خلق هویت برند

آموزش گام به گام خلق هویت برند (قسمت دوم)

در قسمت قبلی مقاله خلق هویت برند با تعریف و اهمیت هویت برند آشنا شدیم و دانستیم که چرا باید هویتی متفاوت و متمایز از سایر رقبای خود خلق کنیم. از شاخصه های متفاوتی همچون رنگ و تایپوگرافی و تاثیر هر کدام از آنها در خلق هویت برند صحبت کردیم و همچنین به این موضوع نیز اشاره کردیم که همه چیز به رنگ و تایپوگرافی محدود نمی شود و برای ثبت هویت برند خود در ذهن و قلب مشتریانتان باید پا را فراتر بگذارید. با ما همراه باشید تا در این قسمت از مقاله به برخی دیگر از اصول خلق هویت برند بپردازیم.

3- شکل و فرم طراحی

وقتی صحبت از طراحی هویت برند به میان می آید، توجه به توجه به فرم و شکل طراحی ها اهمیت پیدا می کند. اهمیت این عنصر ظریف اما مؤثر که می تواند برای تقویت واکنش مورد نظر مشتریان شما استفاده شود زمانی مشخص می شود که در می یابید که واکنش مخاطبان به یک طراحی با لبه های گرد نسبت به طراحی ای با لبه های تیز بسیار متفاوت خواهد بود. در ادامه به برخی از شکل ها و تاثیری که می توانند بر ذهن مخاطبان شما بگذارد پرداخته ایم:
طراحی لوگو
  • شکل های گرد: طراحی هایی که در آنها از لبه های گرد استفاده شده است احساس اجتماع ، وحدت و عشق را بر می انگیزند. همچنین از این اشکال برای نشان دادن حس زنانه نیز استفاده می گردد.
  • شکل های گوشه دار: این اشکال باعث می شوند مردم به قدرت و کارایی مجموعه شما بیاندیشند. این خطوط احساس ثبات و اعتماد به نفس را ایجاد می کنند، اما باید توجه داشت که اگر در طراحی ها با رنگ های پویا و اشکال سرگرم کننده به تعادل نرسند ممکن است در ایجاد ارتباط با مشتریان ناتوان باشند. شناخت اصول روانشناسی رنگ ها می تواند به شما برای خلق جذاب ترین اثر کمک بسیار زیادی کند.
  • خطوط مستقیم: این خطوط هم احساساتی خاص را انتقال می دهند. خطوط عمودی مردانگی و قدرت را نشان می دهند در حالی که خطوط افقی نشان دهنده آرامش و لرزش ملایم هستند.

طراحی هویت برند شما

همین که به ساختار ابتدایی برند خود پی بردید، نوبت آن فرا رسیده است که با یک طراح کار کنید تا به برند شما زندگی ببخشد و در یک طراحی ملموس به آنچه که میخواهید دیگران از برند شما بدانند معنا ببخشد. توجه به این نکته ضروریست که طراح مورد نظر باید تجربه و توانایی کافی در به تصویر کشیدن هویت برند مجموعه شما را داشته باشد. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در برندسازی و خلق هویت برند در کنار شما خواهد بود تا با طراحی ای اصیل و متفاوت به قلب مخاطبان خود نفوذ کنید.
هویت تجاری شما می تواند از طریق عناصر مختلفی منتقل شود که بسته به ساز و کار مجموعه شما دارد. بسته به ماهیت تجارت شما هر یک از عناصر می توانند اهمیت کمتر یا بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. به عنوان مثال، یک رستوران باید تمرکز بیشتری روی طراحی منوی رستوران و فضای داخلی آن بگذارد. این در حالیست که یک آژانس بازاریابی دیجیتال باید بیشتر روی صفحات وب سایت و رسانه های اجتماعی خود تمرکز کند. عناصری که در خلق هویت برند شما اثرگذار خواهند بود عبارت اند از :

1- طراحی لوگو

طراحی لوگوی شما سنگ بنای هویت برند شماست پس در هنگام کار با طراح خود مطمئن شوید که لوگوی شما ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • به وضوح بیانگر این باشد که برند شما کیست و چه چیزی برای ارائه دارد.
  • از نظر بصری جذاب است: ساده و تمیز است و بدون اینکه نیاز به تفسیر کردن داشته باشد مطالب بسیاری را به مخاطبان برساند.
  • کلاسیک است و ربطی به ترند های روز ندارد؛ آخرین چیزی که شما به عنوان صاحب کسب و کار میخواهید این است که لوگوی شما پس از 6 ماه از سبک خارج شود.
  • همچنین مطمئن شوید که طراحی گرافیک شما طرح لوگوی شما را در نسخه های متفاوت سیاه و سفید و رنگی و همچنین در ابعاد مختلف به شما تحویل دهد تا مطمئن شوید که از همه نظر قابلیت و صلاحیت برگزیده شدن به عنوان هویت شما را داراست.
طراحی لوگو

برای مطالعه بیشتر

توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

2- وب سایت

وبسایت شما یکی از عناصر اصلی به نمایش گذاشتن هویت برند شماست. به خصوص اگر مشاغل آنلاین یا یک کسب و کار دیجیتالی هستید، مشتریان قبل از تصمیم گیری برای انجام کار با شما، قطعاً وبسایت شما را بررسی می کنند. سایت شما جایی است که هویت نام تجاری شما باید با تمام توان وارد شود. سل گرافیک علاوه بر طراحی گرافیک، با طراحی انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی و خلاقانه همراه شما خواهد بود تا هم در عناصر بصری برند و هم در زمینه عناصر دیجیتال پیشتاز رقابت با مجموعه های مشابه باشید.

3-بسته بندی محصول

اگر محصول شما یک کالای فیزیکی می باشد طراحی محصول برای جلب توجه مشتریان و متقعاد کردن آن ها به خرید محصول شما بسیار مهم است. هرگز اهمیت یک طراحی خوب در بهبود تجربه خرید مشتریان را دست کم نگیرید، حال میخواهید نوشیدنی بفروشید یا لباس؛ زمینه کاری شما مهم نیست بسته بندی یک فرصت عالی برای درخشش شماست.
طراحی بسته بندی

4- کارت ویزیت

مشغول هر نوع کسب و کاری که باشید دوست دارید کارت ویزیت مشتریان و حتی همکاران خود را داشته باشید که بتوانید در اسرع وقت با آنها ارتباط برقرار کنید. یک کارت ویزیت با طراحی خوب این فرصت را دارد که تاثیر مثبت خود را در ذهن مشتریان بالقوه تقویت کند. پیشنهاد ما به شما ساده تر نگه داشتن طراحی کارت ویزیت است. در یک سمت لوگوی مجموعه و در سمت دیگر اطلاعات تماس را درج کنید.

طراحی کارت ویزیت

برای مطالعه بیشتر

توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

هویت برند شما همان چیزیست که می تواند شما را از دریای بی کران رقبا جدا کند و به مخاطبان نشان دهد که شما که هستید، چه کار می کنید و آنها باید چه چیزهایی را از شما انتظار داشته باشند. اگر می خواهید که مخاطبانتن درک مثبتی از هویت برند شما داشته باشند باید توجه ویژه ای به خلق هویت برند و اصول و عناصر استفاده شده در هویت برند خود داشته باشید. بسیار مهم است که با اولین نگاه در ذهن و قلب مخاطبان خود ثبت شوید. حال که با نحوه خلق هویت برند آشنا شدید دو راه پیش رو دارید. اول اینکه دست به کار شوید و تک به تک نکات را با آزمون و خطا به دست بیاورید و مدت زمان زیادی را صرف یادگیری سایر اصول و نکات کنید و راه دوم که مانند یک میانبر میباشد این خواهد بود که همین الآن با ما تماس بگیرید تا همراه هم آغازگر مسیر خلق بهترین هویت ممکن برای مجموعه شما باشیم.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد