طراحی کارت ویزیت

انتخاب فونت مناسب برای کارت ویزیت

ما در مقالات قبلی درباره اهمیت کارت ویزیت و ترند های کارت ویزیت در سال 99 صحبت کردیم و گفتیم که کارت ویزیت یکی از مهمترین راه ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. شاید برای شما و برندتان جالب باشد که چگونه می توان مطمئن شد که مخاطبان کارت ویزیت برندتان را نگه می دارند و نام شما را از یاد نمی برند. شاید برایتان جالب باشد که بگویم آن چیز انتخاب فونتی مناسب برای کارت ویزیت است. شاید بدانید که طراحی لوگو برای کارت ویزیت و یا سایر عناصر هویت برند بسیار مهم است اما معمولا در بیشتر کسب و کارها به فونت ها توجه زیادی نمی شود. ما در این مقاله به شما توضیح می دهیم که چرا انتخاب فونت بسیار مهم است و باید آن را جدی گرفت.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

کارت ویزیت به همراه فونت سن سریف

فوت های سن سریف در طی چند سال گذشته بسیار مورد استفاده قرار گرفته. فونت های سن سریف زیبا و قابل احترام هستند چونکه می توانند در هر کسب وکاری خود را نشان دهند. شاید برایتان جالب باشد که فونت ها پیام برند را به مخاطب می رساند. فونت های سریف به مخاطبان خود می گوید که شما مدرن و به روز هستید و برای انتخاب آنها احترام قائلید. همانطور که گفتیم از آنها در هر کسب و کاری استفاده می شود به این دلیل که آنها طیف وسیعی از شخصیت ها سبک های مختلف هستند و این به این معناست که با ترکیب فونت سن سریف می توان طراحی کاملی از کارت ویزیت را به نمایش گذاشت.

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت به همراه فونت اسکریپت دست نوشته یا منحصر به فرد

کارت ویزیت هایی که با استفاده از فونت اسکریپت نوشته شده اند گرمی خاصی به مخاطب می دهند. این فونت های به مخاطبان می گویند که در هر زمانی که بخواهند می توانند به برند دسترسی داشته باشند. معمولا کسب و کارهایی از این فونت استفاده می کنند که برند شخصی خود را دارند و میخواهند احساس منحصر به فرد بودن را به مخاطبان انتقال دهند.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

کارت ویزیت به همراه فونت های قدیمی

فونت های نازک امروزه در طراحی ها بسیار استفاده می شوند. فونت های کرندون و راکول کاملاً خوب کار خواهند کرد مخصوصا زمانیی که برای کسب و کارهایی که سبک قدیمی دارند استفاده شوند. اما در نظر داشته باشید که مواد چاپی بسیار در این طراحیی ها اهمیت دارند: کاغذ شبه کرافت باعث می شود کارت از توجه بیشتری به رنگ سفید برخوردار شود.
طراحی کارت ویزیت

کارت هایی با سریال های شخصیتی محور

فونت های سریف بسیار کلاسیک و قدیمی به نظر می رسند که ثبات و قابل اعتماد بودن را نشان می دهد به علاوه براینکه آنها در اندازه های کوچک کاملا خوانا هستند. استفاده از فونت های کارتونی و شخصیت محور کمی خطرناک است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا؟ فونتی که برای کارت ویزیت خود انتخاب می کنید با ویژگی هایی داشته باشید از جمله خوانایی. فونت های کارتونی نسبت به فونت های دیگر برای مثال شریف خوانایی کمتری دارند. پس مطمئن شوید فونتی که نه تنها برای کارت ویزیت بلکه برای تمام عناصر هویت برند استفاده می کنید خوانا باشد.

فونت های سرگرم کننده

اگر از کسی شنیدید که تجارت و کسب و کار سرگرم کننده نیست حرف او را نشنیده بگیرید زیرا استفاده از یک سری از نکات می تواند برند را به یک سرگرمی تبدیل کند. برای مثال انتخاب فونتی سرگرم کننده می تواند چشم ها را به سمت خود جذب کند و باعث شود مخاطب چند لحظه صبر کند و کارت ویزیت شما را با لذت بخواند. و همین باعث ماندگاری برند در ذهن مخاطبان باشد.

فونت را با لوگوی خود ترکیب کنید

اگر تازه شروع به کار کرده اید تا برندی عالی ایجاد کنید بهتر است که با طراحی لوگویی عالی شروع کنید. طراحیی لوگویی عالی یکی از مهمترین عناصر هویت برند است که باید در کارت ویزیت جایی برای آن در نظر بگیرید. اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می توانیم فونت را با لوگو ترکیب کنیم. اگر لوگوی شما بزرگ است بهتر است تا آن را در سمت راست کارت خود جاگذاری کنید و از سمت چپ برای نوشتن اطلاعاتی همچون ایمیل، آدرس فضاهای مجازی و اطلاعاتی برای تماس استفاده کنید. اما اگر لوگوی شما بزرگ نیست می توانید آن را مانند یک کاشی در بالا سمت راست کارت خود جاگذاری کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از جدیدترین ترند ها که بسیار محبوب است پراکندگی است و شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا؟ زیرا که پراکندگی بسیار مدرن است. با استفاده از این روش ها می توانید کارت ویزیت خود را تکمیل کنید.

طراحی کارت ویزیت

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

چرا کارت ویزیت مهم است؟

کارت ویزیت یکی از مهمترین عنصر هویت برند است که می تواند به جذب مخاطب برند بسیار کمک کند. در حالی که بسیاری از برند های بزرگ از طراحی کارت ویزیت را جدی نمی گیرند و به همین دلیل بسیاری از کسب و کار های تازه تاسیس با طراحی کارت ویزیتی عالی خود را به برند های بزرگ رسانده اند. علاوه بر طراحی کارت ویزیت همانطور که در بالا گفتیم انتخاب فونت بسیار مهم است. فونت ها پیام متفاوتی را انتقال می دهند به همین علا مطمئن شوید که فونت مورد نظرتان متناسب با خدماتی است که برندتان ارائه می دهد.

کارت ویزیت یک وسیله به ظاهر سفت و سخت است، اما طراحی آن به ما نشان می دهد که محدودیت هایی نظیر ابعاد کارتها به حدود خلاقیت ما بستگی دارد. توجه به این نکته که کارت های ویزیت همان قسمتی از نام و نشان کسب و کار ما هستند که در جیب های مشتری به جای خواهد ماند لزوم برخورداری از یک طراحی موثر تر و با یاد ماندنی را برای ما روشن میکند. تیم طراحی سل گرافیک با ادغام تجربه های موفق در زمینه طراحی گرافیک و دانش روز برندینگ، در کنار شما خواهد بود تا کارت ویزیت خود را بیش از سایر رقبا هدفمند و اثربخش کنید. برای مشاهده نمونه کارها و همچنین مشاوره یا سفارش کار از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد