برندسازی

چهار استراتژی ارزان برای برند های کوچک

شاید با خود فکر کنید که برند فقط یعنی اپل، گوگل و یا مک دونالد. درست است این برند ها یکی از بزرگترین برند های جهان هستند اما نیازی نیست که حتما اپل باشید تا به خود بگویی برند. واقعیت این است که مهم نیست که برند شما چقدر بزرگ است یا کوچک بلکه نکته مهم این است که اگر در هر تجارتی که هستید باید به برندسازی فکر کنید. باید بدانید برند یعنی تمام کسب و کار ها بدون هیچ محدودیتی. شما برای ایجاد برند خود نیاز به یک حساب بانکی اندازه اپل ندارید بلکه کار های زیادی وجود دارد که نیازی به خرج کردن ندارد و با استفاده از آن نکات می توان توجه مخاطبان را به برند جلب کرد. ما در این مقاله به بررسی چهار استراتژی ارزان قیمت برای جلب مخاطبان به برند های کوچک می پردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

هویت برند خود را مشخص کنید

شاید فکر کنید هویت برند فقط یعنی لوگو و یک وب سایت ساده اما باید بدانید که هویت برند فراتر از آن چیزی است که فکر می کنید. برا طراحی هویت برند نیاز به زمان دارید. یکی از نکاتی که می تواند به شما کمک کند این است که داستان برند خود را بدانید و از طراح خود بخواهید که با استفاده از آن داستان هویت برند شما را خلق کند. باید بدانید که برای این فرایند چند مرحله وجود دارد که ما در رابطه با آن صحبت می کنیم.

شما چه کسی هستید؟

اگر مقالات ما را دنبال کنید در می یابید که داستان برند و درک برند چیست؟ برای درک کردن برند خود نیاز به پرسیدن چند سوال از خود دارید. این سوالات شامل: نام برند شما چیست؟ شما چه خدماتی ارائه می دهید؟ داستان برند شما چیست؟ برای چه در این بازار رقابت می کنید؟ با پاسخ به این سوالات در می یابید که شما واقعا برای چه در این بازار ایستاده اید و برای چه می جنگید؟ با پاسخ دادن به این سوالات البته به یاد داشته باشید که هر چه صداقت بیشتر در کار باشد نتیجه بهتر می گیرید.

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

یکی دیگر از مراحل مشخص کردن هویت برند این است که مخاطب هدف خود را بشناسید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه مخاطب بشناسیم؟ باید بدانید که این فرایند به این معناست که بدانید که مخاطب از برند شما چه می خواهد؟ او انتظار چه خدماتی را دارد؟ او دوست دارد که ببیند چگونه با او رفتار می شود؟ با استفاده از این سوالات میتوانید درک کنید که مخاطب شما چه کسی است.
برندسازی

رقبای خود را بشناسید

یکی از راه های پیشرفت و رشد برند این است که در مورد رقبای خود تحقیق کنید و ببینید که آنها چکار می کنند و چگونه پیشرفت می کنند. ببینید که چگونه داستان خود را بیان می کنند؟ البته باید بدانید که ما نمی گوییم که از روی آنها کپی کنید و تمام کار های آنها را انجام دهید بلکه منظور ما این است که از ایده های آنها ایده های نو بسازید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

هویت بصری برند

بعد از آنکه درک کردید که شما چه کسی هستید و متوجه شدید که مخاطب هدف شما کیست آنگاه زمان آن است که طراحی را شروع کنید. بادی بدانید که این مرحله هم برای برند های بزرگ و هم کسب و کارهای تازه تاسیس بسیار مهم است. در اینجا چند مورد از موارد مهم هویت بصری برند برای شما آورده شده است:
طراحی لوگو

لوگو

طراحی لوگو یکی از مهمترین مراحل خلق هویت برند است. زیرا که لوگو نشان دهنده تمام هویت برند شما ست. این به این معناست که هنگامی که مخاطب لوگوی شما را نگاه می کند درک می کند که شما در چه حوزه ای فعالیت می کنید، داستان برند شما چیست و چه خدماتی ارائه می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی لوگو به مقاله طراحی لوگو به سبک سل گرافیک سری بزنید و از نکات آن استفاده کنید.

طراحی سایت

وب سایت

داشتن یک وب سایت به این معناست که شما مدرن و پیشرفته هستید. البته طراحی سایت یکی از حساس ترین عناصر هویت بصری است. به این دلیل که باید به صورت منظم سایت به روز شود و با به روز نشدن سایت می تواند ضرر های زیادی به برند وارد شود.

خود را حرفه ای معرفی کنید

یکی از ارزان ترین را برای معرفی خود بازاریابی محتوایی است. اول، این فرصت را به شما می دهد تا تخصص صنعت خود را به نمایش بگذارید. با معرفی خود به عنوان یک متخصص در کار خود باعث می شود که مخاطبان شما به شما اعتماد کنند و شما را یاری کنند. باید بدانید بازاریابی محتوا نیز یک استراتژی عالی است زیرا به شما فرصتی می دهد تا برند خود را تقویت کنید. البته باید بدانید که رمز موفقیت در استفاده از محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی ایجاد محتوای مناسب است. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما صاحب یک نانوایی محلی هستید و پس از برخی تحقیقات، متوجه می شوید که مشتریان شما در جستجوی دستورالعمل ها و راهنماهای تهیه نان خود هستند. شما می توانید یک پست یا ویدیو ایجاد کنید که اصول تهیه نان را مشخص کند. این نوع محتوا برای مخاطبان شما ارزش جدی ایجاد می کند بنابراین، وقتی زمان آن فرا می رسد که آنها می خواهند واقعاً بیرون بروند و نان بخرند اولین جایی می روند نانوایی شما است. نکته این است که، اطلاعات زیادی در مورد صنعت شما وجود دارد که مشتریان شما می خواهند بدانند. و اگر می توانید ارزش های برند خود را اضافه کنید و از طریق محتوای خود به سوالات آنها پاسخ دهید. باید بدانید که با این استاراتژِ مشتریان شما به شما اعتماد خواهند کرد و برای موفقیت برند خود هم باید به مخاطبانتان اعتماد کنید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند
برندسازی

برای مخاطبانتان قهرمان باشید

برند شما چیزی بیشتر از لوگو، استراتژی های بازاریابی یا نحوه جلب توجه مشتری است بلکه مربوط به کاری است که پس از برقراری ارتباط با آن مشتری انجام می دهید. شهرتی که به دست می آورید و آنچه مشتریان پشت سر شما می گویند مهمترین قسمت برند شما است. به همین دلیل است که اگر می خواهید برای مدت زیادی موفق باشید، باید برای مشتریان خود ابرقهرمان باشید و زندگی و نفس کشیدن خدمات به مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهید.

برای برندسازی برای برند خود نیازی به کار های بیهوده که هم هزینه بر هستند و هم بی فایده ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید کمی خلاقیت است و یک نام برای برند که دیگران آن شما را به یاد بیاورند. با استفاده از نکات بالا که هم برای بسیاری از برند ها کار ساز بوده و صد البته هزینه ی آن بسیار کم است می توانید برند خود را از برندی کوچک و تازه تاسیس به برندی بزرگ جهانی تبدیل کنید. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه خلق هویت برند و همچنین خلق هویت بصری برند، برند شما را در این جاده پر پیچ و خم یاری می کند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد