آرم صوتی

نحوه استفاده از آرمهای صوتی در برندسازی

در برندسازی موارد بسیاری زیادی هست که باید رعایت و شود و این نکته ها محدود به چشم های مخاطبان شما نخواهد شد. درست است که اولین برخورد مخاطبان جامعه هدف شما از طریق دیدن اسم یا لوگوی شما باشد اما باید توجه داشت که می توانید با آنها از طریق چندثانیه موسیقی و صدا نیز ارتباط برقرار کنید و آوای کسب و کار خود را به گوش آنها برسانید. آرم های صوتی صداهایی هستند که فوراً با یک برند مرتبط می شوند. این سلسله نوت های موسیقی باعث برانگیخته شدن یک خاطره از برند شما در ذهن مخاطبانتان گشته و می تواند به عنوان پلی میان خلاقیت و علم در طراحی کمپین های تبلیغاتی و سایر امور مربوط به برندینگ شما عمل کند. اصطلاحات زیادی برای آرم های صوتی وجود دارد: آرم های صوتی، هویت صوتی و صداهایی که داستان برند را بیان می کند. یک آرم صوتی شریک مناسبی برای لوگوی شما خواهد بود و در کنار هم می توانند یک تصویر قدرتمندتر از برند شما به جای بگذارند. اما تعریف کامل تر از آرم صوتی را می توان اینگونه بیان کرد که یک افکت صوتی، یک کلیپ صوتی کوتاه، میزانی از یک موسیقی و یا صداهای دیگریست که زمان آن از 5 ثانیه بیشتر نخواهد شد. کارشناسان بر این باورند که اندازه یک آرم صوتی استاندارد چیزی در حدود سه ثانیه است. در ادامه مقاله زیر به بررسی هر چه بیشتر آرم های صوتی پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

آرم های صوتی: ارائه تصویر بزرگ تر از برند

از نظر فرهنگی اتفاقات بزرگ زیادی وجود دارد که برندها را ترغیب کند تا به فکر ایجاد آرمهای صوتی بیافتند. تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد که استفاده از موسیقی قدرت تاثیرگذاری بر تصمیمات فروش و مصرف کننده دارد. رنسانس صوتی فعلی ما، تحت سلطه پادکست ها و رادیو و تحت تأثیر ظهور سیستم های بلندگو هوشمند است. همچنین تمایل بیشتر مخاطبان به محتواهای صوتی را می توان تمایل آنها برای فاصله گرفتن از دنیای به هم ریخته بصری این روزها دانست. پدیده شنوایی به خودی خود توضیح می دهد که چگونه یک مجموعه به یادماندنی از صداها قادر است مدت ها پس از اتمام پخش، ما را به فکر فرو ببرد. آرمهای صوتی این قدرت را دارند که چه مخاطبان کسب و کار ما به دنبال دیدن برند ما باشند چه نه به گوش آنها برسند و در آنها اثراتی را به جای بگذراند که امکان ایجاد شده توسط لوگو و از طریق بینایی ممکن نیست.

آرم صوتی

چرا صدا بخش مهمی از برندسازی است

هر برند صدایی دارد، بنابراین هر آرم هم صدایی دارد. آرم های صوتی با اعمال فشار ذاتی و تقویت ارتباط با یک برند از طریق کانال صوتی، تعامل عمیق تری ب مخاطب مد نظر خود ایجاد می کنند. صدا جذابیت عاطفی ایجاد می کند، گفت و گو بیشتری را خلق می کند و مزیت رقابتی را نسبت به برند هایی که هنوز صدای خود را ایجاد نکرده اند، ارائه می دهد.

برای مطاله بیشتر

توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

چگونه می توانم یک آرم صوتی ایجاد کنم؟

آرم صوتی

بهترین راه برای خلق آرم صوتی این است که برای ساخت آن یک سری مراحل خاص را در نظر بگیریم. اولین قدم در نظر گرفتن فرهنگ برند به عنوان یک کل است. مقادیر اصلی، ویژگیها، مخاطبان هدف و چشم انداز رقابتی تجارت خود را تجزیه و تحلیل کنید. مهمترین پیام ها چیست و کدام داستان ها باید منتقل شوند؟ اندازه برند خود را در نظر بگیرید. شرکت های کمتر شناخته شده غالباً می خواهند، توانمند به نظر برسند، در حالی که کسب و کار های بزرگ تر به دنبال برقراری وفاداری و اعتماد هستند. دانیل لافری، مدیر موسیقی و صدا در PHMG ، برخی از توصیه ها را ارائه می دهد: "برای اینکه با صداقت به نظر برسید، قطعه مد نظر خود را در گام دو ماژور بنویسید و عمدتاً از سازهای آکوستیک مانند گیتار و پیانو استفاده کنید، هر دوی این سازها، احساس طبیعی و ارگانیکی را در خود جای می دهند." فرایند ایجاد یک آرم صوتی با طراحی لوگوی بصری که در آن به پیام ارسالی از طریق تصاویر و نوشته و همچنین تشخیص بهترین راه برای ارسال آن پیام ها به مخاطبان در ابتدای کار فکر میشود قابل مقایسه است.

این امر که تصمیم بگیرید چه نوع ایده ها و احساساتی از طریق لوگوی شما منتقل شود تا حد زیادی به هویت و سبک برند شما بستگی دارد. برای تقویت این ایده ها از طریق صداهایی که انتخاب می کنید، دستورالعمل هایی را ایجاد کنید. و سعی کنید که تمامی بندهای این دستورالعمل به انتقال هر چه بیشتر مفاهیم مد نظرتان و نشان دادن نقاط برتری شما کمک کنند. بعد، هویت های صوتی قوی با عناصر قابل تشخیص ایجاد کنید. این دی ان ای موزیکال برند شما خواهد بود. از سازگاری آن با سیستم عامل های مختلف اطمینان حاصل کنید. صوت شما باید در تلفن، رایانه، تلویزیون، رادیو و گرامافون خوب باشد. نسخه های مختلف آرم صدا را در طول فرایند توسعه به یاد بیاورید تا امکان انعطاف پذیری در لوگو وجود داشته باشد و به مرور زمان تکامل یابد. در طول تولید، لازم است که به ترند های روز موسیقی دنیا هم توجه شود. ممکن است آواها و صداهایی که هم اکنون مورد استفاده و قبول مخاطبان ما قرار میگیرد در آینده ای نه چندان دور تغییر یابد.

چه چیزی باعث می شود یک آرم صوتی موثر باشد؟

آرم را کوتاه نگه دارید. سه تا پنج ثانیه مدت طلایی آرم های صوتی در نظر گرفته شده است. آرم صوتی خود را به یاد ماندنی و منحصر به فرد کنید. تاثیرگذار باشید و مطمئن شوید که آرم صوتی شما بلافاصله مخاطبان شما را جذب می کند و ارزش شنیدن دارد. اما نکته لازم توجه دیگر سادگی آرم صوتی شماست. آن را ساده نگه دارید، سعی نکنید بیش از سه ثانیه همه ی اطلاعات را انتقال دهید. لوگوی صوتی HBO این کار را به خوبی انجام می دهد، حال و هوای کاملاً خوبی را ایجاد می کند و شکافی بین جذابیت بالا و مینیمالیستی ایجاد می کند. اگر می خواهید لوگوی صوتی شما به یاد ماندنی باشد، سادگی مهم است. دانیل نوگا، مهندس افکت های صوتی اما، نظر دیگری دارد، "گاهی اوقات سکوت بهترین صدا است." سکوت توانایی ایجاد حال و هوایی دراماتیک را از طریق کنتراست دارد. تمامی نوت های مربوط به آرم صوتی خود را با قصد و نیت قبلی ایجاد کنید. اگر اصالت یک ارزش مهم برای برقراری ارتباط با نام تجاری شما است، در نظر بگیرید که ابزارهای موسیقایی شما چگونه به شما کمک خواهد کرد که به این مهم دست یابید و حتما از استفاده از آرم صوتی خود در تمامی کانال های مارکتینگ و برندینگ خود در کنار لوگوی بصری اطمینان حاصل کنید. چرا که هدف شما اتصال این آوا به هویت برند کسب و کارتان است.
آرم صوتی

برای مطالعه بیشتر

فرآیند ثبت و طراحی آرم و لوگو فرایندی پیچیده است و همچنین مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی پیش، در حین و بعد از طراحی. برای افزایش اثرگذاری آرم و لوگوی کسب و کارتان و همچنین به منظور شناخت روند طراحی آرم به صورت اساندارد و اصولی مطالعه مقاله زیر را پیشنهاد می کنیم.

در چه مکانهایی میتوان از آرم صوتی در کنار لوگو استفاده کرد؟

اگر برند شما در به صورت آنلاین، تلویزیون، رادیو یا پادکست فعالیت می کند، می توانید آرم صوتی خود را در هر کاری که انجام می دهید ادغام کنید و از آن در فیلم یا تبلیغی را که تولید می کنید، استفاده کنید. رادیو و پادکست ها مقرون به صرفه ترین راه برای عرضه آرم صوتی از طریق تبلیغات به جامعه بزرگ تری از مخاطبان هستند. آرمهای صوتی را می توان در تبلیغات تلویزیونی، برنامه های تلفن همراه، زنگ موبایل، در وب سایت خود و در کلیه فیلم های برند و تبلیغات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

آرم های صوتی یا موسیقی های تبلیغاتی ای که با آنها خاطره دارید

آرم های صوتی و صداهای برند بسیاری از دیرباز تا امروز با خاطرات ما گره خورده اند که از صدای تبلیغاتی بوتان، یا موسیقی آغاز فیلم های هالیوودی شرکت قرن بیستم یا حتی نمونه های جدید تری همچون شیرآلات راسان را می توان از معروف ترین و محبوب ترین آنها دانست. نکته جالب توجه این است که این آرم های صوتی صرفا محدود به شرکت هایی نمی شوند که با صوت سروکار دارند بلکه می توانند دامنه وسیع تری از کسب و کارها را مورد پوشش قرار دهند. استفاده موثر از صدا یکی از راه های نوظهوریست که می تواند به ایجاد یک بافت بهتر بین اجزای مختلف برند شما کمک کند. این دسته از آرم ها می توانند به شرکت ها و مجموعه هایی که برای وسیع تر کردن تصویر خود در ذهن مخاطبان هدف و برنامه دارند کمک کند تا تصویری کامل تر و شفاف تر از برند ایجاد کنند. اما آیا میخواهید که قبل از اقدام برای طراحی و ساخت یک آرم صوتی ابتدا طراحی لوگوی مجموعه خود را بهینه و اثرگذار کنید؟ مطالعه مقالات زیر می تواند شما را به داشتن یک آرم و لوگوی بهتر و هدفمند تر برای برند شخصی یا سازمانی خود نزدیک تر کند:


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد