برندسازی

تاریخچه برندسازی - قسمت دوم

در قسمت قبلی به آغاز برندسازی و نحوه شکل گیری آن و تغییراتی که در طی چند سال داشت پرداختیم. از دهه 1500 میلادی تا 1950 میلادی که چه تغییراتی بزرگی در حوزه برند سازی به وجود آمد. و اما ما در این مقاله به سال های مدرن تری خواهیم پرداخت که بسیار مهم هستند که بدانید و از نکات خوب آنها در برندسازی خود استفاده کنید و مخاطبان خود را به عاشقان همیشگی خود تبدیل کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

دهه 1950-1960 میلادی: تولد برندسازی مدرن

دوران پس از جنگ جهانی دوم دوران تحول آمیز دیگری هم در تولید محصول و هم در فرهنگ بود. در ایالات متحده، فرهنگ اتومبیل سازی، گسترش طبقه متوسط، حومه نشینی و استقبال از تلویزیون حتی فرصت های بیشتری را برای رقابت شرکت ها برای دستیابی به مخاطبان جدید ایجاد کرد. بیلبوردها، تابلوهای مترو، معماری با صدای بلند، بسته بندی محصولات و تبلیغات بیشتر و بیشتر تلویزیونی، که با ایجاد تلویزیون رنگی در سال 1953 بهبود یافت. در این مدت، پس از اینکه رقبای بیشتر و بهتری در صنایع خود ظاهر شدند، شرکت ها رشته مدیریت که تا حد زیادی بازاریابی را تغییر داده است، همانطور که امروزه می شناسیم توسعه داده اند. در این دهه ها محصولات بی شماری به طور مشابه به نظر می رسیدند و کار مشابهی انجام می دادند اما یک مدیر برند وظیفه داشت یک هویت منحصر به فرد برای تمایز محصول از رقبا ایجاد کند.

بنردسازی
آنچه واقعاً مشخصه تغییر در تکنیک تبلیغاتی بود که با احساسی تر کردن تبلیغات این مشکل هم حل شد. از آنجا که رقبا عمدتا محصول مشابهی را ارائه می دهند، بازاریاب ها مجبور شدند خود را از راه های دیگر متمایز کنند. بازاریابان پس از مطالعه بر روی مخاطبان هدف، درک عمیق تری از مخاطبان خود را ایجاد کردند، که به آنها امکان می دهد خواسته ها و نیازهای خود را بررسی کنند. با تصاویر و پیام رسانی مناسب، بازاریابان ارتباط عاطفی بین محصولات و مصرف کنندگان خود ایجاد کردند. اگر مصرف کنندگان احساس کنند محصول بهتری دارند آن را خریداری می کنند. در این دهه مهمترین تغییری که در برندسازی به وجود آمده بود این بود که برند از یک محصول به صمیمیت بین مخاطبان تبدیل شده بود.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند
برندسازی

دهه 1960-1990 میلادی: رشد برندسازی

همانطور که برندها در طول دهه ها تکامل یافته اند، آنها باید کمی تازه تر شوند یا حتی هویت جدیدی به خود بگیرند تا در بازار باقی بمانند، به تغییر سلیقه توجه کنند و در یک زمینه همیشه رشد کنند. این تغییرات می تواند بازطراحی برند، بازطراحی لوگو و خیلی چیزهای دیگر باشد. اصلاح شعارها همچنین می تواند در اختراع مجدد یک برند و ارتقا آن به سطح بعدی نقش داشته باشد. سرعت برندسازی مدرن این نیاز را به برندها می دهد که دائماً از رقبای خود جلوتر باشند. گاهی اوقات، تنها چیزی که لازم است یک شعار عالی است، حتی اگر برند از قبل شناخته شده باشد. در مورد چون ارزش آن را دارید ساخته لورآل فکر کنید. یا مک دونالد زمان خوبی برای طعم عالی مک دونالد است. یا Folgers بهترین قسمت بیدار شدن، Folgers در فنجان شماست! هر یک از این شعارها یک برند برجسته را به مکانی جدید و شناخته شده در سفر خود منتقل کرد. این دوره از تکامل برندسازی نیز صنعت خرده فروشی را متحول کرد.

در دهه 1990، فروشگاه ها دریافتند که آنها بیش از قفسه های محصولات هستند. در عوض، آنها در واقع می توانند پیشنهادات خود را بهبود ببخشند و از شرکت ها برند بهتر بخواهند. یک نمونه کامل از این مورد Target است. بیش از بیست سال است که Target با طراحان، هنرمندان، افراد مشهور و اینفلوئنسرها همکاری می کند تا قفسه های لباس خود را با محصولات منحصر به فرد پر کند که خریداران نمی توانند به جای دیگری بروند. محصولات با کیفیت بالاتر و برند بهتر، تجربه خرده فروشی جذاب تری را ایجاد می کنند و با تقاضای برند بهتر، خرده فروشان شهرت نام خود را افزایش می دهند در حالی که شرکت ها را به سمت ایجاد و نوآوری سوق می دهند.

دهه 2000-2021 میلادی: فراتر از برندسازی

با نگاه به آینده، توجه به این نکته مهم است که ما اکنون گزینه های تجاری بسیار بیشتری نسبت به گذشته داریم و کسی همیشه توسط یک رقیب تحت تعقیب است. برجسته تر کردن ممکن است دشوارتر باشد، بنابراین مهم است که راه هایی برای عبور از این خیابان ایجاد کنید. از زمان ظهور عصر دیجیتال در اواخر دهه 1990 و اوایل 2000 برندسازی و بازاریابی و همچنین تبلیغات از بسیاری جهات با روش های تاریخی متفاوت است. تبلیغات تلویزیونی و چاپی زمانی یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطب بود اما امروزه با وجود صفحات اجتماعی کار تلویزیون و تبلیغات چاپی دشوار تر شده است. فقط ببینید که چگونه کوکاکولا کمپین #ShareACoke را ایجاد کرد. از طریق یک تغییر ساده در بسته بندی محصول، آنها در سطح بالایی با مشتریان در ارتباط بودند، در حالی که آنها را ترغیب به تولید محتوا می کنند و منظور ما از این کار استفاده بیش از پنجاه هزار بار از یک هشتگ است. این به برند کمک کرد که متصل بماند و آینده و همچنان ارتباط مداوم را به عنوان یک تأثیر محرک ادامه دهد.

برندسازی

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

در پایان، بازاریابی روندی است که منجر به فروش هر چه بیشتر شما خواهد شد، اما برندسازی پایه ای است که شما بر روی آن شهرت و وفاداری مشتری خود را بنا می کنید و در دراز مدت از این مسئله سود خواهید برد. نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که برند سازی یک فعل و پروسه است و مراحل مختلفی دارد. بنابراین اگرچه در ابتدا ممکن است دلهره آور به نظر برسد با در نظر گرفتن کلیه برنامه ریزی ها، دارایی ها و پرسنلی که به دنبال خلق یک برند فراموش نشدنی می روند این امر همچنین یکی از کاربردی ترین راه ها در زمینه سودآوری هرچه بیشتر برای مجموعه شماست. با برندسازی میتوانید داستان کسب و کار خود را از طریق تک تک المان های مجموعه خود به گوش مخاطبانتان برسانید. اگر ابتدای راه هستید یا در حال طی کردن این مسیر دچار سختی هایی شده اید و یا اینکه حتی مسیر خود را گم کرده اید، به یاد داشته باشید که ما تیم سل گرافیک در کنار شما هستیم. پس بیان داستان کسب و کارتان برای خلق هویت برندی ماندگار و یا احیای آن از طریق دکمه زیر با ما در تماس باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد