طراحی لوگو

پنج ترند طراحی لوگو برای سال 99

هر ساله موارد و طرح های مختلفی به عنوان ترند ها و سبک های مورد علاقه عموم مردم توسط کمپانی ها و مراکز مختلفی به مردم و صاحبان کسب و کار معرفی می شوند. اکنون که در آخر ده جاری و در سال 99 هستیم ترندهای طراحی آرم و لوگو تا حدودی شناخته شده اند و در مرکز توجهات قرار دارند. با توجه به همسویی طراحی های آرم و لوگوی کشور ما با روند جهانی شاهد لوگوهایی هستیم که مخلوطی از ترند های قدیمی و جدید هستند. ترند طراحی آرم برای سال 99 همچنان بر اساس همه چیزهایی که طراحان در چند سال اخیر یافته اند طراحی خواهد شد، در حالی که همچنین طراحی هایی را در جهت هایی کاملاً جدید و کاملاً مناسب برای یک دهه کاملاً جدید انجام می دهند. بیایید نگاهی به ترندهای برتر طراحی لوگو در سال 99 نگاهی بیندازیم.

هشت ترند برتر طراحی آرم 99 عبارتند از:

گرادینت سه بعدی

در سال 99، خواهید دید که ترند گرادینت محبوب در حال تکامل و ادغام با ترند سه بعدی است و به عنوان یک آرم هوشمند برای جامعه مخاطبان خاص خود محسوب می شود. گرادینت ها یک روش عالی برای تبدیل هر گروه از رنگ ها به طیف پویایی از رنگ است که به مخاطب احساس زندگی و انرژی را انتقال می دهد. امسال، طراحان به جدیدترین تکامل گرادینت یعنی ایجاد افکت های پیچیده و سه بعدی در آرم ها دست یافته اند. مخصوصا گرادینت های مخروطی- آنهایی که به یک نقطه مرکزی می رسند و در واقع بر تقابل بین رنگ هایشان تأکید می کنند- قصد دارند ترند طراحی آرم سال 99 را جذاب تر از گذشته کنند. تصور کلی بر این امر است که طی چند سال آینده استفاده از گرادینت های مخروطی بسیار استفاده می شود. این اجازه می دهد تا پروژه های ساده را به طرح های پیچیده تری تبدیل کنید. آرم های گرادینت سه بعدی می توانند پیچیده باشند، اما برای صفحه نمایش مناسب هستند. به همین دلیل آنها در بین برند هایی که نیازی به نگرانی بیش از حد (یا حتی اصلاً) در مورد چگونگی چاپ آرم های خود ندارند، بسیار محبوب هستند. گرادینت همه چیز در مورد بازی با رنگ ها، ترکیب آنها برای ایجاد نتایج شگفت آور، برای یک ظاهر ساده و بسیار مدرن است. انتظار می رود امسال طراحان از پتانسیل های کامل گرادینت ها استفاده کنند و از آنها برای ایجاد جلوه های سه بعدی، سایه ها و پیچیدگی و جذابیت استفاده کنند که قبلاً هرگز ندیده ایم.

لوگو های خام و ناقص

درست در کنار آرم های گرادینت دیجیتالی و 3D طراحی شده، ما لوگوهایی دریافت کرده ایم که با افتخار دست به دست می شوند و رضایت و حس خوب مردم را به همراه دارند. این آرم ها نقص و کمبود هایی را که با نقاشی و نوشتن همراه است را نادیده گرفته و از همین نقص کمال بهره را میبرند. آنها ظاهری زیبا و بی نقص را که با استفاده از برنامه های طراحی امکان پذیر است، رد می کنند و ما را مجدداً به دفترچه های طراحی بر می گردانند تا ورق بزنیم که در آن عدم تقارن، خطوط ناهموار و تکنیک های سایه زنی و سایه کانتور وجود دارد. درست مانند سایر ترندهای آرم سال 99، آرمهای خام و ناقص برای مدتی است که در حال افزایش هستند. امسال، آنها برند های شبیه به طرح های تیره تر بیشتری پیدا می کنند، زیرا برند های تجاری همچنان به استقبال فریلنسرهای داخلی و ارگانیک می روند. آیا جای تعجب است که در چنین دنیای دیجیتال مردم به دنبال ارتباط با چیزی ارگانیک تر و دست ساز تر هستند؟ طراحان دائماً مرزها را تحت فشار قرار داده و روشهای نامتناهی را برای دستیابی به کاری که قبلاً انجام نشده است، بررسی می کنند! برندها می توانند از نمای دستی برای نشان دادن اصالت خود استفاده کنند و شخصیتی را که مشتریان می خواهند از آن دیدن کنند، به لوگوها تزریق کنند.

طراحی لوگو

برای مطالعه بیشتر

توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.
طراحی لوگو

لوگو هایی با خطوط فوق العاده نازک

در سال 99، رسانه های دیجیتال حتی بیشتر از گذشته در طراحی لوگو نقش برجسته خود را نشان می دهند. چیزی که در طراحی های طراحان گرافیک برجسته این حوزه مشخص است آن است که آنان پای خود را فراتر از سطوح قابل قبول گذاشته اند و با استفاده از خطوط بسیار باریک دست به خلق جلوه هایی بسیار زیبا می زنند. این لوگوها به دلیل سطح بالای جزئیاتشان احساس مدرن، آینده نگر و پیچیدگی خاصی را به مخاطب القا میکنند. یک سبک کاملاً جدید در طراحی آرم، الزامات کلاسیک لوگو مانند سادگی و تکرارپذیری را نادیده می گیرند. اکنون که برند ها می توانند منحصراً به صورت آنلاین وجود داشته باشند، آرم ها دیگر محدود به محدودیت چاپ نمی شوند به همین دلیل هم بسیاری از قوانین رایج حاکم بر طراحی ها توسط طراحان گرافیک شکسته می شوند.

لوگو های چند لایه و روی هم افتاده

در سال 99، آرم ها نسبت به سال های گذشته بیشتر رنگارنگ می شوند. با این ترند، طراحان در حال عقب نشینی از طراحی مسطح و فلت (flat) هستند. شکل ها و رنگ ها هنوز هم ساده خواهند بود، اما با وجود لایه های بیشتری برای بازی، طراحان در حال ایجاد لوگوهای پیچیده تر هستند که از نکات برجسته، سایه ها و رنگ های روی هم افتاده استفاده می کنند تا بتوانند بیشتر با برند خود ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال به لوگوی arthan نگاهی بیندازید. آرم شامل چندین حلقه کوچک است که درون یک دایره بزرگتر از مرکز قرار دارند. لایه بندی و سایه زنی این دایره ها را به موجی تبدیل می کند. تأثیر سه بعدی عناصر و سایه ها با هم تداخل دارند، یک تجربه احساسی ایجاد می کند، مثل اینکه تقریباً می توانستید با تمام وجود آن را حس کنید. لایه ها همیشه باید رنگ داشته باشند. همچنین طراحان برای ایجاد جلوه های ظریف از لایه های سایه زنی شده و نیمه شفاف استفاده می کنند.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

تایپوگرافی جسورانه

سال 99 سال استفاده از تایپوگرافی های جسورانه ای خواهد بود که به جای استفاده از المان های مختلف تمرکز خود را معطوف به نوشته ای می کنند که متفاوت از فونت های رایج و معمول موجود در بازار است. استفاده از تایپوگرافی های خلاقانه در آرم ها بخش بزرگی از ترند سال جدید خواهد بود. امروزه به دلیل نیاز به نشان دادن شخصیت یک برند و منحصر به فرد بودن آن، تقاضای زیادی برای این گروه از طراحی ها وجود دارد. روش های زیادی برای بازی با تایپوگرافی وجود دارد، مانند پریشانی، وارونگی یا آینه کردن نوشته ها و تصاویر. حتی پراکنده کردن خطوط به منظور بهم زدن ساختار خطی آنها هم جزئی از تکنیک های تایپوگرافی به حساب می آیند. نکته لازم به توجه این است که راه درست و مشخصی برای رسیدن به یک لوگوی تایپوگرافی خوب وجود ندارد و تنها مسئله لازم توجه در طول طراحی و خلق هویت برند حفظ خوانایی آرم طراحی شده است.

برای مطالعه بیشتر

در کنار تمامی ویژگی های ذکر شده برای داشتن لوگویی به یاد ماندنی و اثرگذار، برای داشتن یک نشان تجاری با استاندارد های بالا، قبل از آغاز فرآیند طراحی نیز نکات بسیاری مهمی وجود دارد که رعایت نکردن هر کدام از آنها ممکن است در آینده تاثیرات نامناسبی را بر هویت شکل گرفته بگذارد. در مقاله زیر یازده اصلی که قبل از طراحی لوگو باید به آن توجه کرد را مورد بررسی قرار داده ایم.

تمامی نکات گفته شده در این مقاله به خاطر آشنایی طراحان گرافیک و همچنین کارفرما ها بوده است. بعضی اوقات کسب و کارها با سوار شدن بر امواج ترند های ایجاد شده اقدام به جذب مخاطبین و مبلغین بسیار زیادی کرده اند که برای خود و آن مجموعه سودهای کلانی را به همراه داشته است. نکته حائز اهمیت در استفاده از ترندهای طراحی لوگو در نظر گرفتن موارد جانبی کار است چرا که ممکن است گاهی اوقات نیز به ضرر مجموعه تمام شود. به دلیل پیشگیری از ضرر های احتمالی پیشنهاد می شود که مسیر طراحی لوگو و همچنین خلق هویت برند خود را با متخصصینی طی کنید که تجربه حضور در این مسیر را دارند. تیم طراحی سل گرافیک نیز با سالها حضور در این عرصه و همکاری با برند های کوچک و بزرگ آماده فعالیت و خدمت رسانی به مجموعه ها و کسب و کار هاییست که میخواهند گام نخست برندسازی را استوار تر از سایرین بردارند. برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت ها و مشاهده نمونه کارها می توانید از طریق دکمه های زیر با مجموعه ما ارتباط برقرار کنید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد