برندسازی

صفر تا صد طراحی برند

هنگامی که کسب و کاری را شروع میکنید باید کارهای اساسی و اصولی انجام دهید تا پایه های برند محکم باشد. اما شما زمانی از محکم بودن پایه های برند خود مطمئن می شوید که لوگو خود را طراحی کرده باشید. هنگامی که شما لوگوی خود را طراحی می کنید احساس می کنید که اساسی ترین کار را انجام داده اید و خیالتان از برندتان راحت است. اما شاید شما تا به الان طراحی لوگوی خود را شروع نکرده اید و یا ممکن است که از لوگوی خود ناراضی هستید چرا که ارزش های برند شما را بازگو نمی کند. طراحی لوگو شما فقط اولین مرحله در روند راه اندازی برند شما است اما به هیچ وجه آخرین مرحله نیست. این همه اتفاقی است که بعد از طراحی لوگو رخ می دهد کل فرآیند زنده کردن برند شما که واقعاً تعیین می کند در این دریای بزرگ کسب و کار ها می تواند شنا کند یا اینکه غرق می شود. اما باید بدانید که خیلی از برند ها هم نمیدانند پس از طراحی لوگو چه کاری باید کرد اما باید بدانند که ما در این مقاله تصمیم به بیان این نکات داریم تا شما با استفاده از این نکات برند خود را زنده نگه دارید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

طراحی لوگو

شاید برای شما سوال باشد که چرا یک لوگو بسیار مهم است؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمام لوگو ها تنها یک نقطه اشتراک دارند و آن این است که آنها ستون فقرات برند هستند و نبود آنها باعث ناتوان شدن برند می شود. قبل از اینکه به چگونگی استفاده از لوگو برای زنده کردن نام تجاری خود بپردازیم، بیایید در مورد این موضوع صحبت کنیم که دقیقاً چرا یک لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، لوگو شما پایه و اساس برند شما است. این پایه ای است که شما می توانید هر چیز دیگری را بر اساس آن بسازید و یا طراحی کنید. لوگو شما بهترین دارایی برند شماست و دلیل این اهمیت این است که مخاطبان با آ« از نزدیک در ارتباط اند. به همین علت است که ما طراحی لوگو را در اولین مرحله برای برندسازی استفاده می کنیم به این دلیل تا زمانی که مخاطبین ندانند که شما چه خدماتی ارائه می دهید و از چه سخن می گوید نمی توانید در حوزه فعالیتی خود موفق ظاهر شوید. شما باید اطمینان حاصل کنید که طراحی لوگو شما نسبت به شخصی که هستید به عنوان یک برند واقعی احساس می شود زیرا سایر طراحی های شما بر اساس آن ساخته خواهد شد.

طراحی لوگو

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

خلق هویت برند

بعد از طراحی لوگو شاید وسوسه شوید بخواهید کار را به سرعت شروع کنید اما باید بدانید که این کار هیچ سودی برای شما ندارد بلکه به برند شما هم ضرر می زند. شما بعد از طراحی لوگو باید به سایر عناصر هویت برند بپردازید تا برند شما از نظر هویتی تکمیل باشد. اما شاید برای شما سوال باشد که هویت برند شما چه مواردی است؟ باید بدانید که یکی از مهمترین المان های هویت برند همان لوگو بود که برند شما آن را طراحی کرد اما به غیر از لوگو المان های مهم دیگری هم هستند که با استفاده از آنها می توانید مخاطبان زیادی را به سمت برند خود جذب کنید. این المان ها شامل: کارت ویزیت، بسته بندی، کاتالوگ و بروشور و خیلی های دیگر می شود. البته نکات دیگری هست که باید آنها را بسیار جدی بگیرید. این نکات شامل فونت، رنگ، تایپوگرافی و مواردی دیگر است. هرچه جزئیات بیشتری در هویت برند خود داشته باشید، ایجاد یک تجربه سازگار با برند در همه راه هایی که مخاطبان شما ممکن است با برند شما روبرو شوند، آسان تر خواهد بود چه در رسانه های اجتماعی، چه در دفتر کار.

برندسازی

تثبیت برند در ذهن مخاطبان

مرحله بعدی بعد از طراحی برند این است که آگاهی برند را در ذهن مخاطبان افزایش دهیم. ما در مراحل قبل لوگو برند را طراحی کردیم اما حالا زمان آن فرا رسیده تا از آن استفاده کنیم. شما باید از هر فرصتی استفاده کنید تا برند خود را به نمایش بگذارید چه در واقعیت و چه در فضا های اجتماعی. شما می توانید با استفاده از چند روش با استفاده از هویت برند خود، برند خود را ذهن مخاطبانتان ثبت کنید. اما شاید برایتان سوال باشد که این روش ها چه چیزهایی هستند؟ باید بدانید که این روش ها شامل وب سایت، تبلیغات، شبکه های اجتماعی و در نهایت محل کار شما. شاید با خود فکر کنید که این کارها نیاز نیست اما باید بدانید که تمام این نکات در برندسازی به شما کمک می کنند به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که تمام این نکات را در برندسازی انجام دهید و آنها را جدی بگیرید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

ایجاد یک کسب و کار تازه می تواند ایده خوبی باشد اما باید بدانید می توانید از پس چالش های آن بر بیایید؟ همانطور که در بالا گفتیم برای ایجاد برند باید از سه نکته پیروی کنید و این سه نکته عبارت اند از طراحی لوگو، خلق هویت برند، تثبیت برند در ذهن مخاطبان. با پیروی از این سه نکته می توانید برند خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید البته باید بدانید که تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه هایی مانند خلق هویت برند و طراحی هویت بصری می تواند شما را در این راه پر پیچ و خم یاری کند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد