برندسازی

پنج مرحله برای ساخت برند شخصی

باید بدانید که برندسازی شخصی یکی از مهمترین عامل شکل گیری یک برند است البته باید بدانید که این کار سختی های خودش را هم دارد. شاید فکر کنید که برندسازی شخصی بسیار مهم نباشد به همین علت باید بگویم که کاملا در اشتباه هستند و اصلا نباید قدرت برند شخصی را دست کم نگیرید. شاید برایتان سوال باشد که برند شخصی چیست و چگونه می توان آن را به درستی انجام داد؟ باید بدانید که ما در این مقاله تصمیم به بیان تمام سوالات شما درباره برند شخصی هستیم تا شما با استفاده از نکات زیر بتوانید برند شخصی خود را به بهترین نحوه ممکن انجام دهید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

برندسازی شخصی چیست؟

باید بدانید که برند شخصی در واقع همان ایجاد اعتبار و تصویری از خود برای مخاطبان و دنیای بازاریابی به عنوان یک فرد است. اساساً، برند شخصی شما داستانی است که در هنگام حضور در اتاق درباره شما گفته می شود. شاید فکر کنید که در این صورت همه انسان ها یک برند هستند باید بگویم که کاملا درست فکر کرده اید، تمام انسان ها برای خود یک برند دارند. البته باید این را هم در نظر بگیرید که مردم درباره کار شما چه می گویند؟ و یا از چه صفت هایی برای توصیف شما استفاده می کنند؟ با استفاده از این سوالات نقاط قوت و ضعف بند شخصیتان را پیدا کنید و سعی کنید تا آنها را درست کنید.

بدانید که چرا در حال ایجاد یک برند شخصی هستید

باید بدانید اولین قدم در ایجاد برند شخصی این است که بدانید چرا در حال ایجاد برند شخصی هستید؟ با پرسش این سوال از خودتان می توانید به برند خود بسیار کمک کنید. شفاف سازی درباره آنچه که می خواهید با خود به دست آورید به شما کمک می کند تا مراحل رسیدن به آنجا را ترسیم کنید. باید بدانید که اگر فریلنسر هستید نیاز حیاتی به برند شخصی دارید. شاید برایتان سوال باشد که چرا؟ باید بدانید که به عنوان یک فریلنسر که به صورت پروژه ای کار می کند نیازی فوری به برند شخصی دارد. برند شخصی شما به افزایش آگاهی از وجود شما کمک می کند و باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می شود تا مشتریان بیشتری به دنبال خدمات شما باشند. در نهایت، یک برند شخصی قوی به این معنی است که برای جلب مشتریان نیازی به خرج کردن نیست بلکه آنها خودشان به دنبال شما می گردند.

برندسازی

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

داستان برند خود را بگویید

برای بیان داستان برند خود نیاز به پرسش چند سوال از خود دارید: می خواهید با چه چیزی شناخته شوید؟ چه چیزی باعث می شود تا شما متمایز از قبای خود باشید؟ با جواب به این سوال ها داستان برند شما شکل می گیرد البته باید بدانید که داستان برند زمانی خلق می شود که شما درک کافی از خدماتی که ارائه می دهید داشته باشید. امروزه ارزش های تجاری بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و برندهای شخصی شما باید از این هم بیشتر باشند. می خواهید برای چه چیزی بایستید؟ در زندگی شخصی و شغلی خود بیش از همه برای چه چیزی ارزش قائل هستید؟ خلاقیت و نوآوری؟ صداقت و احترام؟ نظم و اطمینان؟ سعی کنید به پنج مقدار اصلی برسید.

شبکه های اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب کنید

برندسازی

فیسبوک

اگر دوست دارید زندگی خصوصی خود را خصوصی نگه دارید، ایجاد یک صفحه فیسبوک خاص برای ارتباطات حرفه ای خود ایده خوبی است. در ابتدا می دانید صفحه ای ایجاد کنید که فقط خودتان آن را ببینید و تنظیمات صفحه و جای گذاری مطالب را در آن مشخص تا آن زمان که کامل شود و آن را برای عموم آزاد کنید تا همه از دیدن آن لذت ببرند.
برندسازی

اینستاگرام

اگر فردی خلاق هستید، یا علاقه زیادی به غذا، زیبایی، مد و ... دارید، یک پلت فرم بصری بیشتر مانند اینستاگرام می تواند راهی عالی برای ساختن نام تجاری شخصی شما به روشی زیبا باشد. باز هم، اطمینان حاصل کنید که bio شما اصل داستان شما را به تصویر می کشد و پین ها و پست های شما از آن داستان پشتیبانی می کنند.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

داستان برند خود را با جهان به اشتراک بگذارید

اکنون شما می دانیدکه چه چیزی را می خواهید با جهان به اشتراک بگذارید به همین علت شما نیاز به ابزاری پیدا می کنید تا بتوانید آن را به سادگی با جهانیان به اشتراک بگذارید. همانطور که در بالا گفتیم شما می توانید با استفاده از فضاهای مجازی داستان خود را با جهان به اشتراک بگذارید. البته راه های دیگری هم است که با استفاده از آن با جهان ارتباط برقرار کنید. طراحی سایت یک از راهای خوب برای ارتباط با جهان است. لازم نیست که فانتزی باشد فقط باید جذاب و حرفه ای به نظر برسد و از بیوگرافی و اطلاعات تماس خود با پیوندهایی به شبکه اجتماعی خود برخوردار باشد. البهت باید بدانید که می توانید با اطلاعات، مطالب، مقالات و خبرنامه آن را به سطح بعدی برسانید. با استفاده از این اطلاعات وب سایت خود را به عالی ترین نحوه ممکن طراحی کنید و به جهانیان ثابت کنید که شما بی نظیر هستید.

استراتژی برند شخصی را دنبال کنید

باید بدانید که استراتژی نام تجاری شخصی شما، تصویر بزرگتر از برندی است که می خواهید بسازید. داشتن یک استراتژی شما را در مسیر خود قرار داده و اطمینان حاصل می کند که در نهایت به هدف خود خواهید رسید.

سرانجام گام ها را بردارید و با کمک نکات بالا برندی که دوست دارید را طراحی کنید تا مردم با دیدن آن جذب برند شما شوند. همانطور که در بالا گفتیم به خاطر داشته باشید که برند شخصی در واقع همان ایجاد اعتبار و تصویری از خود برای مخاطبان و دنیای بازاریابی به عنوان یک فرد است. تیم طراحی سل گرافیک پس از سالها همکاری و همراهی با برندهای کوچک و بزرگ و با تعداد بسیاری نمونه کارهای موفق از شما دعوت میکند تا برای درخشیدن در میان مخاطبانتان هم اکنون با ما تماس بگیرید تا باقی مسیر را با هم و در کنار هم طی کنیم . به امید موفقیت و درخشش هر چه بیشتر نام شما


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد