طراحی لوگو

طراحی لوگو دست ساز

امروزه با وجود نرم افزار ها و لوازم مخصوص طراحی دیگر کمتر کسی را می بینید که به سراغ جوهر و کاغذ های قدیمی برود. اما باید بدانید که تاریخچه لوگو در اصل یک کار دستی بود که متاسفانه بسیاری از طراحان این را نمیدانند که بسیاری از لوگوهای امروزی و مشهور اصلا بدون استفاده از تجهیزات مدرن طراحی شده اند. این نوع طراحی ها مدت زمان زیادی را طراحان صرف طراحی می کردند به همین علت ابزار های دیجیتال این مدت زمان را کاهش دادند. اما باید بدانید که این سبک از طراحی لوگو هنوز فراموش نشده و بسیاری از طراحان همچنان علاقه مند به این سبک از طراحی هستند. این علاقه تنها برای این نیست که آنها را به یاد یک سری خاطرت در گذشته می اندازد و یا یک نوستالژی بلکه به این دلیل است که این سبک بسیار خاص است و در این بازار بسیار شلوغ کمتر برندی را می توانید مشاهده کنید که از این سبک طراحی لوگو استفاده کند. ما در این مقاله تصمیم به بیان نکاتی در رابطه با طراحی لوگو دست ساز داریم تا شما با استفاده از این نکات لوکو مورد نظر خود را طراحی کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

لوگوهای صنایع دستی

طراحی دستی می تواند به لوگوها جلوه ای هنری بدهد. اگر می خواهید فداکاری خود را برای یک کار حرفه ای ابراز کنید، این روشی است که باید در نظر بگیرید. این نوع طراحی اغلب دارای تصاویر دقیق با دکوراسیون آراسته است که ایجاد آن به زمان و مهارت نیاز دارد.

لوگوهای دست نویس و شکسته

کلمه ها و مونوگرافی های دستی می توانند بیانگر یک برند کلاسیک باشد. البته باید بدانید که عملکرد آنها شبیه به امضاهای شخصی است به همین علت این سبک راهی عالی برای طراحی لوگوی خاص است. علاوه بر این، اتصال به امضاهای شخصی به شما این امکان را می دهد که برند شما احساس انسانی و دوستانه تری داشته باشد. این سبکی است که می تواند برای کافی شاپ های کوچک یا روش های شفابخشی مشاغلی که مستقیماً با مشتری تعامل دارند یا می خواهند مهر تأیید خود را روی محصولات دست ساز خود بدهند، عالی عمل کند.

طراحی لوگو

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

لوگوهای دست ساز سرگرم کننده

همچنین ایجاد هر چیزی با دست می تواند واقعاً سرگرم کننده باشد آشپزی، موسیقی، نقاشی و طراحی گرافیک نیز سرگرم کننده هستند. مثالهای بالا طراحی دستی را سرگرم می کند مانند نقاشی با رنگهای روشن، ترکیب نقاشی کودکان با استفاده از الگوهای خاص با رنگ هایی که مخاطبان را وادار به نگاه کردن می کند. مشاغلی همچون مانند تعطیلات، آموزش، مکان های مخصوص کودکان می توانند با استفاده از این سبک از طراحی لوگو مخاطبان زیادی را جذب خود کنند.

طراحی لوگو

طرح های دستی

رویکرد دیگر در مورد لوگوهای دست ساز، ترکیب طرح یک شی، صحنه یا ایده است. به عنوان مثال لوگو فروشگاه مبلمان را ببینید که در بالای آن یک میز و صندلی به تصویر کشیده شده است. اشکال به شکلی آزاد شکل گرفته و تا حدی قابل تفسیر هستند ظاهری تقریباً انتزاعی دارد و جوی آرام و غریب دارد. یک لوگو به سبک اسکچ یک انتخاب عالی است اگر هدف شما ایجاد یک فضای آزاد است مناسب برای مشاغل مربوط به محصولات تجاربی یا محیطی مانند کافی شاپ ها، فروشگاه های مبلمان یا حتی مشاغل کشاورزی که ممکن است بخواهند پیشنهاد خود را به مشتری ارائه دهند بسیار عالی است.

لوگوهای روستایی و خاکی

احتمالاً متوجه شده اید که بسیاری از نمونه ها تاکنون احساس ملموس و ارگانیک دارند. به نظر می رسد که این فقط یک ویژگی اساسی در طراحی های دستی است. اگر احساس ارگانیک یا روستایی نقطه کانونی کسب و کار شما است، این سبک از طراحی لوگو را در نظر بگیرید.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

هیچ راهی بهتر از طراحی منحصر به فرد و خاص یک لوگو، برای نشان دادن هویت برند شما وجود ندارد. هیچ مشتری هرگز یک لوگو خاص را فراموش نخواهد کرد که آنها را متعجب کند، قوانین را نقض کند یا به سادگی متفاوت باشد. خلاق باشید و کسب و کار خود را با یک لوگو کاملاً متمایز توسعه دهید. طراحی لوگو و خلق هویت برند شما میتواند یکی از چالش برانگیز ترین تصمیمات و اقداماتی باشد که در مسیر برندسازی مجموعه خود انجام خواهید داد. برخورداری از یک ایده مناسب میتواند شما را در بهتر طی کردن این مسیر یاری دهد. حتی گاها برخورداری از یک لوگوی عالی میتواند شما را در تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان و جذب بیشتر آنان نیز یاری دهد. پس برای داشتن یک لوگوی خلاقانه تا می توانید ایده های مختلف را جمع آوری کنید و با یک طراح گرافیک حرفه ای نیز همکاری کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. تیم طراحی سل گرافیک نیز با سالها تجربه در زمینه طراحی لوگو و خلق هویت بصری برند در کنار شما خواهد بود تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابید و گام نخست خود را محکم تر از سایر رقبا بردارید. برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت ها و مشاهده نمونه کارها از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد