طراحی لوگو

آنچه باید در رابطه با لوگوهای سیاه و سفید بدانید

آیا به دنبال طراحی لوگو یا بازطراحی لوگوی فعلی مجموعه خود هستید؟ چرا که انتخاب لوگو یک امر ضروری برای برند شما به حساب می آید و چون آرم شما به مشتریان فعلی و آینده می گوید که شما چه کسی هستید و درمورد چه چیزهایی صحبت می کنید. استفاده از المان هایی همچون فونت های مختلف و یا طرح های گرافیکی می تواند برند شما را در دل مخاطبانتان جای ویژه ای باز کند. آرم شما چه جسورانه باشد و چه آرامش بخش، باید مفهوم برند را به مخاطب برساند، یک آرم میتواند کار های بسیاری انجام دهد. یکی از مهمترین جنبه های یک آرم، رنگ آن است. رنگ هایی که استفاده می کنید باید عاقلانه انتخاب شوند، زیرا ظاهر کلی یک آرم را تقویت می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از آرم های موفقیت آمیز با رنگهای واضح و شاد خود را از سایر رقبا متمایز می کنند. کوکا کولا، مک دونالد و نیکلودئون نمونه هایی از آرم هایی با رنگ های شاد و جذاب هستند. اما برای نشان دادن برخی از آرم ها نیازی به رنگ پر جنب و جوش نیست. یکی از روش های پرکاربرد که آرم شما را به یاد ماندنی میکند استفاده از رنگ هایی مانند سیاه و سفید است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چرا ما عاشق سیاه و سفید آرم هستیم؟

مطمئناً، رنگ های شاد و پر جنب و جوش موثر اند، و حتی گاهی اوقات موثرترین انتخاب موجود. لوگوهای نمادین همانهایی هستند که با بکارگیری فقط سیاه و سفید، آن را بسیار ساده نگه می دارند. آرم های سیاه و سفید مظهر "کمتر و بیشتر" است و با سادگی هوشمندانه، آنها اغلب به برند های به یاد ماندنی و موفق تبدیل می شوند. آنها همچنین مقرون به صرفه تر هستند و در هر زمینه ای به کار گرفته میشوند. چاپ هر کدام از المان های هویت بصری برند یا هر چیز دیگری به رنگ سیاه و سفید ارزان تر از چاپ در رنگ های مختلف است. برای یک برند تجاری که تازه شروع به کار کرده است و یا به دنبال این است که به برند خود تغییرات کاملی بدهد، طراحی یک آرم سیاه و سفید احتمالاً مقرون به صرفه ترین گزینه است. در مورد تطبیق پذیری، شما باید همه مکان هایی که ممکن است تبلیغات کنید و آرم خود را به نمایش بگذارید فکر کنید. این مکان استفاده می تواند بر روی یک دیوار گچی ، روی یک بنر تبلیغاتی یا حتی بر روی پنجره یک ماشین نمایش داده شود. یا شاید روی یک تی شرت یا برچسب یا پست اینستاگرام باشد. وقتی به یک آرم احتیاج دارید که تقریباً در هر مکانی جذاب به نظر برسد، گزینه ای بهتر از سیاه و سفید وجود ندارد. چه کسی عاشق نایک نیست؟ نایک اساساً همه جا هست. لباس، کفش، وسایل تبلیغاتی. اما رنگ خاصی وجود ندارد که مربوط به نایک باشد. درعوض، همه چیز در مورد شکل آرم و آنچه مصرف کنندگان با حضور آن در ارتباط هستند وجود دارد. سیاه و سفید به قدری قابل تشخیص است که معمولاً بدون هیچ کلمه ای مشاهده می شود و این همان وجه برتری ای است که لوگوهای معدودی به آن دست یافته اند. لوگوی دیگری که بدون استفاده از کلمات یا رنگ به رسمیت شناخته شده است، اپل است. باز هم، مصرف کنندگان شکل سیب را می بینند و دقیقاً می دانند برای چه چیزی در نظر گرفته شده اند. در این مرحله از فرهنگ مصرف کننده، پیدا کردن یک مصرف کننده در هر سنی و در هر کشوری که نمی تواند آرم های نایک و اپل را شناسایی کند، نادر است.

برای مطالعه بیشتر

توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

آرم های سیاه و سفید مینیمالیستی

اکنون که در مورد فواید یک آرم سیاه و سفید بحث کرده ایم و برخی از نمادهای تکراری را مورد بررسی قرار داده ایم، بیایید به چند روش مختلف برای جذاب تر شدن طراحی آرم فکر کنیم. اولین مطلب برای جذاب کردن آرم های سیاه سفید استفاده از سبک مینیمالیستی است. به وضوح می توان گفت که یک آرم سیاه و سفید مینیمالیستی دقیقاً همین است: تمیز و ساده.نیازی نیست تا برای به شکل درآوردن و ترسیم هویت برند خود از تمامی رنگ ها استفاده کنید (علیرغم اینکه شاید استفاده از رنگ ها جذابیتی دو چندان به طرح لوگوی شما بدهد). در عوض، فقط به یک قلم براق، اشکال ساده و شاید یک خط یا دو خط زیبایی شناختی نیاز دارد.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

آرم های هندسی سیاه و سفید

یک نکته جالب برای یک آرم سیاه و سفید این است که می تواند تقریباً هر شکلی را به خود بگیرد و با آن خوب به نظر برسد. برخی از موفق ترین رویکردها شامل نقش های هندسی این است که آرم از حروف شکل نمی گیرد. سمت خلاق و آوانگارد خود را نشان دهید و به لوگوی خود اجازه دهید که در مورد برند شما صحبت کند و داستان سرایی کند.

لوگوی سیاه و سفید لوکس

یک آرم تک رنگ الزاما کسل کننده نیست. در حقیقت، این امر می تواند یک رویکرد مناسب برای یک برند باشد که باید در همه زمان ها پیچیده به نظر برسد. به برندهای لوکس مانند هتل ها، آرم های فشن، فروشندگان رده بالا و دلالان کالاهای لوکس فکر کنید. برند هایی مانند این، روی یک آرم سیاه و سفید خود را معرفی میکنند. بنابراین اگر برند شما فانتزی است، نگران نباشید. هیچ کس جلوی شما را نمی گیرد.

برای مطالعه بیشتر

فرآیند ثبت و طراحی آرم و لوگو فرایندی پیچیده است و همچنین مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی پیش، در حین و بعد از طراحی. برای افزایش اثرگذاری آرم و لوگوی کسب و کارتان و همچنین به منظور شناخت روند طراحی آرم به صورت اساندارد و اصولی مطالعه مقاله زیر را پیشنهاد می کنیم.

آرم های پر جنب و جوش سیاه و سفید

برندهای تک رنگ اغلب از آرم هایی استفاده میکنند که می خواهند حرفه ای و قابل اعتماد به نظر برسند. اما آرم های سیاه و سفید لازم نیست جدی باشند. با استفاده از یک سبک زیبا یا دست ساز می توانید لوگوی سیاه و سفید خود را به یک سرگرمی جالب تبدیل کنید و در عین حال آن را ساده و کلاسیک نگه دارید.
طراحی لوگو

آماده طراحی آرم سیاه و سفید هستید؟

تغییر رنگ دوباره گزینه ای استراتژیک است که می تواند آرم و لوگوی شما را به سمت شناخت بالاتر، تطبیق پذیری و پختگی بالا سوق دهد. اکنون زمان آن است که یک آرم سیاه و سفید ایجاد کنید که برند شما را بیش از پیش در ذهن و قلب مخاطبانتان تثبیت کند.

آنچه از آرم های معروف سیاه و سفید آموختیم

برخی از موفق ترین برند های جهانی توسط آرم هایی پشتیبانی می شوند که طراحی آنان فراتر از رنگ رفته است. با انجام این کار، آنها نه تنها سادگی را در خود افزایش می دهند، بلکه لوگویی را نیز ارائه می دهند که به نظر می رسد در هر نقطه و هر مکانی مناسب باشد. به عبارت دیگر با استفاده از رنگ های سیاه و سفید لوگوی خود را از بعد زمان خارج کنید و ماندگاری را به هویت برند مجموعه خود تزریق کنید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد