طراحی لوگو

نحوه ارائه برند - قسمت اول

در گذشته مفهوم کامل هویت برند تنها برای برند های بزرگ و شناخته شده بود و برند های کوچک و کمتر شناخته شده هم برایشان یک لوگو کافی بود. اکنون حتی مشاغل تازه تاسیس و کوچک هم باید در مورد چگونگی کار برندشان در وب سایت، رسانه های اجتماعی، بسته بندی، لوگو، کارت ویزیت و خیلی موارد دیگر به فکر باشند. و شما و طراحتان باید به دنبال راهی برای ارائه این این خدمات باشید تا اثبات که شما در این کار حرفه ای هستید. اما شاید برایتان سوال باشد که چگونه می توانیم خدمات برند خود را ارائه دهیم؟ برای یافتن پاسخ ما بهترین، حرفه ای ترین و مبتکرانه ترین ارائه دهندگان و کمپین های برندسازی را بررسی کرده ایم تا ببینیم بهترین شرکت ها طراحی جهان کارهای اولیه حخوئد را چگونه ارائه میدهند. ما در این مقاله تصمیم به بیان نکاتی در زمینه ارائه خدمات برند داریم تا شما با استفاده از این نکات مخاطبان زیادی را جذب برند خود کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مفهوم برند خود را نشان دهید

بیشتر لوگو یک مفهوم کلی و اساسی دارند، به عنوان مثال برند هنرهای Yerba Buena در سانفرانسیسکو. به خودی خود ممکن است فقط مانند یک چند ضلعی انتزاعی به نظر برسد، اما در واقع این مفهوم بر اساس شکل منحصر به فرد سایت Yerba Buena ساخته شده است، و همچنین به معنای نشان دادن فلش هایی است که به سمت خارج گسترش می یابند تا نشان دهنده رشد باشد. مفهوم موجود در مورد این ایده کمی کمتر مشهود است، بنابراین تصویر نقشه آنها، که برای نشان دادن گسترش نیز ایجاد کردند، واقعاً متفاوت باشد.

طراحی لوگو

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند
طراحی لوگو

روند خلاقیت خود را به نمایش بگذارید

همانطور که هر هنرمندی به شما می گوید، دانستن داستان پشت یک اثر عالی خلق شده است واقعاً می تواند به ارزش زیبایی آن بیفزاید. کارهای برندسازی شما نیز همین است. DesignBridge به ویژه در ایجاد لوگو چنگ جدید یک روند چشمگیر داشت. آنها به یکی از قدیمی ترین سازندگان چنگ در انگلستان رفتند تا در واقع با سازها وقت بگذرانند و ذات بصری آنها را به تصویر بکشند. آنها مطمئن می شوند که این تلاش ویژه را در ارائه برند خود برجسته می کنند، و همچنین طرح هایی برای نشان دادن روند کار خود دارند. آنها به سادگی شامل یک کلاژ عکس بودند که روند خلاقیت آنها را مستند می کند. این درک بسیاری از تکرارهایی است که آنها قبل از رسیدن به محصول نهایی در نظر گرفتند.

طرح های خود را از طرح های قدیمی متمایز کنید

اگر شرکتی شما را استخدام کرده است تا اولین هویت تجاری خود را ایجاد کنید، پس شما قالبی پاک دارید. اما اگر یکی از کارهای موجود را جایگزین می کنید، باید بیشتر تلاش کنید تا نشان دهید که کار شما نسبت به آنچه در گذشته بود برتر است. رویکرد Wolff Olins این بود که طرح جدید و براق آنها را نشان دهد با کلاژ رنگی از برند های قدیمی ، که در کنار هم نشان می دهد برند های قدیمی چقدر خام و جدا شده است. بنابراین، رویکرد آنها برای ارائه کارشان این بود که طراحی جدیدشان را در بالای طرح قدیمی قرار دهند و به پیشرفت های کوچک اما قابل توجه آن اشاره کنند.
طراحی لوگو
طراحی لوگو

وارد جزئیات شوید

طرح های تایپو گرافی به دقت زیادی نیاز دارند اما متاسفانه به نظر می رسد که تنها شما یک فونت انتخاب کرده اید اما برای اینکه نشان دهید طراحی شما فراتر از یک فونت است کاری را انجام دهید که Uber انجام داده است با شبکه ای به جزئیات بپردازید که تمام طول ها، عرض ها و زاویه های خاص را نشان می دهد که از نظر زیبایی شناسی کلمه کلمه شما را زیبا می کند.

انعطاف پذیری طرح خود را نشان دهید

آیا می توانید لوگو را توسط Interbrand Australia برای مرکز طراحی استرالیا مشاهده کنید؟ شکل اصلی این لوگو"مدولار" است که شامل سه بلوک ساده است که با یک مثلث در بالای آن قرار دارد. نبوغ آن در انعطاف پذیری آن نهفته است این لوگو قادر است سایر عناصر بصری و متنی را در خود بگنجاند یا در اشکال کوچکتر منقبض شود تا در اندازه صفحه نمایش کوچکتر جای گیرد. اگر طراح به سادگی فرم اصلی لوگو را به مشتری ارائه دهد، ممکن است به طرز مضحکی ساده به نظر برسد. اما با نشان دادن تکرارهای مختلف آن، به طرز شگفت انگیزی همه کاره به نظر می رسد.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.
طراحی لوگو

ثابت کنید قابل انطباق است

اثبات انعطاف پذیری به این معنی است که طراحی شما قادر به تغییر شکل در محیط های مختلف است. اثبات سازگاری به معنای نشان دادن این است که چگونه یک طرح واحد می تواند یکپارچگی خود را در پارامترهای مختلف حفظ کند. در اینجا، Interbrand به مشتری خود نشان می دهد که چگونه لوگو آنها در مقابل پس زمینه های سفید، پس زمینه های سیاه، پس زمینه های رنگی و عکس ها می تواند خوب به نظر برسد چیزی که در مورد طراحی قدیمی و سه بعدی صدق نمی کرد.

اما کار به اینجا ختم نمی شود. موارد دیگری همچون طرح های رنگی، نوع متن، بسته بندی و… نیز در شکل گیری و جا افتادن هویت برند شما در ذهن مخاطبانتان از اهمیت بالایی برخوردار هستند که هر کدام از آنها را در مقاله بعدی با شما در میان خواهیم گذاشت.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد