رنگ برند

نحوه انتخاب رنگ مناسب برای برند

انتخاب یک رنگ مناسب برای برند یکی از مهمترین عناصر خلق هویت برند است که خیلی از صاحبان مشاغل آن را جدی نمی گیرند.انتخاب رنگ مناسب می تواند مخاطبان را به سمت برند جذب کنند. همان طور که در مقاله قبل گفتیم که هر فونت پیام متفاوتی را به مخاطب می رساند باید بدانید که رنگ هم مانند فونت است که با عوض شدن رنگ پیام آن هم تغییر می کند. ما در این مقاله هرچه را که شما باید درباره انتخاب رنگ مناسب برای برند خود بدانید را بیان می کنیم تا شما با انتخاب رنگ مناسب بتوانید برند خود را گسترش داده و مخاطبان زیادی را جذب برند کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چرا انتخاب رنگ اهمیت زیادی دارد؟

شاید اولین چیزی که به ذهن شما برسد این باشد که چرا انتخاب رنگ اهمیت زیادی دارد؟ بگذارید یک سوال از شما بپرسم وقتی که از شما میپرسند نظر شما درباره کلمه عشق چیست چه حسی به شما دست می دهد. عشق انرژی زیادی را به شما منتقل می کند. انتخاب رنگ هم می تواند انرژی برند را به مخاطب منتقل کند. شاید برایتان جالب باشد که شما می توانید با استفاده نکردن از رنگ برند و استفاده از روش های مختلف برندسازی مخاطبان را جذب کنید اما انتخاب رنگ مناسب میانبری عالی برای به دست آوردن دل مخاطبانتان است.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی.

کاربرد انتخاب رنگ

شاید بعد از این همه توضیح درباره انتخاب رنگ بگویید که انتخاب رنگ چه کاربردی دارد؟ به گفته آنتونیو داماسیو دانشمند علوم اعصاب: آنکه مخاطبان چه احساسی نسبت به یک برند دارند نسبت به آنکه درباره آن چه فکری می کنند احتمال بیشتری وجود دارد. با توجه با رنگ هایی که می شناسیم می دانیم هر کدام از این رنگ ها با بیان داستان برند شما عملکرد و فروش برند را افزایش می دهد البته باید بدانید که تکرار آن رنگ موجب تقویت آگاهی برند هم می شود. با داشتن اطلاعات کافی از رنگ های مختلف درک می کنید که رنگ ها عضوی از برند هستند و نبود آنها می توانند ضرر زیادی به برند بزند. باید بدانید رنگ فقط برای لوگو نیست بلکه برای تمام عناصر هویت برند (وب سایت، بروشور، کاتالوگ و...) است. نکته بسیار مهم درباره انتخاب رنگ این است که شما باید رنگ خود را با دقت انتخاب کنید چونکه تاثیر مهمی بر هویت برند شما می گذارد برای مثال رنگ صورتی شاید رنگ مورد علاقه شما باشد اما با انتخاب آن برای برند می تواند یک انتخاب بسیار بد باشد. اما قبل از هر اقدامی برای انتخاب رنگ باید بدانید که برند شما از چه سخن می گوید.

رنگ برند

چگونه هویت برند را تعیین کنیم؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ قرمز بسیار رنگ خوبی برای نشان دادن هدف است اما استفاده رنگ قرمز برای برندی که کالای خواب می فروشد و نیاز به یک رنگ آرامش بخش دارد اصلا ایده خوبی نیست. انتخاب رنگ برای برند آسان است البته اگر بدانید که آن رنگ سعی در برقراری ارتباط با مخاطب دارد. باید بدانید که یکی از اولین گام ها در انتخاب رنگ مناسب برای برند آن است که شخصیت برند خود را تعیین کنید. شاید بگوید که چگونه هویت برند خود را تعیین کنیم؟ یعنی اینکه شما بدانید برند شما برای چه طراحی شده؟ و چه چیزی برای گفتن دارد؟ و کدام ویژگی آن برای مردم مهم است؟ بعد از اینکه شما شخصیت برند خود را تعین کردید؛ تعیین می کنید که کدام رنگ مناسب هویت برند شماست. این اتفاق زمانی میفته که شما روابط عاطفی هر رنگ با مخاطب را بدانید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

رنگ های مختلف چه پیامی را انتقال می دهند؟

ما به اندازه کافی درباره فایده انتخاب رنگ مناسب برای برند صحبت کردیم پس الان بهتر است تا در باره رنگ های مختلف و پیامی که آنها به مخاطبان می دهند صحبت کنیم:

  • قرمز: رنگ قرمز عصبانیت و شرارت را می رساند.این می تواند توجه به فرمان را هم نشان دهد.
  • نارنجی: نارنجی مخفف بازیگوش، نشاط و دوستی است.رنگ پر انرژِی و نشاط آوری است.
  • ⦁ زرد: زرد باعث خوشبختی، جوانی و خوش بینی می شود، اما همچنین می تواند توجه شما را به خود جلب کند یا مقرون به صرفه باشد.
  • ⦁ سبز: سبز باعث ایجاد ثبات، شکوفایی، رشد و پیوند با طبیعت می شود.
  • ⦁ آبی روشن: آبی روشن رنگ آرامش، اعتماد و آزادی را نشان می دهد.
  • ⦁ آبی تیره: آبی تیره مخفف حرفه ای، امنیت و تشریفات است. بالغ و قابل اعتماد است.
  • ⦁ بنفش: بنفش می تواند حق امتیاز، خلاقیت و تجمل را نشان دهد.
  • ⦁ بنفش: بنفش می تواند حق امتیاز، خلاقیت و تجمل را نشان دهد.
  • ⦁ قهوه ای: قهوه ای ظاهر و روحیه ای ناهموار، خاکی، پیر و قدیمی ایجاد می کند.
  • ⦁ سفید: سفید باعث تمیزی، تقوا، سلامتی یا سادگی می شود. این می تواند از قیمت مناسب تا سطح بالا باشد.
  • ⦁ خاکستری: خاکستری مخفف بی طرفی است. این می تواند مطیع، کلاسیک، جدی، مرموز یا بالغ به نظر برسد.
  • ⦁ سیاه: سیاه یک احساس قدرتمند، پیشرفته، مبهم، لوکس و مدرن را برانگیخته است.

به یاد داشته باشید که تاثیر رنگ برند شما به سبک و طرحی که در آن استفاده می شود و همچنین رنگی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. اگر می خواهید که بیشتر درباره رنگ ها و راز هایی که پشت آنها پنهان است را بدانید بهتر است تا مقاله رازهایی در انتخاب رنگ در طراحی آرم و لوگو را مطالعه کنید.

همانطور که در بالا توضیح دادیم هیچ قانونی برای انتخاب رنگ برند وجود ندارد. باید بدانید که درست است که هیچ قانونی وجود ندارد اما نباید از انتخاب درست آن غافل شد پس بهتر است که با توجه به داستان و خدماتی که برند شما درباره آن صحبت می کند رنگ مناسب برند خود را انتخاب کنید و با آن مخاطبان زیادی را به سمت برند خود جذب کنید. تیم طراحی سل گرافیک پس از سالها همکاری و همراهی با برندهای کوچک و بزرگ و با تعداد بسیاری نمونه کارهای موفق از شما دعوت میکند تا برای درخشیدن در میان مخاطبانتان هم اکنون با ما تماس بگیرید تا باقی مسیر را با هم و در کنار هم طی کنیم . به امید موفقیت و درخشش هر چه بیشتر نام شما


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد