هویت برند

چگونه یک راهنمای برند ایجاد کنیم

راهنمای برند قلب و روح برند شما را در بر میگیرد. رسالت، چشم انداز و ارزش های برند شما را به صورت طراحی به مخاطبان منتقل می کند همچنین باعث می شود تا مخاطبانتان با برند شما ارتباط برقرار کنند.اما سوال اصلی اینجاست که راهنمای برند چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟ ما در این مقاله به تمام این سوال ها پاسخ خواهیم داد و همچنین در پنج مرحله نحوه ایجاد یک راهنمای برند را به شما خواهیم گفت پس تا انتهای مقاله با همراه باشید.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

راهنمای برند چیست؟

ما در بالا گفتیم که راهنمای برند قلب و روح برند است اما سوال اینجاست که راهنمای برند چیست؟ راهنمای برند یک کتاب قانون است که توضیح می دهد چگونه یک لوگو از طریق لوگو، انتخاب فونت و رنگ، عکاسی و موارد دیگر خود را به جهان معرفی می کند. به عبارت دیگر، این یک ابزار مرجع است که به حفظ ثبات در ظاهر، احساس و صداهای یک برند کمک می کند. مطمئن باشید با استفاده از این کتاب قدرتمند ظاهر و احساس برندتان را تضمین می کند.

چرا دستورالعمل های برند مهم هستند؟

در بخش قبل دریافتیم که راهنمای برند چیست اما چرا راهنمای برند بسیار مهم است؟ هویت برند خود را شخصیت شرکت خود بدانید. هویت برند تنها دلیلی است که دنیا شما را می شناسد و به شما اعتماد می کند. به عنوان مثال اگر ببینید کسی دائماً ظاهر و عملکردش را تغییر می دهد، احساس نمی کنید که می دانید چه کسی است و مطمئناً به او اعتماد نخواهید کرد. همکار خود را تصور کنید که هر روز با ظاهری آراسته به کار میاید حال تصور کنید که او با ظاهری بسیار بد و نا منظم به سر کار می آید. احتمالاً احساس ناراحتی خواهد کرد زیرا این چیزی نیست که شما به آن عادت کرده اید. همین منطق در مورد برندها صدق می کند: ناسازگاری مشتریان شما را گیج می کند. یک راهنمای برند از این جهت مهم است که به شما کمک می کند تا تجارت شما به شکلی ثابت در تمام تیم ها و کانال ها برقرار شود.

هویت برند

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

نحوه ایجاد یک راهنمای برند در 5 مرحله

راهنما های الهام بخش را جمع آوری کنید

این جمله را شنیده اید که یک عکس هزار کلمه ارزش دارد، درست است؟ با صرفه جویی در نقاط مرجعی که احساس برند دارند، برای راهنمای برند خود آماده شوید. به این فکر کنید که در گذشته چه چیزی برای برند شما مفید بوده است؟ برندهای دیگری که دوست دارید چه کاری انجام می دهند؟ چه سوالاتی به طور مکرر مطرح می شود؟ اینها مثالهای مشخصی برای تعریف ظاهر و احساس برند شما به شما می دهند. درباره آنچه دوست دارید و ندارید یادداشت بردارید چون ممکن است در آخر بعضی از این مطالب در بخش تصاویر و یا آوای برند استفاده کنید.
هویت برند

شش عنصر اصلی راهنمای برند

هنگامی که یادداشت های خود را جمع کردید، وقت آن است که شروع به کار با یک طراح کنید تا همه نکات را در کنار هم قرار دهید. یک طراح را انتخاب کنید که ارتباط خوبی برقرار کند و به شما احساس راحتی دهد. طراحی برند فرایندی برای کشف است و طراح شما شریک شما در این فرآیند خواهد بود. او ممکن است ایده هایی داشته باشد یا ورودی هایی را ارائه دهد که شما در نظر نگرفته باشید. شش عنصر اساسی وجود دارد که باید در هر راهنمای سبک تجاری وجود داشته باشد. این ش عنصر عبارت اند از: داستان برند، لوگو، پالت رنگی، تایپوگرافی، تصاویر، آوای برند. این عناصر باید اولین مواردی باشد که شما با طراح خود در اولویت قرار می دهید. برخی از اینها ممکن است از قبل ایجاد شده باشند مانند لوگو شما. یک طراح به شما کمک می کند تا آن حالات، احساسات و تصاویر را بگیرید و آنها را به عناصر ملموس برند تبدیل کنید.

لیستی از سایر المان ها را که راهنمای شما باید پوشش دهد تهیه کنید

در حالی که تقریباً هر سازمانی نیاز به درج شش عنصر اساسی در یک راهنمای سبک تجاری دارد، برخی از این المان ها نیاز به توجه خاص تری دارند. آیا برند شما در درجه اول دیجیتال است؟ آیا محصولات فیزیکی می فروشید؟ آیا شما تمرکز خود را بر روی بازاریابی شبکه های اجتماعی گذاشته اید؟ راهنمای برند متناسب با سازمانی باشد که به آن تعلق دارد. با تهیه لیستی از عناصر اضافی که باید در راهنمای خود پوشش دهید، شروع کنید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

یک طرح کلی برای راهنمای خود تهیه کنید

شش عنصر اساسی خود را بردارید، آنها را با نیازها و خواسته های خاص کسب و کار مخلوط کنید و یک طرح کلی برای خود بسازید! این به تعیین ساختار راهنمای ما کمک می کند. هنگامی که طرح کلی خود را به دست آوردید، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید راهنمای شما به صورت دیجیتال باشد، به صورت آنلاین در دسترس باشد، چاپ شود و غیره. شما و طراح خود باید در هر مشخصات با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. به یاد داشته باشید این باید یک سند کاری باشد. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که یافتن اطلاعات اساسی آسان است و بسیار واضح است.

برای تکامل برند خود برنامه ریزی کنید

راهنمای برند شما سندی زنده است. در پایان هنگام استفاده از آن یاد خواهید گرفت که چه چیزی مفید است و همیشه می توانید به آن اضافه کنید یا اطلاعات را تنظیم کنید. برای نگهداری ایده ها، یک مکان را تعیین کنید ، بنابراین وقتی زمان بازبینی است می توانید آنها را به راحتی پیدا کنید. سپس زمان تقویم را برای مرور مجدد و تازه کردن راهنمای برند خود وارد کنید. این کار را می توانید هر ماه، هر فصل و یا یک سال پس از نهایی کردن دستورالعمل ها انجام دهید.

هویت برند

هویت برند شما همان چیزیست که می تواند شما را از دریای بی کران رقبا جدا کند و به مخاطبان نشان دهد که شما که هستید، چه کار می کنید و آنها باید چه چیزهایی را از شما انتظار داشته باشند. اگر می خواهید که مخاطبانتن درک مثبتی از هویت برند شما داشته باشند باید توجه ویژه ای به خلق هویت برند و اصول و عناصر استفاده شده در هویت برند خود داشته باشید. بسیار مهم است که با اولین نگاه در ذهن و قلب مخاطبان خود ثبت شوید. حال که با نحوه خلق هویت برند آشنا شدید دو راه پیش رو دارید. اول اینکه دست به کار شوید و تک به تک نکات را با آزمون و خطا به دست بیاورید و مدت زمان زیادی را صرف یادگیری سایر اصول و نکات کنید و راه دوم که مانند یک میانبر می باشد این خواهد بود که همین الان با ما تیم طراحی سل گرافیک تماس بگیرید تا همراه هم آغازگر مسیر خلق بهترین هویت ممکن برای مجموعه شما باشیم.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد