طراحی کارت ویزیت

نحوه انتخاب رنگ مناسب برای کارت ویزیت

در نگاه اول چه چیزی برای شما در کارت ویزیت مهم است؟ اگر تنها چیزی که می بینید رنگ آن نیست،احتمال آن وجود دارد که حس بدی را به مخاطبانتان می دهید. بله، نگاه کردن به مواد بازاریابی خود به طور عینی کار دشوار است اما حداقل یک چیز وجود دارد که می تواند کارت ویزیت شما را از سایر رقبا نتان جدا کند و این المان مهم در طراحی کارت ویزیت انتخاب رنگ مناسب است. اگر کارت ویزیت شما به رنگ سیاه و سفید است، ممکن است احساس بی حوصلگی و خسته کننده ای به آن داشته باشید. به گفته کارشناسان و طراحان گرافیک، مخاطبان کارت ویزیت رنگی را ده برابر بیشتر از کارتهای تک رنگ نگه می دارند. اما آیا می دانید که طرح های رنگی خاصی برای توسعه کارت ویزیت وجود دارد که می تواند شانس شما برای جذب مشتری جدید یا بستن معامله فروش افزایش دهد؟ رنگها می توانند بر احساس ما تاثیر بگذارند، به این معنی که آنها بیشتر ما را درگیر می کنند و ما را به تفکر درباره توجه به برند تشویق می کنند و این توجه میتواند در قالب تماس یا سوال درباره خدمات مجموعه شما باشد. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه کارت ویزیت خلاقانه و مناسبی را برای برند خود ایجاد کنید، بهتر است مقاله پیش رو را تا پایان بخوانید.

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

تئوری رنگ

هنگامی که کارت ویزیت را در دست میگیرید شاید اصلا متوجه رنگ آن نشوید اما به صورت ناخودآگاه با آن ارتباط برقرار می کنید. رنگ نقش بزرگی در طراحی کارت ویزیت بازی می کند. به منظور ایجاد طرح های موثر، می توانیم از تئوری رنگ استفاده کنیم، که به ما کمک می کند درک کنیم چگونه بهترین رنگ ها را برای طراحی کارت ویزیت استفاده کنیم.

طراحی کارت ویزیت

درک تئوری رنگ

با تئوری رنگ، طراحان نقش رنگ ها را در انتقال هرچه بهتر پیامم درک می کنند که شامل نحوه ترکیب رنگها و محل قرارگیری آنها در چرخ رنگ است. برای مثال، گروه بندی رنگ ها در یک طرح که رنگ های مکمل را در کنار هم قرار می دهد، یک فرمول است، در حالی که گروه بندی آنها در در طبیعت یک طرح مشابه است. علاوه بر رنگ های مکمل و مشابه، برخی از طراحان از رنگ های سه گانه استفاده می کنند که شامل رنگ هایی می شود که به طور مساوی در اطراف رنگ اصلی قرار دارند. به عنوان مثال، سبز، نارنجی و بنفش را می توان در کنار هم جمع کرد تا یک بیان جسورانه و چشم نواز داشته باشد. شما همچنین می توانید به سراغ یک طرح تترادیک بروید، که چهار رنگی را که در یک الگوی مستطیل شکل در اطراف چرخ رنگ قرار گرفته است، انتخاب می کند. با تغییراتی در رنگ می توانید راهی برای جذاب تر کردن کارت ویزیت تان پیدا کنید.
طراحی کارت ویزیت

روانشناسی رنگ

علاوه بر تئوری رنگ، طراحان همچنین از روانشناسی رنگ استفاده می کنند تا رنگ های مناسب را برای متناسب سازی پیام های تجاری یک شرکت انتخاب کنند. برای مثال: زرد خوش بینی و گرمی را منتقل میکند نارنجی باعث تشویق و اطمینان می شود قرمز به نظر جوان و جسور و قابلیت اطمینان و قدرت را برقرار می کند سبز با صلح و سلامتی همراه است خاکستری خنثی و آرام به نظر می رسد. روانشناسی رنگ می تواند تاثیر زیادی در چگونگی درک کارت ویزیت شما بگذارد.

استفاده از تئوری رنگ در طراحی کارت ویزیت

برای دندانپزشکی کودکان یک طراحی سرگرم کننده که شامل رنگ قرمز و زرد است مناسب تر است، در حالی که یک موسسه حقوقی ممکن است بخواهد از طیف رنگی آبی،خاکستری یا رنگ های خنثی استفاده کند که نشان دهنده قابلیت اطمینان است. سیاه و سفید ساده می تواند پیام برند را منتقل کند. باید به یاد داشته باشید که رنگی که شما انتخاب می کنید باید در کلیه المان های هویت برند شما همچون آرم و لوگو، علائم تجاری، طراحی وب سایت و کارت ویزیت انجام شود تا پیام ها هماهنگ باشند.

برای مطالعه بیشتر

توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

رنگ لوگو

ابتدا به لوگو خود نگاهی بیندازید. طراحی لوگوی شما احتمالاً بخش مهمی از کارت ویزیت شما خواهد بود، بنابراین باید رنگهایی را انتخاب کنید که آن را تکمیل کنند. طراحان توجه زیادی به چرخ رنگ نشان می دهند و رنگ هایی را انتخاب می کنند که در خانواده یکسان هستند یا در طرف های مقابل چرخ رنگ قرار دارند. برای مثال اگر آرم شما سایه های بنفش دارد، ممکن است سایه ای از نارنجی را به عنوان کنتراست انتخاب کنید.

طراحی کارت ویزیت

استفاده از رنگ در طراحی کلی

در مرحله دوم، استراتژی خود را برای میزان و نحوه استفاده از رنگ انتخاب کنید. می توانید کارت خود را با رنگ دلخواه خود اشباع کنید یا رنگ را با دقت در همه جا قرار دهید. اغلب بهترین طراحی شامل استفاده از رنگ فقط روی آرم و متن است و رنگهای متضاد باعث ایجاد جذابیت در رنگ کارت ویزیت می شوند.

نوع کاغذ

برای صاحبان کسب و کار، کاغذ بخشی از بی پروا بودن طراحی است. در اکثر موارد به صاحبان کسب و کار توصیه می شود که از کارت ویزیت های ضخیم استفاده کنند. این انتخاب محدود به ضخامت نمیشود و گزینه هایی همچون براق یا مات بودن کارت ویزیت پیش روی صاحبان کسب و کار یا متقاضیان و مشتریان شما خواهد بود. معمولا بیشتر انتخاب ها به کارت ویزیت های براق ختم می شود، چرا که منعکس کننده نور هستند. البته پس از انتخاب کارت ویزیت براق به نکات بسیاری همچون حفظ خوانا بودن متن های روی کات و همچنین استفاده از رنگ در طراحی کارت ویزیت توجه داشته باشید.
طراحی کارت ویزیت

فونت ها و گرافیک ها

هنگام انتخاب رنگ برای قلم و گرافیک خود، به یاد داشته باشید کنتراست مهم است. شما می خواهید نام و اطلاعات تماس شما به راحتی قابل خواندن باشد. در پس زمینه روشن رنگ سیاه گزینه ای بی خطر است. برای هرگونه گرافیک و تصویر که می خواهید به طراحی کارت خود اضافه کنید قرار دادن رنگ های مکمل در دستور کار طراحی، گزینه خوبی خواهد بود. به عنوان مثال، می توانید از تنوع رنگی زمینه ای با رنگ آبی تیره و لوگوی آبی روشن استفاده کنید. استفاده از رنگ سفید یا یک پس زمینه سیاه می تواند باعث شود رنگ های لوگوی مجموعه شما شما بهتر از قبل روی کارت ویزیت خودنمایی کند. همیشه به یاد داشته باشید که خوانایی مهمترین ویژگی یک کارت ویزیت است.
طراحی کارت ویزیت

یک طرفه در مقابل دو طرفه

پس از انتخاب رنگ و آماده سازی اطلاعات، باید تصمیم بگیرید که کارت ویزیت یک طرفه باشد یا دو طرفه. چینش اطلاعات به یک طرف باعث می شود همه چیز به صورت کاملا مختصر در یک محل قرار گیرند و همچنین در عین حال در هزینه های چاپ هم صرفه جویی کرده باشید. یک کارت یک طرفه باعث می شود تا از سمت دیگر آن به عنوان محلی برای یادداشت یا نوشتن نکته ای درباره خود و کسب و کارتان و تحویل آن به مخاطب یا مشتری داشته باشید. اما کارت ویزیت دو طرفه به شما امکان می دهد تا لوگوی خود را در یک طرف و اطلاعات تماس خود را در طرف دیگر قرار دهید و همچنین با بازی با رنگ ها با جابه جایی اطلاعات در دو طرف کارت داستان کوتاهی از کسب و کار خود را بازگو کنید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

حفظ هویت برند

تمامی انتخاب های مربوط به المان های هویت برند مجموعه شما باید بیانگر خصوصیات کسب و کار شما باشد و هیچ مسئله و نکته عمومی یا راه حل یکسان برای برندهای مختلف به جهت دستیابی به طراحی های بهتر یا نشان دادن هرچه بهتر هویت برند وجود ندارد. قبل از آغاز فرآیند طراحی حتما بودجه مجموعه خود را بررسی کنید و در تمامی مراحل آن را مد نظر قرار دهید. به خصوص اگر در حال بازطراحی برند خود هستید توجه داشته باشید که تغییر رنگ یک المان از هویت برند به منزله تغییر تمامی المان هاست.

عملکرد و حوزه فعالیت برند خود را در نظر داشته باشید

علاوه بر مطابقت با بازاریابی برند شما، انتخاب های رنگی شما باید مطابق با نوع فرهنگ شرکت مورد نظر شما و همچنین زمینه های فعالیت و حتی نحوه فعالیت آن باشد. اگر ترجیح می دهید که بیشتر به تجارت خود فکر کنید، باید رنگ های خود را زیر ذره بین بگذارید- به مشکی، سفید و خاکستری فکر کنید. اما اگر برای مخاطبانتان سرگرم کننده هستید، رنگهای روشن، بازیگوش را برای ظاهر آرام انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا به طور طبیعی مخاطب هدف شما به سمت برند تان جذب شود.
طراحی کارت ویزیت

یک کاغذ کوچک با تاثیر بسیار زیاد

کارت ویزیت شما صرفا یک تکه کاغذ با شماره تماس و اطلاعات فضاهای مجازی و آدرس شما نیست. بلکه قسمتی از هویت و روج کسب و کار شماست که در جیب مخاطبانتان جا خواهد ماند. اگر میخواهید در رقابت پنهان به خاطر سپاری توسط مشتریان از سایر رقبا پیشی بگیرید، نکات بسیار زیادی در طراحی کارت ویزیت وجود دارد که میتواند شما را حتی در برابر نام های بزرگ تر و قوی تر از خود پیروز کند. یادگیری این نکات مستلزم مطالعه مداوم نکات و ترند های طراحی کارت ویزیت و همچنین تجربه بالایی خواهد بود که در مجموعه سل گرافیک پس از سالها همکاری با برند های کوچک و بزرگ به امری عادی و روتین تبدیل شده است. برای مشاوره، همکاری و مشاهده نمونه کارها تیم طراحی سل گرافیک می توانید از طریق دکمه های زیر با متخصصان ما در تماس باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد