برندسازی

نمونه هایی از هویت برند برای الهام بخشیدن به شما

برای ساخت هویت برند خود علاوه بر زمان و مسائل دیگر باید به دو نکته بسیار مهم و اصلی هویت برند توجه کرد. یکی از نکات بسیار مهم در هویت برند این است که بدانید چه کسی هستید و برای چه در این بازار می خواهید رقابت کنید. و اما نکته دیگر این است که چه چیزی را می خواهید با دنیا به اشتراک بگذارید. این دو نکته در ایجاد و طراحی هویت برند بسیار مهم هستند و می توانند بسیار به شما در این راه کمک کنند. اما باید بدانید که برای ایجاد هویت برند عالی خود می توانید از برندهای عالی موجود الهام بگیرید . همانطور که محصول شما شروع به تولید می شود هویت برند شما نیز آغاز می شود و شما در این مسیر باید تلاش کنید که هر روز آن را ارتقا دهید تا خودتان را متمایز از سایر رقبا نشان دهید. ما در این مقاله برای الهام بخشیدن به شما از هویت برند های موفق استفاده کردیم تا شما دریابید که نحوه استفاده آنها از این هویت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود چگونه است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

هویت برند چیست و برای چه به آن نیاز داریم؟

هویت برند مجموعه ای کامل از عناصر تجاری است که شخصیت برند شما را ایجاد می کند. اما شاید برایتان سوال باشد که برندسازی چیست؟ بلکه باید بدانید برندسازی همان شیوه هایی است که برند شما با آن شخصیت خود را به مخاطبان نشان می دهد مانند طراحی لوگو، وب سایت، کارت ویزیت و موارد دیگر. قبل از اینکه هویت برند خود را طراحی کنید باید دیدی واضحی از برند خود داشته باشید و آن را خوب بشناسید. این به این معناست که بدانید برای چه مخاطبان باید شما را به جای رقبای شما انتخاب کنند. این سوال می تواند به درک شما از ارزش های خود کمک کند. به عنوان مثال مک دونالد را در نظر بگیرید. این برند جوانی و شادابی را به مخاطب خود منتقل می کند. مک دونالد یک انتخاب مطمئن است چرا که این برند محدود به سن و سال نمی شود و همه افراد از این برند غذا تهیه می کنند. اما با وجود این همه تعریف از هویت برند تنها یک سوال باقی می ماند که جواب آن بسیار کوتاه است و آن سوال این است که چرا یک برند نیاز به هویت برند دارد؟ باید بداند که برند شما به یک هویت برند نیاز دارد چرا که به روشی نیاز دارد تا نام برند را به گوش جهانیان برساند. اجازه ندهید که مخاطبانتان با حدس و گمان شما را بشناسند بلکه شما می توانید آن ها را باید هویت برند عالی مخاطب همیشگی خود و برندتان کنید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

چه چیزی هویت برند را تشکیل می دهد؟

تمامی عناصری که باعث ایجاد برقراری ارتباط هویت برند است. المان های هویت برند عبارت اند از:
  • رنگ ها
  • شکل ها
  • تایپوگرافی ها
  • صدا

این عناصر عناصر سازنده یک هویت برند هستند و البته نحوه استفاده از آنها هم بسیار مهم است. نکته ای که باید بدانید این است که هویت برند تنها به فونت و رنگ ختم نمی شود. شما باید بدانید که از این عناصر چگونه استفاده کنید تا بتوانید به نتیجه ای که دوست برسید.

مثال هایی از هویت برند

برندسازی

هویت برند هندسی

این هویت برند هم مانند پالت رنگی است چرا که برند ها آن را پایه اصلی برند خود قرار می دهند و آن را در مرکز دید مستقیم مخاطبان خود قرار می دهد دقیقا مانند برندی که پایه اصلی آن پالت های رنگی است. با داشتن هویت برند هندسی، سایر عناصر تجاری مانند رنگ ها باید کاملاً خنثی باشند. این می تواند به معنای یک پالت رنگی سیاه و سفید یا یک پالت ساده فقط یک یا دو رنگ باشد. در طراحی لوگوی هندسی رنگ در جایگاه عقب تری نسبت به طراحی لوگو قرار می گیرد.

برندسازی

هویت برند های رنگارنگ

پالت های رنگ در این هویت برند ها بسیار مهم هستند. اما شاید برایتان سوال باشد که چرا این برند ها منحصر به فرد هستند؟ باید بدانید که پالت رنگی جزوی از هویت برند آنهاست و به عبارتی میشه گفت مهمترین عنصر آنهاست و عناصری مانند تایپوگرافی در جایگاه دوم قرار می گیرد.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

هویت برند شما همان چیزیست که می تواند شما را از دریای بی کران رقبا جدا کند و به مخاطبان نشان دهد که شما که هستید، چه کار می کنید و آنها باید چه چیزهایی را از شما انتظار داشته باشند. اگر می خواهید که مخاطبانتان درک مثبتی از هویت برند شما داشته باشند باید توجه ویژه ای به خلق هویت برند و اصول و عناصر استفاده شده در هویت برند خود داشته باشید. بسیار مهم است که با اولین نگاه در ذهن و قلب مخاطبان خود ثبت شوید. حال که با نحوه خلق هویت برند آشنا شدید دو راه پیش رو دارید. اول اینکه دست به کار شوید و تک به تک نکات را با آزمون و خطا به دست بیاورید و مدت زمان زیادی را صرف یادگیری سایر اصول و نکات کنید و راه دوم که مانند یک میانبر می باشد این خواهد بود که همین الان با تیم طراحی سل گرافیک تماس بگیرید تا همراه هم آغازگر مسیر خلق بهترین هویت ممکن برای مجموعه شما باشیم.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد