طراحی لوگو

یازده راه برای یافتن ایده طراحی لوگو - قسمت دوم

در قسمت قبلی این مقاله به اهمیت ایده در رسیدن به طراحی لوگوی بهتر پرداختیم و گفتیم که اساسی ترین گام طراحی لوگو را می توان در ایده شکل گیری آن خلاصه کرد. همچنین بیان کردیم که عدم برخورداری شرکت یا مجموعه شما از یک لوگوی مناسب می تواند ضررهای جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد و سه راه از یازده راه پیشنهادی مجموعه طراحی سل گرافیک را به تفصیل توضیح دادی. اما در ادامه مقاله به بررسی هشت راه باقیمانده برای رسیدن به ایده ای مناسب، تاثیرگذار و ماندگار برای طراحی لوگو خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

4- رقبا

توجه به بازار رقابتی و رقبا برای دستیابی و پندآموزی از مسیر پیش تر طی شده توسط آنان یکی از کارهای خوبیست که کسب و کارهای نوپا می توانند انجام دهند. با الگو برداری از رقبای بزرگ و کوچک خود ناخودآگاه به باید ها و نباید هایی در زمینه کاری خود خواهید رسید. به طور معمول، رقبای شما اهداف تجاری مشابه شما را دنبال می کنند، بنابراین آرم های آنها از بسیاری از همان عناصری که باید در نظر بگیرید تا بر جامعه مخاطبان بازار هدف خود تاثیر بیشتری بگذارید استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان استفاده از رنگ آبی (که نماد اعتماد است) را در لوگوی بانک های ایرانی در نظر گرفت. برای بهترین بودن در میان رقبای خود باید به بررسی عملکرد مجموعه آنها و به ویژه در این مورد خاص، لوگوی آنها بپردازید تا به نحوه جذب مشتری توسط آنان واقف شوید. گاهی اوقات هم ایجاد تمایز و تفاوت میتواند راهی برای جلب توجه و جذب مخاطب بیشتر باشد.

طراحی لوگو

5- شبکه های اجتماعی

اگر به دنبال یافتن ایده در هر زمینه و موضوعی هستید شبکه های اجتماعی می توانند یکی از بهترین منابع الهام بخش برای شما باشند. پلتفرم های بصری ای همچون اینستاگرام و پینترست برای الهام گرفتن از آرم ها به بهترین وجه عمل می کنند زیرا می توانید همزمان چندین نمونه لوگو را روی صفحه خود مشاهده کنید. این امر باعث می شود مرور و مقایسه بسیار آسان تر شود و در آخر به نتیجه بهتری دست یابید. همچنین این پلتفرم ها شما را با جدیدترین ترند های طراحی لوگو نیز آشنا می کنند. با توجه به تعداد بسیار زیاد طراحی های موجود در این فضاها یافتن لوگوهایی با کیفیت بیشتر خود می تواند به یک چالش تبدیل شود. البته ناگفته نماند که گاها می توانید از طرح های پیش پا افتاده و حتی با کیفیت پایینی که در این فضاها میبینید نیز الهامات فوق العاده ای دریافت کنید و از آن در جهت خلق بهترین لوگوی ممکن بهره برید. اما مرتب کردن داده های بدست آمده از این فضاها کار زمان بر و پر چالشی خواهد بود.

6- سایت Behance

Behance مانند یک رسانه اجتماعی برای هنرمندان و طراحان است که در آن می توانند فعالیت ها و نمونه کارهای حرفه ای خود را به اشتراک بگذارند. از طریق این سایت میتوانید کار های هنرمندان مختلف را در سبک های خاص و مد نظر خود به طور جدی دنبال کنید.

برای مطالعه بیشتر

در این روز های سخت، هر شرکتی برای صفحه فیس بوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین، پینترست یا اینستاگرام خود با امید کسب درآمد یا افزایش آگاهی از برند، صفحه ای طراحی کرده است. تصویر پروفایل، کاور و تصاویر پس زمینه این فضاهای اجتماعی عملکردی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی را برای شرکت های ایفا میکنند و درست به همین علت و حساسیت بالا است که برای ایجاد برخی از طرح های چشم نواز و اثرگذار به یک طراح نیاز است. در این مقاله به بررسی 9 نکته در رابطه با طراحی فضاهای اجتماعی خواهیم پرداخت.

7- جست و جوی تصاویر

تمامی لوگوهایی که در فضاهای معرفی شده پیدا کردید خود نوعی تصویر به حساب می آیند. پس برای یافتن الهامات بیشتر می توانید به دنبال تصاویر مختلف باشید که برای این امر نیازمند یک موتور جست و جو خواهید بود. اگر المان یا موضوع خاصی را برای استفاده در لوگوی خود مشخص کرده اید می توانید آن عبارت یا کلمه را در سایت هایی مانند Google و Bing سرچ کنید. این کلمات و عبارات می توانند معانی ای انتزاعی همچون "قدرت" باشند یا اینکه جست و جوهای هدفمندتری مثل "لوگوهای قرمز رنگ برای رستوران ها" را شامل شوند.
وقتی به الهام سریع نیاز دارید، جستجوی تصویر مکان مناسبی برای شروع است، به خصوص وقتی که هنوز فکر زیادی در مورد آن ندارید.
طراحی آرم و لوگو

8- جست و جو در فروشگاه ها

گالری های الهام بخش "آفلاین" را فراموش نکنید: قفسه ها و ویترین فروشگاه ها. هر جعبه یا بسته بندی محصول نمونه ای از یک لوگوی اجرایی شده است و بهترین مکان برای دیدن همه آنها در کنار هم در همین فروشگاه هاست. اگر برای ایده های طراحی آرم گیر کرده اید، در یک مرکز خرید، سوپر مارکت یا فروشگاه مرتبط با صنعت خود قدم بزنید. خوبی این روش عملی بودن آن است و اینکه می توانید تمام لوگوهای اجرا شده را در کنار هم مشاهده کنید و حتی ببینید چه نوع فونت هایی توجه مخاطبان را بیشتر به خود جلب میکنند و چه رنگ هایی جذابیت بیشتری برای آنان خواهند داشت.
لازم به توجه است که خود فرآیند بلند شدن و قدم زدن در فروشگاه به رساندن شما به یک ایده خاص کمک بسیاری میکند. به عبارت دیگر، فقط پیاده روی در فروشگاه ممکن است شما را به همان نگاه کردن آرم و لوگوها در رسیدن به ایده طراحی لوگو یاری کند.

برای مطالعه بیشتر

انتخاب رنگ مناسب در طراحی آرم و لوگو می تواند باعث نقطه قوت در کسب و کار شما بوده و آن را برحسته و متمایز از آرم و لوگوهای رقبای شما نماید. همچنین این انتخاب در روند طراحی آرم به شما در جذب مشتری مناسب کمک می کند و بالعکس ترکیب اشتباه می تواند اثر معکوس داشته باشد. در مقاله زیر به بررسی اثر رنگ در طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

9- خانواده، دوستان و همکاران

گاهی اوقات بهترین ایده ها از بعید ترین منابع ممکن به ذهن آدم خطور می کنند. امما تا زمانی که دنبال آن نرفته باشید و در رابطه با آن پرس و جو نکنید به آنها دست نخواهید یافت. از همکاران، دوستان و خانواده خود در رابطه با ایده و کانسپت مورد نظر خود سوال کنید. اگر نتوانند به شما کمک کنند هیچ مشکلی نخواهد داشت اما گاها ممکن است با نظر و ایده خود به جست و جوهای شما پایان دهند.
حتی می توانید قسمت الهام گرفتن را به مشتریان خود واگذار کنید. برگزاری مسابقه برای طراحی لوگو یا حتی جمع آوری ایده های مختلف می تواند یکی از راه های مناسب باشد. نیازی نیست که طراحی هایی که دریافت میکنید بسیار با کیفیت و حرفه ای باشند چرا که بعد از یافتن ایده مناسب میتوانید با مطرح کردن آن با یک طراح گرافیک حرفه ای آن را به بهترین نحو به اجرا درآورید.
ایده طراحی لوگو

10- موزه های هنری

اگرچه طراحی گرافیکی فقط چند قرن در بازاریابی استفاده شده است، اما اصول هنری که از آن برای ترسیم موارد مختلف استفاده می شود به اندازه قدمت خود هنر عمر دارد. به عنوان مثال ایده طراحی لوگو اپلیکیشن تلفن های هوشمند شما می تواند از نقاشی دوره رنسانس، مجسمه بودا یا از گلدانی ماقبل تاریخ آفریقایی ناشی شود.

11- وبلاگ های مرتبط با طراحی و مجلات

وبلاگها و مجلات طراحی می دانند که الهام گرفتن از لوگو چقدر می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین مطالب زیادی را به طور خاص درباره "الهام آرم" منتشر می کنند. غالب این مطالب و محتواها گالری های تصاویر یا مجموعه لوگوهای طراحی شده هستند که توسط کارشناسان طراحی گرافیک به تصویر کشیده شده اند.

طراحی لوگو و خلق هویت برند شما میتواند یکی از چالش برانگیز ترین تصمیمات و اقداماتی باشد که در مسیر برندسازی مجموعه خود انجام خواهید داد. برخورداری از یک ایده مناسب میتواند شما را در بهتر طی کردن این مسیر یاری دهد. حتی گاها برخورداری از یک لوگوی عالی میتواند شما را در تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان و جذب بیشتر آنان نیز یاری دهد. پس برای داشتن یک لوگوی خلاقانه تا می توانید ایده های مختلف را جمع آوری کنید و با یک طراح گرافیک حرفه ای نیز همکاری کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

تیم طراحی سل گرافیک نیز با سالها تجربه در زمینه طراحی لوگو و خلق هویت بصری برند در کنار شما خواهد بود تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید و گام نخست خود را محکم تر از سایر رقبا بردارید. برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت ها و مشاهده نمونه کارها از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد