طراحی لوگو

تاریخچه لوگو

باید بدانید که آنچه را که ما به عنوان طراحی لوگو در نظر میگیریم تصاویر ساده و نمادین است که نشان دهنده هویت برندهای مختلف است و این امر اغلب پدیده ای مدرن تلقی می شود اما باید بدانید که انسان ها در صدها و حتی هزاران سال گذشته از این علائم برای شناسایی و متمایز نشان دادن خود از آن استفاده می کردند. در حقیقت بسیاری از کارهای طراحی نمادین در طول تاریخ ثبت شده اند و تمام این نماد ها و علامت ها برای برقراری ارتباط بصری هویت است. تاریخچه لوگوها به هیروگلیف و نمادگرایی برمیگردد. نسخه های اولیه لوگو ها در قرون وسطی ایجاد شده اند زیرا مغازه ها و بارها از علائم و نشانه ها برای نشان دادن آنچه که انجام می دادند از آن استفاده می کردند. اولین لوگوهای مدرن در اوایل دهه 1900 ایجاد شدند که در که در کنار چاپ انبوه تکامل یافتند. در ادامه با یک راهنمایی عالی و سریع در طول تاریخ طراحی لوگو که ارتباطات تاریخی را برجسته می کند. ما در این مقاله تصمیم به راهنمایی افرادی داریم که به دنبال طراحی لوگو منحصر به فرد هستند تا چیزی قدرتمند و موثر تر طراحی کند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مبانی باستانی نمادگرایی در هنرهای گرافیکی

از 70000 سال قبل مردم جهان با نقاشی حیوانات در غارها پایه هی هنر گرافیک را به وجود آوردند. در حدود 8000 سال قبل مردم در کشورهای مصر، کارتاژ، فارس پایه هایی در زمینه زیبایی شناختی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی، اجتماعی و مذهبی را به سراسر جهان منتقل می کردند. حتی در این بازه های دور مدرم و فرهنگ ها با نمادها و تصاویر خود و ایده های خود را نشان می دادند. در هیچ کجای جهان نمادها و فرهنگ ها آشکار تر از مصر باستان نبود چرا که آنها نه تنها که یک سیستم رسمی برای نوشتن ایجاد کردند که نمایانگر کلمات و اصوات بودند. نقاشی ها و مجسمه های آنها شامل تصاویر و رنگ های نمادین خاصی بود که مفاهیم خاصی را در خود جای داده بودند. این پیشرفت برای طراحی لوگو ضروری بود، زیرا تضمین می کرد که هنرمندان مدام در حال تلاش برای حفظ نسبت ها باشند. نه اینکه بگوییم مصری ها انحصار استفاده نمادین از تصاویر را داشتند. در همین بازه زمانی، ریشه های خوشنویسی به صورت شخصیت در چین گسترش یافت. در اینجا هر کلمه یا ایده نماد خاص خود را داشت، و این بنیاد بر زبانهای بعدی ، حتی زبانهایی که کمتر بصری بودند تاثیر می گذارد.

طراحی لوگو

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

فناوری هایی مانند کاغذ

تا سال 105 میلادی صنعت تولید کاغذ در چین آغاز شد. حدود 610 میلادی به ژاپن گسترش یافت. در مقابل، حدوداً در سال 1276 میلادی بود که کاغذ برای اولین بار پس از واردات توسط بازرگانان عرب به اروپا در ایتالیا ساخته شد. سرانجام در انگلیس در حدود سال 1495 میلادی ساخته شد. یوهانس گوتنبرگ در سال 1440 ماشین چاپ را اختراع کرد، که باعث شد تولید مواد چاپی بسیار رایج شود و زمینه را برای طراحی لوگو مدرن فراهم کند زیرا نویسندگان و چاپگرهای مواد سعی در ادعای مالکیت آثار خود داشتند. در اواخر قرن پانزدهم، چاپگرهای مختلف از لوگو برای شناسایی آثار خود استفاده می کردند. در اواسط دهه 1600 اولین روزنامه چاپی را با تیراژ منظم دیدیم. اینها به سرعت محبوبیت پیدا کردند. و می دانید چه چیزی روزنامه ها را تأمین مالی می کند؟ آگهی ها. چاپ دلایل جدیدی به مشاغل ارائه داد تا خود متمایز نشان دهند.

برندها

طراحی لوگو

هنگامی که به انقلاب صنعتی فکر می کنیم، اولین چیزی که برای بیشتر مردم به ذهن خطور می کند، موتورهای بخار، کارخانه های عظیم است. اما این تنها نوع فناوری نبود که در قرن نوزدهم پیشرفت کرد. در طول دهه 1800، تولید انبوه مواد چاپی با تغییر در ساختار چاپخانه و طرح جدید مجهز به بخار آن امکان پذیر شد. کروماتوگرافی که برای اولین بار امکان چاپ رنگی به صورت انبوه را فراهم کرد در سال 1840 به ایالات متحده آمد و برچسب ها، تبلیغات و پوسترهای چاپی رنگارنگ به یک دید عادی تبدیل شد. همچنین با انقلاب صنعتی، طبقه متوسط به وجود آمد. برای اولین بار افرادی که در رده های بالای جامعه نبودند درآمد قابل استفاده داشتند. این امر منجر به افزایش مراکز خرده فروشی و شهری می شود. به طور طبیعی، همانطور که مشاغل خود را تثبیت می کردند، برندها تکامل یافتند. در سال 1914، هنگامی که پیر دو کوبرتن پرچم المپیک را طراحی کردها، لوگوها از بازار تجارت عبور می کردند. این بازگشت به ریشه های لوگو که پیش از اکثر اشکال و نماد بودند، اما به شناسایی قبیله ای و ارتباطات فرهنگی باز می گشت هیمن باعث میشود که بدانیم لوگوها صرفا برای جذب مخاطب و برند نیست بلکه دارای اهمیت فرهنگی عمیقی هستند.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

طراحی لوگو و خلق هویت برند شما میتواند یکی از چالش برانگیز ترین تصمیمات و اقداماتی باشد که در مسیر برندسازی مجموعه خود انجام خواهید داد. برخورداری از یک ایده مناسب میتواند شما را در بهتر طی کردن این مسیر یاری دهد. حتی گاها برخورداری از یک لوگوی عالی میتواند شما را در تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان و جذب بیشتر آنان نیز یاری دهد. پس برای داشتن یک لوگوی خلاقانه تا می توانید ایده های مختلف را جمع آوری کنید و با یک طراح گرافیک حرفه ای نیز همکاری کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. تیم طراحی سل گرافیک نیز با سالها تجربه در زمینه طراحی لوگو و خلق هویت بصری برند در کنار شما خواهد بود تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید و گام نخست خود را محکم تر از سایر رقبا بردارید. برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت ها و مشاهده نمونه کارها از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد