برندسازی

راهنمایی کامل برای برندسازی در حوزه معماری

باید بدانید که برندسازی مهم است اما بیشتر از آن این مهم است که شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید. به این معنا که نحوه برندسازی با زمینه فعالیت های شما رابطه مستقیم دارد.شاید برایتان جالب باشد که این موضوع در این زمانه که بسیار دیجیتال است بسیار مهمتر است و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. تعداد معماران در جهان 10 درصد رشد کرده است، در حالی که کل جمعیت فقط 8 درصد رشد کرده است. در سراسر جهان، تخمین زده می شود که بین 3 تا 4 میلیون معمار وجود داشته باشد. این یک صنعت شلوغ است که باید در آن بسیار تلاش کرد تا در آن برجسته شوند. دقیقاً به همین دلیل است که برندسازی باید بخشی از استراتژی شرکت شما باشد. شاید تا به حال هیچ برندسازی برای شرکت خود نکرده باشید و شاید این موضوع کمی نگران کننده باشد اما باید بدانید که مسیر رسیدن به موفقیت برای شرکت شما برندسازی درست و عاقلانه است. ما در این مقاله تصمیم به بیان چهار مرحله برای ساخت برند و نحوه برندسازی درست را داریم تا شما با استفاده از این نکات برند خود را در میان سایر شرکت های معماری خود را متمایز از آنها نشان دهید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چهار مرحله برای ایجاد یک برند عالی برای شرکت های معماری

اگر به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که معماری می تواند بسیار کار جدی باشد. در بسیاری از موارد شما متوجه میشوید که معماران توجه زیادی به برندسازی و خلق هویت برند خود نمی کنند به همین علت باید بدانید که چگونه شما با یک برند خسته کننده مواجه می شوید. هر کسب و کاری از یک داستان جذاب و نام برند بهره مند است. داستان برند شما، داستان اینکه چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چگونه به جایی که امروز هستید رسیدید، جایی است که برند شما ارزش های خود را نشان می دهد. باید بدانید که شما به عنوان رئیس شرکت معماری خود، نویسنده داستان برند خود هستید.

شما کی هستید؟

اولین قدم برای خلق برند این است که شما درک کاملی از اینکه کی هستید پیدا کنید و بدانید که برای چه طراحی شده اید. پاسخ های شما به شما کمک می کند تا درک کاملی از شخصیت خود داشته باشید:
  • من سرگرم کننده هستم یا جدی؟
  • آیا من گرم هستم یا ارزان دارم؟
  • آیا من پیچیده یا سرگرم کننده هستم؟
  • من شیک پوش هستم یا سنتی؟

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

مشتری ایده آل شما کیست؟

وقتی نوبت به نام برند می رسد، شناخت مشتری ایده آل شما به اندازه درک خودتان مهم است.شناخت مشتری ایده آل شما ایجاد شخصیت مشتری را آسان می کند. شخصیت مشتری راهنمای نگاه سریع و دقیق به کسانی است که تجارت شما را هدف قرار می دهد. باید بدانید که هدف از ایجاد شخصیت مشتری محدود کردن مجموعه مشتری شما به یک نوع خاص از خریدار نیست، بلکه کمک به شما در شکل دهی به برند و استراتژی های تجاری خود است که به طور موثر در خدمت مشتریان باشد.

برندسازی
درست مثل اینکه به لیستی از سوالات پاسخ داده اید تا واقعاً درک کنید که چه کسی هستید، سوالات زیر را از خود بپرسید تا مشخص کنید مشتریان شما چه کسانی هستند:
  • مشتریان شما در کجا مستقر هستند؟
  • آیا آنها افراد هستند یا شرکت های بزرگ؟
  • یا آنها خود سازنده و پیمانکار یا صاحب خانه هستند؟
  • محدوده بودجه آنها چقدر است؟

برند معماری شما چگونه باید باشد؟

در بسیاری از موارد طراحی لوگو امری فراتر از یک هنر شناخته می شود. باید بدانید که طراحی لوگو برند شما باید پیام برند و خدمات برند را بیان کند.

برندسازی

رنگ ها

رنگهایی که انتخاب می کنید حرفهای زیادی در مورد برند شما می زند. بعضی از رنگ ها مانند خاکستری و آبی تیره آرام و جدی خوانده می شوند در حالی که بعضی دیگر مانند نارنجی و صورتی به نظر پویاتر و سرگرم کننده ترند. وقت بگذارید و به خودتان در مورد روانشناسی رنگ آموزش دهید تا احساس کنید که کدام رنگ بهترین انتخاب برای برند شما است. اگر با یک طراح گرافیک کار می کنید، آنها می توانند در این زمینه به شما کمک کنند و رنگ ها و ترکیب رنگ هایی را که ممکن است به تنهایی فکر نکرده باشید، به شما پیشنهاد می دهند.

برندسازی

فونت ها

فونت ها بسیار مهم هستند. شاید برایتان جالب باشد مخاطبان قبل از اینکه برند شما را ببینند فونت شما را نگاه می کنند و می خوانند تا دریابند که برند شما از چه سخن می گویند. باید بدانید که هر فونت پیام متفاوتی را بیان می کند و نقاط قوت و ضعفی هم دارند. به همین دلیل در انتخاب فونت بسیار محتاط باشید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

طرح اولیه هویت برند

هنگامی که درک مناسبی از اینکه برند شما چه کسی است و مخاطب هدف آن کیست میتوانید طراحی های اولیه هویت برند خود را انجام دهید. با استفاده از پالت رنگ، شکل ها،فونت ها و انواع تصاویری که برای برند خود مشخص کرده اید، با طراحان همکاری کنید تا عناصر هویت برند مانند لوگو، وب سایت، گرافیک و سایر عناصر برای شرکت شما را طراحی کنند.

همانطور که در بالا گفتیم برندسازی و ایجاد خلق هویت برند امری ضروری برای یک برند است اما برای کسانی که معمار هستند و حوزه فعالیتی شلوغی دارند به همین دلیل برندسازی ارزش چندین برابری پیدا می کند. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه خلق هویت برند و برندسازی و همچنین همکاری با برند های کوچک و بزرگ می تواند برند شما را در این راه پر پیچ و خم برند شما را یاری کند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد