طراحی لوگو

طراحی لوگوهای ساده

خیلی از طراحان گرافیک طراحی ساده را با طراحی مینیمال اشتباه می گیرند اما باید بدانید که این دو سبک های مختلفی از طراحی هستند که هرکدام از آنها مشتریان خاص خود را دارند. نکته ای که باید بدانید این است که کلمه ساده طیف گسترده ای از طراحی را پوشش می دهد.درست است که طراحی مینیمال هم جزو کوچکی از طراحی ساده است اما طراحی های ساده تنها به لوگوهای مینیمال ختم نمیشوند. لوگوهای ساده به دلیل توانایی در انتقال سریع مفاهیم، اغلب انتخاب مناسب تری نسبت به لوگوهای پیچیده تر هستند. به همین دلیل برای الهام بخشیدن به شما چندین نمونه ساده و شگفت انگیز از کسب و کارهای مختلف گردآوری کرده ایم تا شما با الهام گرفتن از آنها لوگو مورد نظر خود را طراحی کنید.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

تایپوگرافی ساده

نماد ها راه ارتباطی شما با مخاطبانتان است اما در لوگوهای ساده شما می توانید المان های دیگر را نقطه قوت لوگوی خود قرار دهید برای مثال شما می توانید با استفاده از تایپوگرافی های ساده مخاطبان را وادار به تفکر درباره برند و لوگوی خود کنید. اما برای اینکه دریابید تایپوگرافی ساده چیست باید مفهوم کلی تایپوگرافی را بدانید که شما می توانید به مقاله تایپوگرافی چیست مراجعه کنید و نکات بسیار زیادی را در رابطه با تایپوگرافی بدست آورید. اما نکته ای که باعث جذابیت تایپوگرافی های ساده شود این است که این تایپوگرافی ها با سادگی که به همراه دارند باعث میشوند تا سایر المان های طراحی که در لوگو وجود دارد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. باید بدانید که از تایپوگرافی های ساده در مشاغلی که به هنر اهمیت زیادی میدهند بسیار استفاده می شود.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

خط های ساده

شاید کسی به اهمیت خط در طراحی توجه نکرده باشد اما باید بدانید که خط ها اساس شکل ها، نماد ها و تایپوگرافی ها هستند. اما برای طراحی لوگو ساده شما می توانید علاوه بر تایپوگرافی از خط های ساده استفاده کنید. خطوط ساده را می توان در ایده های اساسی به کار برد، بنابراین اگر می خواهید مفهومی را به دست آورید که تایپوگرافی به تنهایی نمیتواند آن را بیان کند، این یک فرصت خوبی برای طراحی است که با آن می توانید لوگو مورد نظر خود را طراحی کنید. برای مثاله به لوگوی trigger توجه کنید. در این لوگو تنها از خط استفاده شده اما با اینکه این لوگو بسیار ساده است به خوبی می تواند مفهوم برند را برساند. در این لوگو می توان مشاهده کرد که خطوط ساده بسیار عالی با تایپوگرافی ترکیب شده و جذابیت خاصی به لوگو داده است.

طراحی لوگو

لوگوهای هندسی ساده

هندسه ساده یک سبک طراحی است که می تواند از طریق تایپوگرافی، ترسیم خط، تصویرگری یا هر ترکیبی از این دسته ها نمایان شود. به عبارت دیگر، اشکال هندسی نشان دهنده مکمل بودن نقاط و خطوط را نشان می دهد که این را در لوگو های مختلف می توانید ببینیم که اشکال هندسی تکمیل کننده تایپوگرافی و نماد های موجود در لوگو است. در صورت طراحی لوگو هندسی توجه کنید که شکلی که انتخاب می کنید با ارزش های برند شما سازگاری داشته باشد. همانطور که دربالا گفتیم حروف و متن ها مفهوم را تغییر می دهند باید بدانید که اشکال هم همینطور هستند یعنی اشکال مختلف مفهوم مختلفی را به مخاطب منتقل می کند. شما می توانید شکل های انتزاعی را تغییر دهید و تصویری جدید و منحصر به فرد برای برند خود ایجاد کنید.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

لوگوهای ساده و مصور

طراحی لوگو

تصویر یک مرحله فراتر از تایپوگرافی و نقش های خطی است. تنها نکاتی که میتوان هنگام انتخاب رنگ و تصویر یاد آوری کرد این است که به بنرند خود نگاهی کنید ا از انتخاب خود مطمئن شوید چرا که رنگ ها هم معای متفاوتی دارند . رنگ های یکی از مهمترین المان های طراحی هستند که میتوانند مفهوم برند را به مخاطب برساند. به عنوان مثال ببینید که چگونه لوگو Bear Bull فضای منفی خوبی را با حداقل پر کردن رنگ ایجاد میکند. انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو می تواند باعث نقطه قوت در کسب و کار شما بوده و آن را برجسته و متمایز از لوگوهای رقبای شما نماید. شما می توانید با مراجعه به مقاله روانشناسی رنگ ها نکات بسیار زیادی را در رابطه با رنگ ها بدست آورید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم لوگو یکی از مهمترین المان های هویت برند است که با نبود آن برند ضرر بسیار زیادی می بیند. اما ما در این مقاله درباره طراحی لوگو ساده صحبت کردیم که یکی از روش های جذب مخاطبان است چار که در جا و مکانی می تواند بدرخشد و خود را متمایز از سایر برند ها نشان دهد. به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که با طراحی لوگوی عالی برای برند خود مخاطبین زیادی را به سمت برند خود جذب می کنید و آنها را به مخاطبان همیشگی خود تبدیل می کنید. اما باید بدانید که تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه خلق هویت برند و خلق هویت بصری میتواند برند شما در این مسیر پر پیچ و خم یاری کند. برای دیدن نمونه کارها و ارتباط با ما از دکمه های زیر استفاده کنید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد