برندسازی

نحوه ایجاد برند آنلاین - قسمت اول

ایجاد یک برند آنلاین به نظر کار آسانی می آید اما موارد زیادی برای ایجاد یک بند آنلاین وجود دارد و اگر تازه کسب و کار خود را آغاز کرده اید دانستن اینکه از کجا شروع کنید بسیار مهم است و می تواند بسیار در رشد برندتان موثر باشد. شاید سوال هایی در ذهنتان مطرح باشد مانند آیا باید با تولید یک محصول شروع کنیم؟ مشتری هدف خود را شناسایی کنیم؟ وب سایت خود را طراحی می کنیم؟ درست است کار های بسیار زیادی وجود دارد اما جای نگرانی ما در این مقاله هشت مرحله برای ایجاد یک برند آنلاین را برای شما فراهم کرده ایم تا شما با استفاده از این نکات برند خود را به بهترین نحو ممکن ایجاد کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

حوزه کسب و کار خود را مشخص کنید

برای اولین مرحله شما باید حوزه فعالیت خود را مشخص کنید درست است که انواع بسیار زیادی از مشاغل آنلاین وجود دارد اما لازم است که قبل از هر کاری حوزه فعالیتی خود را مشخص کنید. در اینجا پنج مورد از رایج ترین فعالیت های کسب و کار را فراهم کردیم تا شما بتوانید آن را هم در نظر بگیرید:

  • تجارت الکترونیک:
    تجارت الکترونیکی تجارت فروش محصولات فیزیکی بصورت آنلاین است. اگر محصولی برای فروش دارید، ایجاد یک فروشگاه الکترونیکی می تواند یک برند آنلاین عالی باشد.
  • محصولات دیجیتال:
    محصولات فیزیکی تنها محصولی نیستند که می توانید به صورت آنلاین بفروشید. محصولات دیجیتال مانند کتاب های الکترونیکی، دوره های آموزشی، یا طراحی لوگو می توانند راهی عالی برای درآمدزایی آنلاین باشند.
  • بازاریابی:
    یا کالای شخصی برای فروش ندارید؟ جای نگرانی نیست! با بازاریابی شرکت های وابسته، می توانید محصولات دیگران را بفروشید و هر بار که فروش می کنید، کمیسیون دریافت می کنید.
  • فریلنسر:
    گر مهارت تقاضا دارید، ایجاد مشاغل آزاد یا مشاوره ای و سپس ارتقا آن تجارت و یافتن آگهی های جدید به صورت آنلاین ممکن است برند شما باشد.
  • شبکه های اجتماعی:
    اگر رسانه های اجتماعی زیادی دنبال می کنید، این فرصت برای ایجاد یک تجارت آنلاین مبتنی بر رسانه های اجتماعی نیز وجود دارد. می توانید از طریق رسانه های اجتماعی خود به روش های مختلف از مشارکت تجاری تا گروه های اشتراک گرفته تا محتوای برتر درآمد کسب کنید.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

نیاز را در بازار خود شناسایی کنید

مهم نیست که ایده شما برای یک تجارت آنلاین چقدر عالی است اگر نیازی در بازار را برآورده نکند، موفقیت آمیز نخواهد بود. چند روش مختلف وجود دارد که می توانید بفهمید ایده شما با یک نیاز واقعی در بازار همسو است یا نه:

  • تحقیق رقبا:
    گاه کنید که رقبای شما چه می کنند. آنها چه محصولات یا خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهند؟ چه نیازهایی را برآورده می کنند؟ و این چگونه با نیازی که ایده شما برآورده می کند همسو است؟ در حالی که شما هرگز نمی خواهید رقبای خود را از بین ببرید، شناسایی نیازهایی که آنها در بازار برآورده می کنند، به شما درک می کند که مشتریان شما به دنبال چه هستند و اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند این نیاز را برآورده کند.
  • تحقیقات بازار:
    تحقیقات بازار می تواند بینشی راجع به صحبت های افراد در صنعت شما به شما بدهد که می تواند به شما درک دهد که تجارت خود را به کدام سمت بکشید و اینکه آیا ایده فعلی شما قصد دارد با آن بازار ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، می توانید Quora را جستجو کنید و ببینید چه سوالاتی در صنعت شما از مردم می پرسند و سپس مهندس معکوس می کنید که چگونه تجارت شما می تواند به این مشکلات پاسخ دهد. یا می توانید در مورد شکایات مشتریان از رقبای خود تحقیق کنید و سپس می فهمید که چگونه می توانید تجربه مشتری بهتری از تجارت خود را بهبود بخشید و ارائه دهید.
  • نظرسنجی های مشتری:
    اگر می خواهید بدانید مشتریان شما به چه چیزهایی نیاز دارند، بهترین چیزی که می توانید داشته باشید؟ از آنها بخواهید. نظرسنجی های مشتری اطلاعات دست اول شما را در مورد خواسته های مشتریان، نیازهای آنها و چگونگی تأمین نیازهای شما از طریق کسب و کار به شما ارائه می دهد.

محصول یا خدمات خود را توسعه دهید

اگر چیزی برای فروش ندارید، نمی توانید تجارت داشته باشید. بنابراین قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که وقت، تلاش و منابع خود را صرف تولید یک محصول یا خدمات بی نظیر کرده اید. این مرحله از فرآیند برای هر شغلی متفاوت به نظر می رسد. اگر می خواهید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید، این می تواند به معنای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه باشد. اگر شما در حال راه اندازی یک تجارت محصولات دیجیتال هستید که متمرکز بر کتابهای الکترونیکی است این می تواند به معنای استخدام یک ویرایشگر درجه یک باشد تا نسخه شما را بررسی کند و مطمئن شود که قبل از شروع به کار در سطح بالایی است. اگر این یک تجارت بازاریابی است، این می تواند به معنای صرف وقت برای تحقیق واقعی در مورد فرصت های وابسته موجود در بازار شما باشد و اطمینان حاصل کنید که فقط محصولات با بالاترین کیفیت را برای مخاطبان خود تبلیغ می کنید. نکته این است که تجارت آنلاین شما به توانایی شما در فروش موثر محصول یا خدمات خود متکی است بنابراین گوشه خود را حفظ نکنید و مطمئن شوید که هر کالای یا خدمتی که می فروشید چیزی است که مشتریان شما برای خرید آن هیجان زده می شوند.

برندسازی

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند
برندسازی

برند خود را بسازید

برند شما همان چیزی است که به شما کمک می کند تا متمایز شوید و توجه مشتری ایده آل خود را جلب کنید بنابراین مهم است که وقت بگذارید و به این فکر کنید که چه برندی را می خواهید بسازید. برای شروع ایجاد برند، ابتدا واقعاً در مورد کسانی که هستید به عنوان یک برند فکر کنید. رسالت و ارزشهای شما چیست؟ چه چیزی شما را از رقبای خود متفاوت می کند؟ شخصیت برند شما چیست؟ چه کاری بهتر از دیگران انجام می دهید؟ هنگامی که درک کردید که به عنوان یک برند چه کسی هستید تصور کردید، می توانید از آن برای هدایت قسمت دیگر ساختن برند خود استفاده کنید: هویت برند و طراحی برند. برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین موفق، چند عنصر اصلی در طراحی برند وجود دارد،عبارت اند از: طراحی لوگو، پالت رنگی برند، کارت ویزیت، سایر عناصر برند مثل بسته بندی و بروشور.

آنچه تا کنون در این مقاله به آن اشاره شد تنها نیمی از مسیر ایجاد یک برند موفق نلاین را پوشش میدهد. نکات بیان شده در این مقاله مربوط به فرایند ایجاد برند می باشد. اما اینکه بعد از ایجاد برند باید به چه نکاتی توجه شود سوالاتی هستند که در ادامه این مقاله و در قسمت دوم به آن پاسخ خواهیم داد.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد