طراحی آرم و لوگو

هفت ویژگی طراحی آرم و لوگوی عالی

اگر هزار کلمه داشتید که توضیح دهید شرکت شما چقدر عالی است، چه می گویید؟ خوشبختانه، این دقیقاً همان کاری است که طراحی آرم شما هر روز انجام می دهد. بنابراین سوال بزرگ این است: شما می خواهید با طراحی آرم خود چه بگوید؟ طراحی آرم شما همیان چیزیست که می تواند در کسری از ثانیه توضیح دهد که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و برند شما چه احساسی را ددر دل مخاطبانتان ایجاد می کند. رنگ ها، اشکال، تایپوگرافی و سایر عناصر طراحی، همه در دیده شدن برند شما تاثیر می گذارد. وقتی این کار را درست انجام دهید، مشتریان در نگاه اول تحت تاثیر شما قرار می گیرند. در این مقاله به بررسی هفت ویژگی طراحی آرم و لوگوهای عالی خواهیم پرداخت که با توجه به هر کدام از آنها می توانید تغییرات موثری را در لوگو و هویت برند خود ایجاد کنید.

شکل درست

در طراحی گرافیک همه چیز مربوط به ارتباط بصری است. هنر ایجاد ارتباط در طراحی آرم و لوگو مستلزم آگاهی به این مسئله است که چه می خواهید بگویید و از چپه طریقی میخواهید که این پیام را منتقل کنید. در طراحی لوگو برخی از تصاویر خاص می توانند احساسات را برانگیخته کنند. با نگاهی به تاریخ علمی طراحی گرافیک، تمام آنچه که در طراحی گرافیک شما باید بدانید اینست که هر شکل ویژگی متفاوتی را نشان می دهد. طراحی آرم خود را با ویژگی هایی که می خواهید توسط آن آرم و لوگو خود را به تصویر بکشید، مطابقت دهید.

طراحی آرم و لوگو
  • دایره و بیضی: دوستانه، اتفاقی، دعوت کننده
  • خطوط منحنی: بازیگوش، آرامش بخش، جذاب
  • مثلث: رهبری، اقتدار، تسلط
  • مربع و مستطیل: کارایی، امنیت، قابل اطمینان
  • زاویه ها و گوشه های تیز: پرخاشگری، لبه دار، ریز و درشت
  • خطوط افقی: پایداری، آرام، قابل اطمینان
  • خطوط عمودی: سعادت، موفقیت، فرماندهی
البته، شما می توانید با طراحی لوگوی خود چیزی منحصر به فرد را منتقل کنید. شما حتی می توانید بخشی از یک شکل را برای شخصی سازی آن مخلوط و مطابقت دهید. به عنوان مثال، مربعی با گوشه های گرد همچنان امنیت را انتقال می دهد، اما کمی دوستانه تر از یک مربع با گوشه های تیز است. یا به آرم اپل فکر کنید؛ از نظر فنی در طراحی لوگو این یک شکل انتزاعی است، اما لبه ها و منحنی های گرد آن بسیاری از ویژگی های "دایره" مانند گرما و دوستانه بودن را به آن می دهند.

نشانه های تجاری مناسب

آرم و لوگوی شما اطلاعات بسیاری را در رابطه با برندتان بیان می کنند. آنها در کمترین زمان آنچه قرار است مطبوعات، تبلیغات و یا حتی در بعضی موارد مشتریانتان انتقال دهند را منتقل می کنند. طراحی آرم و لوگوی مربوط به شغل شما می تواند به انتقال سریع اطلاعات کمک کند، و می توانند از ظرافت های ساده در برندسازی استفاده کنند. اگر ترجیح می دهید با طراحی آرم خود کمی انتزاعی تر به نظر برسید، همیشه می توانید جمله کوتاه و واضحی را برای اطلاع مشتریان از کاری که انجام می دهید اضافه کنید. در طراحی آرم، این یک روش کاملاً قابل قبول و در عین حال ساده میباشد.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

رنگ مناسب

دقیقاً مانند اشکال، هر رنگ مفهوم احساسی خاص خود را دارد. غالباً این معانی کاملاً جهانی هستند زیرا بر اساس چیزهایی هستند که در دنیای واقعی می بینیم. قرمز، رنگ خون، احساس اضطراب و هوشیاری را برمی انگیزد. قهوه ای، رنگ درختان و چوب، طبیعت و زمین را برانگیخته است. و این یک شرط بسیار امن است که مردم در سراسر جهان زرد را با گرمای آفتاب مرتبط می کنند. رنگ ها همچنین تعاریف فرهنگی مختص به خود را دارند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، سبز رنگ پول است و در ژاپن، بنفش اغلب نشان دهنده شر و بدی است.

به دلیل اینکه آرم و لوگوی سازمان شما اولین چیزیست که مخاطبان با آن برخورد دارند، یکی از مهمترین ویژگی ها در طراحی آرم است. رنگ به تنهایی می تواند چگونگی رویارویی با برند شما را تعریف کند، حتی در تقابل مستقیم با سایر صفات مانند شکل یا تایپوگرافی. نیاز اصلی در برند سازی وجود طرح ثابت رنگی است، بنابراین رنگ های استفاده شده در طراحی آرم، طراحی سایت، طراحی بروشور و حتی دکور مغازه شما باید همگی یادآور نام و برند شما باشند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد روانشناسی رنگ ها، راهنمای ما در مورد رنگ های آرم را بررسی کنید. همچنین می توانید با استفاده از نرم افزارهای تولید پالت رنگی استفاده کرده و رنگی که به نظر شما بیشتر در طراحی آرم شما جلوه خواهد داشت پیدا کنید. لازم به ذکر است که باید نظر نفرات گوناگونی را در رابطه با طراحی آرم در مرحله آخر جویا شوید چرا که در گام آخر این مخاطبان شما هستند که با آرم و لوگوی شما در تعامل خواهند بود.

روانشناسی رنگ ها

لحن مناسب

برای اثرگذاری هرچه بیشتر برند استراتژی برندسازی خود را مشخص کنید. همچنین باید بدانید که مخاطبان بازار هدف کسب و کار شما چه کسانی هستند. برای بهینه‌سازی مؤثر آرم خود، یک استراتژی محکم برای برند را مشخص کنید و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. شما در تلاشید تا چه کسانی را مجذوب برند خود کنید؟ پاسخ به این سؤال درانتخاب ویژگی های مناسب آرم کمک می کند. همچنین باید دانست که همواره همکاری با طراحی یا تیم طراحی ای که به این امور آشنا بوده اند و مسیر برندسازی را پیش از این نیز طی کرده اند از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین مسیر داشتن یک لوگوی تاصیرگذار را هموار میکند. تیم طراحی سل گرافیک با سابقه همکاری با برند های کوچک و بزرگ آماده همکاری با شما و همراهی با مجموعه شما در این مسیر طولانیست.

تایپوگرافی مناسب

تمام تصاویر می توانند بر مفهوم لوگوی شما تاثیر بگذارند. اگرچه این مطلب برای تصاویر استفاده شده در طراحی آرم واضح است، اما در مورد تایپوگرافی نیز صدق می کند. نحوه ظاهر متن شما می تواند بر درک افراد از برند شما تأثیر بگذارد. تایپوگرافی شامل همه گزینه های بصری در متن است: اندازه قلم، اندازه متن، وزن، قالب، بافت و ... فونت ها به اندازه رنگ ها و اشکال واضح نیستند، اگرچه بسیاری از دستورالعمل های مشابه را دنبال می کنند. به عنوان مثال، زوایای تیز لجبازی و پرخاشگری را نشان می دهد. بهتر است هنگام انتخاب قلم به عکس العمل های خود اعتماد کنید، اما در اینجا برخی از اصول کلی برای شروع کار وجود دارد:

  • فونت های سریف (گوشه دار) برای برندهای رسمی یا حرفه ای بهتر هستند، در حالی که فونت های سان سریف (بدون گوشه) صمیمی تر و راحت تر هستند.

  • فونت های اسکریپت (نوشتاری) با وجود همه منحنی هایشان، سبک های مختلفی برای برندهای فانتزی و خیالی هستند.
  • با بزرگتر کردن یک کلمه نسبت به سایر کلمات، به آن کلمه اهمیت بیشتری ببخشید. از این مسئله برای تأکید بر جنبه های خاص شرکت خود یا حتی اصطلاحات تخصصی حوزه کسب و کار خود استفاده کنید.
  • قلم های دست نویس باعث می شوند دوستانه تر به نظر برسید، اما نه به اندازه حرفه ای.
  • هنگام انتخاب تایپوگرافی، به یاد داشته باشید که اول و مهمتر از همه، خوانایی تایپوگرافی است. مهم نیست که تایپوگرافی متن شما چقدر جالب و جذاب باشد، اگر افراد نتوانند آن را بخوانند، هیچ ارزشی ندارد.
تایپوگرافی

متد های روز و مناسب

همچنین می توانید آخرین متد ها و مد های طراحی گرافیک آرم را در طراحی خود وارد کنید تا ارتباط شما با برندتان بروز و مرتبط باشد. متدها و ترند ها در طراحی گرافیک گاها حتی روزانه تغییر میکند. طراحان گرافیک حرفه ای این با این ترند ها آشنا هسنمد و به بهترینن نحو از آنها استفاده می کنند.

برای مطالعه بیشتر

برخورداری از یک آرم و لوگوی مناسب تنها بخش کوچکی از داشتن یک برند به یاد ماندنیست. در مقاله برندسازی به شما خواهیم آموخت که برای دداشتن یک برند اثرگذارتر به چه نکاتی باید توجه داشت.

اندازه های مناسب

در سالهای اخیر، تبلیغ کنندگان و بازاریابان به این امر دست یافته اند که داشتن نسخه های مختلف از آرم و لوگو بسیار با اهمیت است. از این طریق می توانید آرم و لوگوی خود را در هر جایی مانند تبلیغات کوچک در برنامه و یا یک بیلبورد عظیم در بزرگراه،استفاده کنید. این به معنای این نیست که شما باید آرم های مختلفی داشته باشید، بلکه طراحی شما باید شامل نسخه های مختلفی با یک آرم مشابه باشد. طراحی آرم شما باید به گونه ای باشد که با حداقل المان های استفاده شده در آن قابل شناسایی باشد. سپس با توجه به جایگاه استفاده آن ها را در مقیاس های مختلف تولید و استفاده کنید. توصیه ما این است که لوگو و آرم خود را در چهار اندازه متفاوت ایجاد کنید و بسته به مکان استفاده هر یک، آنها را مورد استفاده قرار دهید و مطمئن باشید که مخاطبانتان آرم و لوگوی شما را به راحتی تشخیص خواهند داد.

تاثیر برخورداری از آرم و لوگوی مناسب بر هیچ یک از صاحبان کسب و کارها پوشیده نیست. اما نکته قابل توجه مسیر دستیابی به این مهم میباشد. باید توجه داشت که همکاری با تیم های طراحی ای که سابق بر این نیز نمونه های موفقی را دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تیم طراحی سل گرافیک نیز با همکاری با برندهای کوچک و بزرگ و برخورداری از نمونه کارهای موفق بسیار آماده است تا در این مسیر همراه و پشتیبان شما باشد. برای تماس، مشاوره، اطلاع از قیمت ها و همچنین مشاهده نمونه کارها میتوانید از طریق دکمه های زیر با ما در تماس باشید.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد