طراحی لوگو

لوگوهای معمولی، راه های تشخیص و دوری از آنها

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که به محض تماشای یک لوگو با خود فکر کنید که آن را جایی دیده اید. و مسلما بسیار مواردی هم بوده است که از دیدن یک لوگو و ایده پشت آن به وجد آمده اید و طراح آن را تحسین کرده اید و حتی این تحسین منجر شده است که بیشتر راجع به آن کسب و کار تحقیق کنید. لوگوی یک شرکت چیزی فراتر از یک عکس یا نوشته است. لوگوی هر مجموعه در خود هویت و داستان آن برند را جای می دهد و باید در تمامی مراحل ایده پردازی و طراحی تلاش بر آن باشد که طراحی لوگو به نحوی پیش رود که درک اهداف و ارزش های برند را برای مخاطبانش راحت تر کند. برای یک برند که میخواهد مشتریان را بهتر و بیشتر از سایر رقبایش به سمت برند خود جذب کند و خود را متمایز از آن ها نشان دهد، طراحی لوگویی منحصر به فرد می تواند فرصتی طلایی برای جذب مخاطب باشد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

لوگو معمولی چیست؟

شاید اولین سوالی که به ذهنتان خطور کند این است که اصلا منظور از یک طراحی لوگوی معمولی چیست؟ لوگوهای معمولی شامل المان هایی از طراحی می شوند که پیش تر بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفته اند که دیگر آن حس خاص و منحصر به فرد بودن را به مخاطب خود نمی دهند. بسیاری از این لوگوهای عمومی به راحتی قابل تشخیص هستند و حتی ممکن است شما را به یاد کلیپ آرت های موجود در برنامه های مایکروسافت بیاندازند. اما جای نگرانی وجود نخواهد داشت چرا که ما در سل گرافیک رایج ترین این لوگوهای عمومی را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

طراحی لوگو

برای نشان دادن جهانی بودن حتما نباید از کره زمین استفاده کرد

امروزه هر برندی سعی میکند که خود را جهانی و فراگیر تر از سایر رقبا نشان دهد و این امر باعث می شود که آنها به فکر استفاده از نماد هایی تکراری که قبلا به دفعات مورد استفاده قرار گرفته است فکر کنند.
طراحی لوگو

لوگوهای شامل گراف حتما نباید رو به بالا حرکت کنند

گرافی که به سمت بالا حرکت میکند به معنای موفقیت شما و کسب و کارتان است اما پس از استفاده بی شمار از این ایده، قرار دادن یک گراف در لوگو که نشانگر صعودی بودن روند رشد شرکت شماست دیگر تاثیری در جلب توجه مخاطبان شما نخواهد داشت.

استفاده از حروف یا تایپوگرافی های معمولی دیگر کمکی به دیده شدن لوگوی شما نخواهد کرد

استفاده از یک حرف یا قسمتی از نوشته به عنوان نماینده برند و طراحی لوگو می تواند روشی زیبا برای برندسازی شما باشد. با این حال، برخی از آنها بارها و بارها در طراحی ها استفاده شده و تاثیر و حتی زیبایی اولیه خود را از دست داده اند. طراحی لوگوی شما بیانگر هویت برند شماست و هویت برند شما منحصر به فرد است. دقت داشته باشید که لوگوی شما باید بیانگر داستان منحصر به فرد برند شما باشد.

برای مطالعه بیشتر

لوگو تصویری است که بیان کننده هویت برند شماست. طراحی لوگوی شما آن چیزیست که میخواهید در نگاه اول به مخاطب خود منتقل کنید. پس شناخت انواع مدل های لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که با شناخت انواع لوگو میتوانید تصمیم بهتری برای نوع لوگوی مدنظر و نحوه انتقال پیام مجموعه خود بگیرید. در این مقاله به بررسی انواع لوگو و همچنین نقاط برتری هر کدام از آنها پرخته ایم.

لوگوهای معمولی به تفکیک صنعت و حوزه فعالیت

علاوه بر مفاهیم فوق، برخی از مفاهیم نیز وجود دارد که مختص صنایع خاص هستند و معنای ابتدایی و زیبایی و اثربخشی خود را پس از استفاده زیاد از دست داده اند که در ادامه به توضیح برخی از آنها خواهیم پرداخت.
طراحی لوگو

لوگوی رایانه، اینترنت، فناوری و ارتباطات

آیا تاکنون در قسمت جست و جوی تصاویر گوگل کلمه اینترنت را جست و جو کرده اید ؟ قسمت جالب توجه نتایج سرچ این است که در آن تعداد با زیادی از کره زمین و خطوط و علائم ناشی از ارتباطات مواجه خواهید شد که ممکن است شما را یاد فیلم های هکری و … بیاندازد پس تعجبی هم ندارد که اکثر شرکت های این حوزه فعالیتی برای بیان هدف و رسالت خود در طراحی لوگوی مجموعه خود به این المان ها بیشتر تمایل نشان دهند.
طراحی لوگو

لوگوی مشاور املاک

لوگوهای حوزه مسکن و مشاور املاک عموما تمایل به نشان دادن المان هایی از خانه، مانند سقف، شیروانی و … دارند. توجه داشته باشید همانطور که قبلا و در مقالات پیشین به آن اشاره شد، گاهی اوقات ایجاد یک تفاوت است که می تواند اثر بخشی شما را نسبت به سایر رقبا افزایش دهد و موجب بالا رفتن شانس به خاطر شناسی لوگوی شما توسط مخاطبانتان شود.
طراحی لوگو

لوگوی شرکت حسابداری، امور مالی و مشاوره تجاری

لوگوهای مرتبط به حوزه حسابداری و امور مالی عموما شامل نام شرکت (اکثرا به صورت مخفف) و یک شکل هندسی می شوند.
طراحی لوگو

لوگوی فروشگاه

در روند خرید با چیزهایی مانند پول، برچسب قیمت و فروشگاه سر و کار خواهید داشت. پس تعجبی هم ندارد که از این المان ها در طراحی های لوگوی مربوط به این حوزه بیشتر استفاده شود.
طراحی لوگو

لوگوی پزشکی، بهداشتی و دارویی

در حرفه پزشکی چندین نماد قابل درک جهانی وجود دارد که هم برای برقراری ارتباط با این نوع حرفه ها و همچنین تشخیص آنها در صورتی که مخاطب قادر به خواندن آنها نباشد طراحی شده اند. اما مشکل و سختی ای که در استفاده از این نماد های جهانی وجود دارد این است ک استفاده از آنها ممکن است از خاص و منحصر به فرد بودن این نوع لوگوها بکاهد.
طراحی لوگو

لوگوی اتومبیل

برای طراحی آرم و لوگوی ماشین و اتومبیل عموما از نماد های دایره ای که نشان دهنده چرخ و لاستیک ماشین است و همچنین نماد بال به معنای بلند پروازی و سرعت استفاده می شود.
طراحی لوگو

لوگوی دندانپزشکی

دندانپزشکان چه می کنند؟ آنها دندان های شما را تمیز می کنند! یک لوگو دندانپزشکی معمولی چگونه به نظر می رسد؟ تصویری کلیشه ای از دندان!
طراحی لوگو

لوگوی محیط زیست

دوستداران محیط زیست درختان و آب و در نتیجه زمین را دوست دارند پس جای تعجبی هم نیست که این تصاویر در لوگوهای محیط زیست به دفعات نمایش داده شوند.

اگر فعالیت شما در هیچ یک از حوزه های بالا جای نمیگیرد ...

اگر حوزه فعالیت کسب و کار شما در هیچ کدام از موارد بالا نیست تنها کافیست با یک سرچ ساده در قسمت جست و جوی تصاویر گوگل یک تصویر کلی و تقریبا دقیق از رقبای خود به دست آورید.

برای مطالعه بیشتر

لوگو تصویری است که بیان کننده هویت برند شماست. طراحی لوگوی شما آن چیزیست که میخواهید در نگاه اول به مخاطب خود منتقل کنید. پس شناخت انواع مدل های لوگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که با شناخت انواع لوگو میتوانید تصمیم بهتری برای نوع لوگوی مدنظر و نحوه انتقال پیام مجموعه خود بگیرید. در این مقاله به بررسی انواع لوگو و همچنین نقاط برتری هر کدام از آنها پرخته ایم.

نکاتی برای ایجاد یک لوگو منحصر به فرد

برای داشتن یک لوگوی منحصر به فرد دو مرحله خیلی مهم را باید طی کرد. مرحله اول انجام ندادن کارهای اشتباهی است که دیگران انجام میدهند که بخشی از آن استفاده از المان های تکراری حوزه های مختلف فعالیتی می باشد. اما کار به همینجا ختم نخواهد شد. در ادامه راهکارهایی را برای افزایش میزان خاص بودن طراحی لوگو به شما یاد خواهیم داد.

طراحی لوگو

داستان ویژه خود را بگویید

توجه داشته باشید که تمامی ایده های طراحی لوگو برخاسته شده از داستانیست که پشت کسب و کار خود قرار داده اید. مردم داستان های جذاب را خیلی راحت تر از پیام های پوچ و ساده تبلیغاتی به خاطر میسپارند. داستان برند خود را خلق کنید و سعی کنید آن را از طریق تمامی المان های هویت بصری برند به مخاطبانتان اعلام کنید. توجه داشته باشید که این داستان متمایز شماست که از شما هویتی منحصر به فرد می سازد.

طراحی لوگو

آن را ساده، اما بی نظیر نگه دارید

یک لوگوی خوب نمادی است که با اهدافی از پیش تعیین شده طراحی می شود که مخاطبان با دیدن آن بلافاصله پیامی را که طراح یا صاحب آن کسب و کار در نظر داشته است را درک می کنند. ساده نگه داشتن طراحی لوگو می تواند به انتقال هر چه بهتر و سریع تر این پیام کمک کند.

لوگو خود را تست کنید

شما میخواهید تا با طراحی لوگویی چشم نواز مردم را مجبور به توقف و تفکر درباره برند خود کنید. یک لوگو خوب طراحی شده فقط یک گرافیک زیبا و دلپذیر نیست بلکه کلید اصلی کسب و کار جدید است. هنگام خرید، مصرف کنندگان با گزینه های مختلفی روبرو هستند و ایستادن در یک بازار برای یک برند جدید بسیار مهم است. با قرار دادن لوگوی خود مقابل افراد مختلف و پرسیدن نظرات آنها می توانید تا حدودی از نظرات مخاطبان در رابطه با طراحی لوگوی خود آشنا شوید.

همانطور که هم در این مقاله و هم قبلا و به دفعات بیان کرده ایم، طراحی لوگو چیزی فراتر از یک تصویر یا نوشته است. این ایده اصلی پشت لوگوی شماست که منجر به جذابیت یا عدم جذابیت آن می شود. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه طراحی لوگو ما را در اولین گام برندسازی همراهی خواهد کرد. برای دریافت مشاوره، اطلاع از قیمت ها و مشاهده نمونه کارها از طریق دکمه های زیر با ما در تماس باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد