طراحی لوگو

نحوه طراحی لوگو با کیفیت

برای اولین نکته باید بدانید که طراحی لوگو یکی از مهمترین عناصر هویت برند است. باید بدانید که عامل اصلی طراحی لوگو داستانی است که برند شما درباره آن صحبت می کند. یکی از نکته های جدی در طراحی لوگو علایق شخصی است که به یک دردسر تبدیل می شود. برای مثال شما در حال فکر کردن به یک لوگوی عالی هستید اما شما با علایقتان آن را به نحوه دیگری عالی طراحی می کنید اما در بعضی موارد با تکیه کردن به موارد اصولی در طراحی لوگو می توانید آن را به یک لوگوی منحصر به فرد تبدیل کنید. همانطور که در بالا گفتیم طراحی لوگو باید براساس داستانی باشد که برند شما از آن سخن می گوید. یاد داشته باشید که شما در هر کسب و کاری باشید مهم نیست بلکه مهم این است که شما و برندتان لیاقت زیبایی را دارید. ما در این مقاله به چهار نکته اصلی برای بررسی کیفیت لوگو پاسخ می دهیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

لوگو خود را تجسم کنید

شاید برایتان جالب باشد که اولین گام در طراحی لوگو تصور است. تصور یکی از مهمترین ابزار های یک طراح گرافیک است چرا که او برند شما را می بینند و خدماتی که شما ارائه می دهید را بررسی می کند تا بتواند با ارزش هایی که برند شما دارد و با ایده هایی که دارد و همچنین سلایق شما لوگویی طراحی کند تا برازنده برند شما باشد. باید یک نکته به شما یادآوری کنم که از خود بپرسید چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند؟ مطمئن شوید که به پاسخ خود اطمینان دارید و با استفاده از این پرسش لوگوی خود را طراحی کنید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

آیا لوگویتان از نظر زیبایی شناختی جذاب است؟

یکی دیگر از نکاتی بسیاری از برند ها آن را جدی نمی گریند بررسی لوگو از نظر زیبایی شناختی است. شاید برایتان سوال باشد که بررسی لوگو از نظر زیبایی شناختی چیست؟ باید بدانید که بررسی لوو از نظر زیبایی شناختی به این معناست که لوگوی شما در هر جا و مکانی خود را زیبا نشان دهد برای مثال در بنر تبلیغاتی و یا کارت ویزیت. برای مثال می توانیم یکی از بهترین برند ها در زمینه لوازم ورزشی آدیداس را مثال بزنیم. اگر دقت کرده باشید لوگوی برند آدیداس در هر جا و مکانی می تواند بدرخشد.
طراحی لوگو
طراحی لوگو

یک لوگوی با کیفیت منحصر به فرد است

طراحی لوگویی با کیفیت و مطابق پیام برند می تواند یک لوگوی منحصر به فردی برای برند باشد. همان طور که در بالا گفتیم یکی از مهمترین عناصر هویت برند طراحی لوگویی باکیفیت است. باید بدانید که با نوع کسب وکاری که دارید سبک های لوگو هم تغییر می کند و برای کسب کردن اطلاعات بیشتر بهتر است تا سری به مقاله انواع لوگو بزنید. شاید برایتان جالب باشد که برند های مختلف رنگ های مختلفی هم دارند چون هر رنگ پیام خاص خود را بیان می کند. به همین علت بهتون پیشنهاد می کنم تا مقاله نحوه انتخاب رنگ مناسب برای برند را بخوانید تا با استفاده از آن رنگ سازمانی مشخص و مطابق خدماتی که ارائه می دهید را تعیین کنید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

به یاد داشته باشید که لوگو باید کاربردی باشد

یکی از اتفاقات مهم بعد از طراحی لوگو پرسش این سوال است که آیا لوگو به یاد ماندنی است؟ باید بدانید که پاسخ آن راحت به دست می آید. اگر لوگوی طراحی شده با تمام نکات کلیدی و اصولی و کمی هم سلیقه طراحی شده باشد می توان پاسخ آن را به راحتی داد. البته باید دقت کنید که لوگوی طراحی شده باید داستان و خدمات برند را بیان کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از نکاتی که در آگاهی برند نقش اساسی دارد طراحی لوگویی مطابق با برند است.

به یاد داشته باشید که لوگو باید کاربردی باشد

علاوه بر آسان به خاطر سپردن لوگو یک لوگوی خوب طراحی شده می تواند کاربردی باشد به این معنا که در هرجا خوب به نظر برسد برای مثال بر روی یک تیشرت و یا هرچیز دیگری. لوگوی شما باید در هر محیطی که قرار می گیرد سازگاری داشته باشد. برای مثال همانطور که در بالا مثال زدیم برند آدیداس در همه جا حضور دارد. بر روی بیلبورد و یا هر جایی دیگر

همان طور که در بالا گفتیم طراحی یک لوگوی با کیفیت شامل تجسم لوگو،بررسی آن از نظر زیبایی شناختی و موارد دیگری که در بالا به آن اشاره شد. زمان آن فرا رسیده تا شما هم با استفاده از نکات این مقاله لوگویی با کیفیت تولید کنید. تیم طراحی سل گرافیک پس از سالها همکاری و همراهی با برندهای کوچک و بزرگ و با تعداد بسیاری نمونه کارهای موفق از شما دعوت میکند تا برای درخشیدن در میان مخاطبانتان هم اکنون با ما تماس بگیرید تا باقی مسیر را با هم و در کنار هم طی کنیم . به امید موفقیت و درخشش هر چه بیشتر نام شما


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد