فونت لوگو

نحوه انتخاب فونت مناسب برای برند

باید بدانید که علاوه بر لوگو و سایر عناصر هویت برند انتخاب فونت می تواند برند شما را تکمیل کند. شاید فکر میکنید که انتخاب فونت خیلی هم مهم نیست! درست فکر می کنید اما انتخاب فونت مناسب برای برند می تواند یک بسته کامل از خلق هویت برند باشد. فونت ها با آوردن آوایی برای برند داستان برند شما را بازگو می کنند. چه در فضای مجازی و چه در برگه های چاپی فونت ها می توانند مخاطبان زیادی را به سمت برند شما جذب کنند در حالی که اگر انتخاب فونت غلط باشد باعث کاهش مخاطبان می شود پس بهتر است که در انتخاب فونت عاقلانه عمل کنید. اگر لوگوی خود را طراحی کرده اید ممکن است فونتی را انتخاب کرده باشید که از نظر زیبایی شناسی مطابق برند شما باشد. اما کار شما در اینجا تمام نمی شود بلکه شما باید یک قلم ثانویه هم برای کار های چاپی انتخاب کنید. هنگامی که کار خود را شروع می کنید شاید انتخاب فونت برای تان از بین هزاران فونت سخت باشد پس از دستور العمل هایی که ما در این مقاله برای شما بیان می کنیم استفاده کنید تا شما با انتخاب آنها مخاطبان زیادی را به سمت برند خود جذب کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

فونت ها پیام برند را بیان می کنند

شاید برایتان جالب باشد مخاطبان قبل از اینکه برند شما را ببینند فونت شما را نگاه می کنند و می خوانند تا دریابند که برند شما از چه سخن می گویند. باید بدانید که هر فونت پیام متفاوتی را بیان می کند و نقاط قوت و ضعفی هم دارند.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

فونت های سریف

فونت های سریف یکی از قدیمی ترین فونت های چاپی است. فونت های سریف یک خط تزئینی است که در انتهای خط شکستگی هایی وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فونت های سریف یکی از پر استفاده ترین و سطح بالاترین فونت های جهان است. معمولا از فونت های سریف در کتاب ها، بروشور ها و محصولات چاپی دیگر انتخاب خوبی هستند چون آنها خوانا هستند و ظاهر زیبایی هم دارند.

تایپوگرافی

فونت های سنس سریف

فونت های سنس سریف ظاهری شبیه به فونت های سریف دارند اما این فونت ها ساده تر و بدون شکستگی است. آنها مانند فونت های سریف معمولا برای کار های چاپی عالی هستند. باید بدانید که از این فونت در زمینه دیجیتال همچون وب سایت هم استفاده می شود. آنها همیشه ظاهری قدرتمند و مدرن دارند که معمولا برند هایی که از این فونت استفاده کرده اند موفق بوده اند. در بخش بالا گفتیم که هر فونت پیام متفاوتی را بیان می کند برای مثال اگر از فونت های ضخیم سنس سریف استفاده کنیم به نظر می رسد که این فونت ها مردانه و خدمت رسن هستند اما اگر فونت نازک سنس سریف استفاده کنیم بیانگر جذابیت و نجابت است.

فونت لوگو

فونت های سلاب

شاید تا به حال اسم این فونت را نشنیده باشید اما اگر تابه حال در ماشین های تایپ قدیمی تایپ کرده باشید متوجه می شوید که ما درباره چه فونتی صحبت می کنیم. این فونت ها حس قدیمی را به مخاطب منتقل می کند و استفاده آنها باعث کم نظیری و خاص بودن برند می شود.

فونت های اسکریپت

فونت های اسکریپت بصری هستنند و وقتی به آنها نگاه نی کنید احساس می کنید که فونت ها صاف نیستند. در سال های اخیر دسترسی به فونت های اسکریپت بسیار سخت شده و مردم می خواهند با استفاده از فونت خاصی مانند اسکریپت برند خود را خاص جلوه بدهند. معمولا فونت های اسکریپت تزئینی هستند و برای متن های طولانی استفاده نمی شوند.

فونت های تزئینی

ای نفوت ها تزئینی هستند و احساس خاصی در کسی که دارد آن را نگاه می کند ایجاد می کند. همیشه باید در مورد استفاده از این فونت ها مراقب باشید. شاید برایتان سوال باشد که چرا؟ از آنجا که می دانیم یک سری از این فونت ها بسیار بد هستند و استفاده از آن ها باعث کاهش بینندگان و مخاطبان شما می شود. ام باید بدانید که نباید از آنها حتما اجتناب کرد چرا که بعضی از آنها واقعا جذاب هستند و به برند نمای خاصی می دهند. باید بدانید که آنها هرگز انتخاب خوبی برای متن های طولانی نیستند. هر فونتی را که انتخاب کرده در استفاده از آن محتاط باشید چرا که فونت ها داستانو خدمات برند را بیان می کنند.

تایپو گرافی

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی.

ساخت ترکیب فونت های موفق و نحوه ساخت آنها

برای ساخت ترکیب فونتی موفق دو راه وجود دارد: میتوانید از دو فونت مکمل استفاده کنید و یا می توانید دو سبک مختلف را با هم ترکیب کنید. هر ترکیبی از آن خوشتان آمد و آن را انتخاب کردید مطمئن شوید که فونت هایتان دارای سلسله مراتب مناسبی هستند. سلسله مراتب تایپو گرافی یکی راه های مناسب برای ارتباط دادن داستان برند به مخاطبی که دارد آن را می خواند است. هم اکنون شما دارید این مقاله را مطالعه می کنید به عنوان مثال با ساختن ترکیب موفقیت آمیزی و رعایت سلسله مراتب از نظر اندازه فونت ما به شما می گوییم که داریم به سمت موضوع دیگری حرکت می کنیم.

کدام برند باید از چه فونتی استفاده کند

انتخاب فونت بسیار شبیه به انتخاب فونت است. شما در لباس فروشی می توانید هر چیزی را بپوشید اما شما چیزی را انتخاب میکنید که مناسب شخصیت شما باشد. اگر چه ما نمی گوییم همه فونت ها بد هستند اما بعضی از آنها مناسب برند نیستند. اگر شرکت حسابداری و مالی دارید استفاده از فونت های تزئینی مناسب است شما باید از فونتی استفاده کنید که بیانگر جدی بود برند باشد. اما اگر در کار های عکاسی عروسی هستید می توانید از فونت های اسکریپت استفاده کنید که عاشقانه تر باشد. شاید برایتان جالب باشید که بدانید اخیرا برند ها به سمت فونت های کلاسیک می روند که می تواند کسل کننده باشد اما هرگز فراموش نمی شود.

مهمترین قانون در انتخاب فونت مناسب این است که فونت باید خوانا و واضح باشد.چشمها بعد از خواندن مطالب طولانی خسته می شوند.فونت هایی را که با دیدن آنها به یاد برند دیگری می افتید را انتخاب نکنید به این دلیل که کسی آن را برای دسترسی مردم به صورت مجانی ارائه می دهد به این معنی نیست که از استفاده از آن می تواند کار درستی باشد. اکنون شما درک کردید که انتخاب فونت مناسب برند چه تاثیری در روند برند می گذارد و متوجه شدید که فونت های مختلفی چیز های مختلفی را بیان می کنند پس مطمئن شوید که فونتی را که استفاده کرده اید داستان برند شما را به خوبی بیان می کند. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه های طراحی خلق هویت می تواند برند شما را در این مسیر پر پیچ و خم یاری کند


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد