طراحی لوگو

نحوه طراحی لوگوی آینده نگرانه

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا در زمان حال زندگی می کنید در حالی که می توانید در زمان آینده زندگی کنید. درست است که ماشین های زمان اختراع نشده اند اما شما می توانید با طراحی لوگو برای برند خود، برندتان را بیش از زمان خود نشان دهید. هر برندی می تواند با طراحی لوگویی مدرن و آینده نگرانه برای برقراری ارتباط با خط تولید ها در زمان آینده استفاده کند. لوگوهای آینده نگرانه به شکل های مختلف طراحی می شوند و ما در این مقاله تصمیم به بیان نکاتی درباره این سفر ناشناخته داریم تا بتوانیم شما را در این امر حساس یاری کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

ویژگی های یک لوگوی آینده نگرانه چیست؟

اولین سوالی که شاید برای شما پیش بیاید این است که ویژگی های لوگو های آینده نگرانه چگونه است؟ باید بدانید که این سوال بسیار پیچیده است چونکه هیچ معیاری برای اینکه ما بگوییم چه چیزی آینده نگرانه است و نیست وجود ندارد. و چیزی که الان آینده نگرانه به نظر می رسد شاید زمانی دیگر همچین حسی ما به آن نداشته باشیم به این دلیل که زمان از حرکت باز نمی ایستد و هرچه رو به جلو حرکت می کنیم درمیابیم که لوگوهایی که آینده نگرانه بسیار مدرن تر از همیشه به نظر می رسند. اما اکنون بسیاری از برند ها بیشتر به سمت یکپارچه سازی تمایل دارند. باید بدانید که طراحی لوگویی که به نظر آینده نگرانه می رسد مانند نگاه کردن به آینه ای است که خودتان را در آن نمی بینید. در حالی که با نگاهی به اطراف خود برای مثال آب و هوایی که در عرض یک ثانیه تغییر می کند درک می کنید که طراحی لوگویی آینده نگرانه در حال حاضر می تواند گامی خطرناک برای برند باشد.

عناصر عصر فضا

یک نکته جالب که باید بدانید این است که چرا تمامی داستان ها درباره آینده مربوط به سفر های فضایی است به این دلیل که این گام بعدی منطقی بشریت است. به همین دلیل استفاده از عناصر فضایی در طراحی لوگو آینده ای به برند می بخشد. برای این کار چند روش وجود دارد: استفاده از تصاویر واقعی شاتل ها، فضانوردان، ستارگان و یا از سیاره ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نکته اصلی در رابطه با این لوگو ها این است که مخاطب احساس کند خارج از زمین شده است.

طراحی لوگو

نگاهی اجمالی به فناوری آینده نگرانه

اگر میخواهید لوگوی آینده نگرانه طراحی کنید از تکنولژِی و سبک زندگی فناوری محور الهام بگیرید. باید بدانید در طراحی این لوگو بهتر است تا از نقشی که فناوری بر زندگی ما گذاشته است صحبت کنید این می تواند پس زمینه ای از مدار های پیچ در پیچ باشد. برای بالا بردن احساس آینده نگرانه لوگوی خود از رنگ های متالیک براق استفاده کنید، زیرا در آینده همه چیز براق و جدید است.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.
طراحی لوگو

کنایات علمی

آرم هایی که اجزای سازنده میکروسکوپی زندگی مانند DNA و اتم را در خود دارند، آینده نگرانه هستند زیرا با وجود آن ها زندگی ما رو به جلو حرکت می کند. به یاد داشته باشید که حتی اگر کار شما علمی نباشد با استفاده از dna و یا برخی از گره های سلولی می تواند به لوگوی شما جلوه ای از آینده بدهد. برای ایجاد یک لوگوی علمی می توانید با استفاده از عناصر واقعی، DNA، اتمها و اجزای آنها، سلول ها، ارگانیسم های میکروسکوپی و یا ابزار های آزمایشگاهی لوگوی خود را آینده نگرانه نشان دهید.

فونت ها در آینده

لوگوی آینده نگرانه برند شما علاوه بر تصاویر که به آینده شاره می کنند نیاز به حروفی دارند تا به مخاطب بگویند که شما درباره آینده صحبت می کنید. در این سال ها یکی از محبوب ترین فونت ها فونت های منحنی است برای مثال لوگوی دیرینه ناسا با استفاده از این فونت بیان کرد که در رابطه با آینده سخن می گوید. از دیگر فونت ها می توان به فونت هایی اشاره کرد که زاویه تیز و متقارن دارند. معمولا این نوع فونت ها برجسته هستند و نمای دستگاه ها را منعکس می کند.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

لوگوی های پر انرژی

باید بدانید که در این دنیای مدرن و دیجیتال همه چیز به هم متصل است. وقتی به آن فکر می کنید درمی یابید که هرچه زمان به جلو حرکت کند به انرژِ بیشتری نیاز دارد. و آن به این دلیل است که با درخشش موجود در لوگوی خود می توانید احساس زنده بودن را حس کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از چراغ های روشن و خاموش الکتریکی برند خود را پر انرژِی تر از قبل نشان دهید. اگر این کار را درست انجام دهید لوگوی شما نماد درخشش در آینده می شود.

طراحی لوگو

برند خود را با لوگوی آینده نگرانه توسعه دهید

بیاید از اینکه کار شما ارتباطی با فناوری ندارد صرفه نظر کنیم و به این فکر کنیم که با طراحی لوگوی آِنده نگرانه می توانیم برند خود را توسعه البته باید بدانید که علاوه بر توسعه برند می تواند با این طراحی برند خود را جلوتر از رقبای سرسخت خود نشان دهید. همانطور که در بالا گفتیم هیچ معیاری برای اینکه بگوییم چه چیزی آینده نگرانه هست وجود ندارد به همین علت با استفاده از عناصری ماند فضا، تکنلوژِی می توانید یک لوگوی آینده نگرانه داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که هر لوگویی نیاز به فونتی دارد که درباره آن برند و خدمات آن سخن بگوید. به همین علت اگر تصمیم برای طراحی لوگوی آینده نگرانه دارید بهتر است تا تمام نکات بالا را رعایت کنید تا نتیجه ی دلخواه برای برند و خود را کسب کنید.

همانطور که در بالا گفتیم طراحی لوگو در هر زمینه ای کاری مشکل است. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه طراحی لوگو و خلق هویت برند و همکاری با برند ها کوچک و بزرگ می تواند این اطمینان را به شما بدهند تا با خیال راحت طراحی لوگوی خود را به ما بسپارید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد