد. تمامی المان های طراحی لوگو آنها در جهت پیشبرد اهدافشان به عنوان یک شرکت هلدینگ در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال استفاده از یک فونت یا تایپوگرافی بسیار ساده و همچنین انتخاب رنگ ها، تماما در جهت برانگیختن حس استحکام و استوار بودن عمل می کنند و این درست چیزیست که یک شرکت پیشرو در جهان به دنبال آن است.

برای مطالعه بیشتر

توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.
طراحی لوگو

لوگوی Alibaba Group

علی بابا که نام خود را از یکی از شخصیت های داستان هزار و یک شب برگرفته است یکی دیگر از شرکت های بزرگ و باارزش چینیست. علیرغم عدم برخورداری از جذابیت یا زیبایی بسیار زیاد این شرکت سعی میکند که با طراحی آرم و لوگوی خود نظر توده عظیمی از مردم را به خود جلب کند. فضای منفی استفاده شده در دل طراحی این لوگو به لبخند یک انسان تبدیل شده است. همچنین استفاده از خطوط مورب و با استفاده از المان های مناسب، حس حرکت و سرعت را به مخاطبان خود القا می کند. در کل، طراحی این لوگو به گونه ایست که انرژی زیادی را به مخاطب و بیننده منتقل می کند و می خواهد آنها را در داستان خود همراه کند.
طراحی لوگو

لوگوی Alphabet

اگر تا به حال اسم این شرکت را نشنیده اید ایرادی ندارد، چرا که شرکت alphabet یکی از جدید ترین شرکت های این لیست می باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تشکیل شده است و شرکت مادر گوگل به حساب می آید اما به عنوان شرکتی که در خط مقدم فناوری فعالیت دارند، طراحی لوگوی آنها آنچنان که باید و شاید قدرتمند نیست. موسسین این شرکت بارها سعی کردند که از محبوبیت گوگل بدون استفاده از آرم یا هویت بصری آن برای شناخته تر شدن این شرکت استفاده کنند که این تلاش ها تاکنون نتیجه ای را در بر نداشته است.
طراحی لوگو

لوگوی Microsoft

علیرغم اشتباهات مایکروسافت در محصولات ارائه شده در سالهای اخیر (محصولاتی چون ویندوز 10)، بازطراحی لوگوی آنها در سال 2012 را میتوان حرکتی هوشمندانه دانست. در حالیکه که آرم قبلی این شرکت که در سالهای 1987 تا 2012 از آن استفاده میکرد خوب بود، اما در فرایند بازطراحی تغییرات اعمال شده در لوگو به بیشتر دیده شدن و همچنین بهتر شدن خود نام نشان تجاری کمک بسیاری کرد. در بازطراحی لوگوی جدید و با استفاده از رنگ در طراحی، از زمختی و خشونت لوگوی قبلی کاسته شده است. همچنین استفاده از یک پنجره چهار تکه که هر تکه نماد یکی از محصولات اصلی شرکت مایکروسافت است را میتوان یک نبوغ بسیار عالی در طراحی لوگو دانست. همچنین شایان ذکر است که در لیست ارائه شده از شرکت های ارزشمند دنیا، مایکروسافت را می توان تنها شرکتی دانست که در زمینه بازطراحی لوگو قدرتمند عمل نکرده است و هر بار پس از خلق هویت برندی جدید این تصور را برای مخاطبان پیش می آورد که انگار لوگوی طراحی شده مختص شرکت جدیدیست.

طراحی لوگو

لوگوی Apple

شرکت اپل سازنده و ارائه دهنده مک بوک، آی پد، آی فون، آی پاد و بسیاری دیگر از محصولات مرتبط با تکنولوژی را می توان قابل تشخیص ترین شرکت در کل دنیا دانست. لوگوی ابتدایی این شرکت در اواسط دهه هفتاد که تصویر آیزاک نیوتون زیر درخت یب و در حال تفکر بود، بسیار عجیب بود.. اما آنها در سال 1976 تصمیم گرفتند که لوگوی خود را به سمت همان سیب نمادین خود تغییر دهند. علیرغم تغییرات جزئی در لوگو و پالت رنگی سازمانی شرکت، لوگوی Apple در سی سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است و چیزی که این آرم را خاص تر از سایر لوگو ها میکند این است که پس از نگاه کردن به نشان تجاری شرکت بلافاصله یاد محصولات آن می افتید.

برای مطالعه بیشتر

انتخاب رنگ مناسب در طراحی آرم و لوگو می تواند باعث نقطه قوت در کسب و کار شما بوده و آن را برحسته و متمایز از آرم و لوگوهای رقبای شما نماید. همچنین این انتخاب در روند طراحی آرم به شما در جذب مشتری مناسب کمک می کند و بالعکس ترکیب اشتباه می تواند اثر معکوس داشته باشد.
طراحی لوگو

لوگوی Amazon

نکته زیبایی که در لوگوی آمازون به چشم میخورد آن فلشی است که از سمت a تا حرف z نام شرکت کشیده شده است که نشان دهنده طیف وسیع محصولاتی است که در آمازون خرید و فروش میشود. همچنین این فلش حالتی لبخند گونه دارد که نشان دهنده تمرکز صاحبان این کسب و کار بر رضایتمندی مشتریان است.

لوگوی facebook

تنها دلیل برای اینکه فیسبوک را نشناسید این است که مدت مدیدیست در غاری تاریک، یکه و تنها زندگی کرده باشید. این شرکت که از اتاق خواب مارک زاکربرگ شروع شد به سرعت راه خود را به عنوان موفق ترین و شناخته شده ترین شبکه اجتماعی در دنیا طی کرد. لوگو فیسبوک از این حیث که به سرعت قابل تشخیص است بسیار کاربردیست. حتی پس از بازطراحی لوگو در سال 2015 تمام تلاش تیم طراحی بر این امر بود که المان های اصلی طراحی در لوگوی باز طراحی شده حفظ شود و تنها تغییراتی جزیی در آن صورت پذیرد.

لوگوی شرکت های قدرتمند و درجه یک دنیا چه چیزی را به ما آموزش میدهند؟

از تحقیق در روند تغییر طراحی های لوگوهای این شرکت ها و بررسی آنها میتوان سه نکته اساسی زیر را برداشت کرد: 1-به آنچه لوگوی شما درباره کسب و کارتان خواهد گفت، خوب فکر کنید. 2-از تاثیرگذاری بر مخاطبان نترسید 3-لوگویی را که در جهت اهداف و ارزش های شما عمل می کند را بیابید و از آن بهره ببرید.

شاید با بررسی لوگوهای موجود در لیست بالا ب این امر فکر کنید که ایده طراحی و شکل گیری لوگوهایی که حتی در گذر زمان دستخوش تغییر شده اند نیز از ثبات خاصی برخوردار بوده است. اما باید خاطر نشان کرد که از بازطراحی لوگوی خود و فکر کردن به ایده های جدید نترسید. آنقدر این مسیر را طی کنید تا به آن طرحی که دوست دارید برسید. همراهی و دریافت مشاوره از طراحان با سابقه نیز می تواند پروسه طراحی لوگو را برای شما دلپذیرتر و آسان تر کند. ما نیز پس از طراحی و خلق هویت برند برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ بیشماری، آماده خدمت رسانی و همراهی شما در این مسیر خواهیم بود. پس برای مشاهده نمونه کارها، دریافت مشاوره یا اطلاع از تعرفه های سل گرافیک از طریق دکمه های زیر با ما در تماس باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد