طراحی لوگو

پنج المان که یک لوگو را عالی میکند

اگر هزار کلمه داشته باشید که با آن شرکت خود را توصیف کنید چه می گویید؟ این همان چیزی است که لوگو ی برند تن آن را بیان می کند. درست است این لوگوی شماست که درباره برند شما صحبت می کند و داستان و خدمات شما را به مخاطبان منقل می کند. اما سوال اصلی این است که می خواهید لوگویتان چه به مخاطبان بگوید؟ لوگو ها توضیح می دهند که شما چه کسی هستید و چه خدماتی ارائه می دهید و احساس برند شما چیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمام این اطلاعات در زمان بسیار کم از طریق لوگو به مخاطبان شما منتقل می شود. رنگ ها، اشکال، تایپوگرافی و سایر عناصر طراحی همگی بر چگونگی تجربه مخاطب شما از برند شما تاثیر می گذارند. وقتی این کار را درست انجام دهید، مشتریان در نگاه اول عاشق شما می شوند. خب شاید برایتان سوال باشد که چگونه این کار را درست و عالی انجام دهیم؟ ما در این مقاله پنج نکته و المان طراحی لوگو را که تمام این نکات در برند های بزرگ رعایت شده را برایتان توضیح می دهیم.

آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

شکل درست

باید بدانید که در طراحی گرافیک مهمترین نکته ارتباط تصویری است. هنر طراحی یک لوگو هم شامل دانستن آنچه می خواهید بگویید و هم اینکه کدام یک از تصاویر می تواند این حرف را بزند. با نگاهی گذرا به زمینه علمی طراحی گرافیک، تنها چیزی که باید بدانید این است که هر شکل یک ویژگی متفاوت را نشان می دهد. شکل لوگو خود را با خصوصیاتی که می خواهید از برند شما نمایش داده شود مطابقت دهید.
  • دایره ها: دوستانه، دعوت کننده
  • خطوط منحنی: بازیگوش، آرامش بخش، جذاب
  • مثلث: رهبری، اقتدار، تسلط
  • مربع ها و مستطیل ها: کارایی، امنیت، قابل اعتماد بودن
  • خطوط افقی: ثبات، آرامش، قابلیت اطمینان
  • خطوط عمودی: سعادت، موفقیت، فرمان

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

رنگ های مناسب

رنگ ها کاملا شبیه اشکال اند. چرا که رنگ ها هم مانند اشکال احساس ها مختلفی را به مخاطبان منتقل می کند. این معانی غالباً جهانی هستند زیرا براساس چیزهایی است که در دنیای واقعی می بینیم پایه گذاری شده اند برای مثال قرمز، رنگ خون، احساس فوریت و هوشیاری را برمی انگیزد. قهوه ای، به رنگ درختان و چوب، طبیعت و سرزمین را تداعی می کند. و به همین دلیل است که مردم در سراسر جهان زرد را با گرمای آفتاب مرتبط می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ ها همچنین دارای انجمن های فرهنگی خاصی هستند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، سبز رنگ پول است و در ژاپن، بنفش اغلب نشان دهنده شر است.
طراحی لوگو

باید بدانید که رنگ یکی مهمترین ویژگی های لوگو است. رنگ هم مانند اشکال می توانند به تنهایی برند را برای مخاطبان معرفی کند. یک برند عالی و حرفه ای نیاز به رنگی ثابت دارد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه های انتخاب رنگ در طراحی لوگو و برند به مقاله های نحوه انتخاب رنگ مناسب برای برند و رازهایی در رابطه با انتخاب رنگ در طراحی آرم و لوگو مراجعه کنید.

تایپوگرافی

تایپوگرافی درست

درست است که رنگ ها در لوگو پیام متفاوتی را منتقل میکنند اما باید بدانید که لوگوی شما علاوه بر شکل و رنگ نیاز به متنی دارد که مخاطب جذب آن شود و آن  را با دقت بخواند. اینکه متن شما چگونه به نظر می رسد می تواند بر برداشت افراد از برند شما تاثیر بگذارد. تایپوگرافی شامل تمام المان های تصویری یک متن است. این المان ها شامل فونت، اندازه آن، وزن و قالب است. و البته باید بدانید که این المان ها محدود به مواردی که دربالا ذکر شده نیست. ما در اینجا نکاتی درباره انتخاب فونت و نحوه استفاده از آن ها را برای شما آورده ایم.

  • سریف ها برای برند های رسمی یا حرفه ای بهترین هستند
  • فونت های اسکریپت با همه منحنی های خود، سبک اصلی برای برند ها فانتزی و خیالی هستند.
  • با بزرگتر کردن کلمه، به کلمه اهمیت بیشتری دهید. از این موارد برای استرس در برخی جنبه های شرکت یا حتی جنبه های لهجه استفاده کنید.
  • از قلم های مختلف برای جدا کردن انواع متن استفاده کنید: یک نوع خاص و مدرن، تزئینی برای نام شما، و یک نوع واضح و خوانا برای متن دوم مانند شعارها.
  • فونت های دست نویس شما را دوستانه تر جلوه می دهند، اما نه به اندازه حرفه ای ها.

ترند مناسب

شما میتوانید جدیدترین ترند های لوگو را در طراحی خود بیاورید تا به مخاطبان خود نشان دهدی که شما مدرن و به روز هستید. ترند ها برای تأثیرگذار بودن به استفاده مکرر و محبوبیت متکی هستند و هر ساله تغییر می کنند، بنابراین طراحان باهوش بیشتر از ترند های روز استفاده می کنند برای مثال، لوگو های هندسی ترندی را دنبال می کنند که ترکیبی از رنگ های گرم و ترکیبات دوستانه و مبتنی بر شکل برای ایجاد طرحی مدرن و شخصی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترند های روز طراحی لوگو به مقاله پنج ترند طراحی لوگو برای سال 99 مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

اندازه های مناسب

یکی از روش های خوبی که شما میتوانید به مخاطب خود ثابت کنید که لوگوی شما کاربردی است این است که نسخه های مختلف در اندازه های مختلف داشته باشید. البته باید بدانید این به این معنا نیست که لوگو های مختلف طراحی کنید. با یک لوگو کوچک شروع کنید که با حداقل عناصر قابل تشخیص است. سپس، با هر تکرار بعدی مقیاس بندی کنید. المان ها را بزرگتر کنید، عناصر یا کلمات بیشتری اضافه کنید و از جزئیات پیچیده تری استفاده کنید. ما توصیه می کنیم چهار اندازه مختلف ایجاد کنید، اما مطمئن شوید که سبک آنها همه سازگار است. با استفاده از این تکنیک لوگوی خود را تکمیل کنید.

همانطور که در بالا گفته شد طراحی لوگو امری سخت است که تمام اجزای آن معانی متفاوتی دارند با استفاده از المان های بالا لوگوی خود را طراحی کنید. تمی طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه های برندسازی خلق هویت بصری برند می تواند لوگوی برند شما را به بهترین نحوه ممکن طراحی کند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد