بازطراحی لوگو

زمان و نحوه باز طراحی لوگو

برخورداری از یک طراحی لوگوی قدرتمند می تواند تاثیر بسزایی در تجارت و کسب و کار شما داشته باشد. برخی از شرکت ها دقت و تحقیق لازم را بار اول طراحی لوگوی خود انجام می دهند و دیگر نیازی به بازطراحی لوگوی خود نخواهد داشت. برندهایی مانند nike و Shell از آن دسته کسب و کارهایی بودند که لوگوی خود را از زمان آغاز به کار تغییر نداده اند. اما اتفاقی که در بیشتر موارد در طراحی لوگو می افتد این است که آرم و نشان تجاری شما نیز با تغییرات کسب و کار شما همگام می شود و دستخوش تغییر می گردد. این مسئله بیشتر برای کسب و کارهایی با طول عمر بالا صادق است که البته نمی توان آن را به عنوان یک اصل به حساب آورد. آنچه که واضح و روشن است این است که لوگویی که در سال 1320 طراحی شده است ممکن است دیگر توانایی انتقال مفاهیم و ارزش های مد نظر شرکت را در سال 1399 نداشته باشد.
شاید بازطراحی لوگوی کسب و کار شما کاری دلهره آور به نظر برسد و حتی ممکن است فک کنید که از اهمیت چندانی برخوردار نباشد اما دمیدن نفسی تازه در یک طرح ( به خصوص اگر مدت زمان طولانی ای از طراحی آن می گذرد) می تواند به نتایج بسیار مثبتی منجر شود. در این مقاله به بررسی 5 سوالی خواهیم پرداخت که به شما راهنمایی خواهند کرد که آیا باید با لوگوی فعلی خود ادامه دهید یا اینکه ریسک تغییرات موجود را بپذیرید و اقدام به خلق طرحی نو کنید. در ادامه با سل گرافیک همراه باشید.

پنج سوال کلیدی به منظور بررسی زمان مناسب بازطراحی لوگو

1. آیا کسب و کار شما گسترش یافته است یا تغییر کرده است؟

احتمال دارد که به تازگی خط تولید جدید از محصولات را در شرکت خود راه اندازی کرده اید، دفتر مرکزی خود را گسترش داده اید یا اینکه به تعداد نیروی کار خود افزوده باشید. فرقی نمیکند که کدام یک از فرم های تغییر و گسترش کسب و کار در رگ های مجموعه شما جاری شده باشد، به هر روشی که گسترش داشته اید ممکن است زمان تغییر و بازطراحی لوگوی شما فرا رسیده باشد.
رقابت

2. آیا وارد رقابت جدیدی شده اید؟

بیایید فرض کنیم که شما در کسب و کار خود بی رقیب و یکه تاز بوده اید اما با ورود رقیبی جدید احساس خطر بسیاری میکنید. بهترین کار برخاستن و ادامه مبارزه است. با بازطراحی لوگوی خود این حس را در دل مشتریانتان ایجاد کنید که شما برندی به روز هستید. همچنین با این کار پیامی قدرتمند به مشتریان احتمالی خود نیز خواهید فرستاد.

برای مطالعه بیشتر

لوگو تصویری است که بیان کننده هویت برند شماست. طراحی لوگوی شما آن چیزیست که میخواهید در نگاه اول به مخاطب خود منتقل کنید. پس شناخت انواع مدل های لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که با شناخت انواع لوگو میتوانید تصمیم بهتری برای نوع لوگوی مدنظر و نحوه انتقال پیام مجموعه خود بگیرید. در این مقاله به بررسی انواع لوگو و همچنین نقاط برتری هر کدام از آنها پرخته ایم.

3. آیا مخاطبان شما تغییر کرده اند؟

ممکن است در مسیر کسب و کار خود مشتریان و مخاطبان بی شماری را به برند خود علاقه مند کرده باشید و اکنون در جایگاهی قرار گرفته اید که تصمیم بر جذب مشتریانی جوان تر و مخاطبینی کم سن و سال تر دارید. بازطراحی لوگو میتواند همان چیزی باشد که شما را به گروهی جدید از مخاطبان متصل کند. انتشار لوگوی جدید می تواند شما را در معرض مخاطبین جدید مد نظرتان قرار دهد.
از نمونه های قابل تامل در داخل کشور ما در رابطه با بازطراحی لوگو بسته به تغییر جامعه هدف، بانکها و موسسات اعتباری هستند. این موسسات سال ها با مخاطبان ثابت خود در ارتباط بوده اند و پس از گذشت زمانی طولانی به این نتیجه رسیده اند که برای جذب مخاطبین جدیدتر نیاز به طراحی مجدد لوگوی خود دارند. بانک های قدیمی تری همچون ملت، مسکن و نمونه هایی از این قبیل در چند سال گذشته اقدام به بازطراحی لوگوی خود در جهت جذب مخاطبان جوان تر کرده اند.

4. آیا ارزش یا رسالت برند شما تغییر کرده است؟

کسب و کار شما همزمان با رشدش شروع به تکامل میکند. اگر متوجه شدید که شخصیت شرکت شما با شروع کار متفاوت است، آرم شما باید این تغییرات را منعکس کند. ممکن است در میانه راه هدف و ارزش های بنیادین مجموعه کسب و کاری خود را تغییر دهید. بهتر است که پس از تغییرات معنا و مفهوم انتقالی از لوگوی شما نیز متناسب با اهداف و ارزش های جدید بازطراحی شوند.
ارزش در کسب و کار

5. آیا لوگوی شما قدیمی شده است؟

شاید این سوال بسیار ساده به نظر برسد اما مسئله ایست که دائما باید از خود بپرسید. در مقالات قبلی خبرنامه سل گرافیک، به اهمیت این موضوع پرداخته ایم که در هنگام طراحی لوگوی مجموعه خود به این مسئله دقت کنید که لوگوی شما به گونه ای باشد که بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. بعضا ممکن است که لوگوهای طراحی شده در دهه های قبل نه تنها از نظر زیبایی شناسی از مد افتاده و خسته کننده شده باشند، بلکه حتی قابلیت نمایش در وسایل ارتباطی و الکترونیکی جدید را نیز از دست داده باشند.

برای مطالعه بیشتر

لوگو تصویری است که بیان کننده هویت برند شماست. طراحی لوگوی شما آن چیزیست که میخواهید در نگاه اول به مخاطب خود منتقل کنید. پس شناخت انواع مدل های لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که با شناخت انواع لوگو میتوانید تصمیم بهتری برای نوع لوگوی مدنظر و نحوه انتقال پیام مجموعه خود بگیرید. در این مقاله به بررسی انواع لوگو و همچنین نقاط برتری هر کدام از آنها پرخته ایم.

پاسخ به این پنج سوال مطرح شده می تواند مرز باریک تصمیم گیری به منظور بازطراحی لوگو را برای شما مشخص تر از قبل کند. هماهنگونه که پیشتر و همچنین در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم، لوگو و آرم تجاری مجموعه شما از اولین المان هاییست که مخاطبان جامعه هدفتان با آن برخورد دارند. لذا به همین دلیل برخورداری از یک طراحی آرم و لوگوی عالی  و مناسب میتواند در ابتدای راه در به یاد نگه داشته شدن شما توسط کاربران و مخاطبانتان کمک شایانی کند.

پس اگر زمان زیادی از طراحی لوگوی شما گذشته، شرکت و مجموعه شما دستخوش تغییرات و گسترش در بخش های مختلف خود گشته، یا با رقبای جدید وارد رقابتی سخت تر از قبل گشته اید، مخاطبانتان هدف شما تغییر یافته یا حتی تصمیم به تغییر ارزش های مد نظر برند خود گرفته اید باید به فکر تغییراتی در لوگوی خود باشید.

تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه طراحی لوگو و همچنین بازطراحی لوگوی شرکت های قدیمی و موفق ایران در کنار شما خواهد بود تا رنگ و حس خاصی به هویت برند خود بدهید. برای مشاهده نمونه کارها، دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت ها و خدمات مختلف تیم طراحی سل گرافیک از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد