استفاده از گرادینت در طراحی آرم

بایدها ونبایدهای استفاده گرادینت در طراحی آرم

استفاده از گرادینت در طراحی آرم و لوگو با دو دیدگاه بسیار متفاوت همراه است: خیلی ها با احساسات شدید از آن متنفر اند و احساس می کنند که این سبکی کهنه و قدیمی است. خیلی ها هم آن را دوست دارند و معتقدند استفاده از گرادینت در طراحی آرم کمک بسزایی در افزایش میزان تاثیر گذاری آرم و همچنین جلوه مضاعف آن خواهد شد. امروزه بسیاری از طراحان از طراحی مسطح (فلات) استفاده می کنند که این اتفاق خوبی است، اما این به این معنا نیست که طراحی گرادینت از رده خارج شده است و قدیمی به شمار می آید بلکه می تواند به این معنی باشد که طراحی گرادینت می تواند بیانگر قدمت بیشتر برای مخاطبان شما باشد. چه شما آن را دوست داشته باشید چه نه، رویکردهای درست و غلطی در رابطه با استفاده از گرادینت در طراحی آرم وجود دارد. تیم طراحی سل گرافیک با تهیه لیستی از بایدها و نبایدهای استفاده از گرادینت در طراحی لوگو سعی در آگاه سازی هرچه بیشتر شما، هم به عنوان طراح گرافیک و هم در مقام کارفرما دارد. همانطور که مستحضرید المان های موجود در طراحی گرافیک در همه جای دنیا و در بین همه طراحان گرافیک یکسان است. اما آن چیزی که باعث ایجاد تفاوت در نتیجه می شود نحوه استفاده از هر کدام از این المان هاست. تیم طراحی سل گرافیک با استفاده از تجربه و با بکارگیری چاشنی خلاقیت و نیروی جوانی در کنار شما خواهد بود تا به بهترین نتایج ممکن در جهت خلق هویت برند خود دست یابید.

  • باید ها: قبل از اعمال گرادینت در طرح خود، یک نسخه با رنگ های ساده از طرحتان ایجاد کنید.

  • نباید ها: گرادینت هایی را به لوگوی خود اضافه کنید که خواندن و تکثیر را دشوار کند.

در تصویر بالا ما طرحی از TinBasicDesign را به زبان خود و برای شفاف سازی هرچه بیشتر نکته گفته شده تفسیر کرده ایم. در طراحی آرم این شرکت استفاده از گرادینت به صورت جسورانه ای انجام گرفته است. اضافه کردن گرادینت هایی به آرم و لوگو باعث می شود که آن را بیش از حد پیچیده و غیر قابل تشخیص کند و این کار ممکن است درک آرم و لوگوی شما را برای مخاطبان سخت کند. برای برندسازی بهتر استفاده از گرادینت ساده و قابل فهم به مراتب بیشتر پیشنهاد می شود.
استفاده از گرادینت در طراحی آرم

برای مطالعه بیشتر

آرم و لوگو تنها یکی از ابتدایی ترین راه ها در خلق هویت برند است. برای داشتن هویت برندی مناسب که تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطبانتان داشته باشد و همچنین در بازار رقابتی امروزه دوام بیاورد باید نکات بسیار زیادی را رعایت کرد. در مقاله زیر به آموزش گام به گام خلق هویت برند خواهیم پرداخت تا راه و رسم برندسازی را از اولین گام درست و اصولی بیاموزیم.

  • باید ها: از گرادینت های موجود در آرم به صورت خلاقانه و مرتبط با برند استفاده کنید.

  • نبایدها: برای ایجاد تصاویر انتزاعی که مربوط به برند شماست به گرادینت اعتماد کنید.

استفاده از گرادینت در آرم Airbnb نشان دهنده شرکتی است که سفر را آسان و راحت می کند. درجه بندی رنگ آبی تیره به آبی روشن به یاد آورنده آسمانی روشن و آفتابی است که در نظر بیشتر مردم سمبل تعطیلات است. آرم طراحی شده ما در سمت راست به شدت به گرادینت داخل آن تاکید می کند تا عمق و تضاد آرم را نشان دهد اما معنی خاصی را به مخاطبان و بینندگانش القا نمی کند. اگر گرادینت ها را از بین ببریم، یک مربع به همان اندازه انتزاعی باقی خواهد ماند و احتمالاً مشاهده آن با چاپ بسیار آسان تر خواهد بود.

استفاده از گرادینت در طراحی آرم

توجه: اگر گرادینت به طراحی آرم شما کمک نمی کند، به هویت برند شما آسیب خواهند رساند پس دنبال راه حل دیگری باشید.

  • باید ها: از گرادینت های ظریف برای طراحی آرم و لوگو ی خود استفاده کنید. 

  • نباید ها: از گرادینت های شدید بخصوص در قسمت های کوچکتر و دقیق تر آرم خود استفاده کنید.

گرچه آرم جدید Google به سمت "طراحی فلات" گرایش دارد، اما هنوز یک گرادیان خطی بسیار ظریف در آن وجود دارد. این گرادینت ظریف، بر لوگوی کلاسیک عمق می افزاید. اما در آرم سمت راست، استفاده از گرادینت داخل شکل های کوچکتر آرم بر این تصویر حاکم است و باعث می شود تا ظاهرا حرفه ای تر به نظر برسد اما نکته لازم به توجه این است که در اکپر ابعاد چاپی نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت.

استفاده از گرادینت در طراحی آرم

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی.

  • باید ها: گرادینت هایی را به آرم خود اضافه کنید که حرفه ای و دارای قابلیت اجرا باشند.

  • نباید ها: از گرادینت هایی استفاده کنید که به نظر می رسد بدون هیچ گونه فکری ایجاد شده اند.

مشتری شما برای یک طراحی حرفه ای پیش شما آمده است، نه کاری که آنها بتوانند خودشان بسازند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که گرادینت شما به صورت کاملا حرفه ای عمل می کند. اگر قرار است در طراحی آرم شما نوری به مجموعه شما بتابد باید پیش از هر چیز جهت و منبع نور خود را مشخص کنید. همچنین اگر قرار است توسط گرادینت قسمتی از طراحی آرم خود تاکید کنید نیازی نیست با ترکیب چند گرادینت این کار را انجام دهید به خصوص هنگامی که تنها یک گرادینت ساده منظور شما را خواهد رساند.

استفاده از گرادینت در طراحی آرم
  • باید ها: گرادینت خود را برای بهترین چاپ ممکن بهینه کنید.

  • نباید ها: مشکلات چاپ را نادیده بگیرید.

گرادینت ها همیشه خوب چاپ نمی شوند البته این مسئله به چاپگر هم مرتبط است و می توان کیفیت چاپ را بالا برد، بنابراین مهم است که از اولین مرحله طراحی، فایل های طراحی خود را با در نظر گرفتن نکات چاپی تهیه کنید.

استفاده از گرادینت در طراحی آرم

به عنوان نکته آخر باید این مسئله را متذکر شویم که در هنگام انتخاب گرادینت ها در طراحی آرم خود عاقلانه و با دانش عمل کنید. ممکن است مشتری شما در مجموعه کاری خود روزی به نامی بزرگ بدل شود و تصمیم به چاپ آرم خود روی یک زمینه مرمری بگیرد. آرم و لوگوی طراحی شده توسط شما باید پتانسیل چاپ در هر جایی را داشته باشد پس هنگام طراحی تمامی این موارد را در نظر داشته باشید. در پایان، مانند همه عناصر دیگر در طراحی آرم شما، گرادینتی که در طراحی خود استفاده میکنید نیز باید معنی داشته باشد، یا باید از طرح شما حذف شود. برخورداری از یک آرم و لوگوی استاندارد، اصیل و زیبا می تواند شما را سایر از رقبایتان به چشم بیاورد. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه طراحی آرم و لوگو و همکاری با برندهای کوچک و بزرگ در مسیر درخشش هر چه بیشتر در کنار شما خواهد بود. برای مشاهده نمونه کارها، اطلاع از قیمت ها و یا دریافت مشاوره از دکمه های زیر استفاده کنید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد