برندسازی

هشت ترند برندینگ برای سال 99 تا بتوانید برندتان را جذاب نگه دارید

سال 99 سال خوبی برای نونوار کردن برند شما است. به همین دلیل هم ما با بررسی ترندهای مختلف برندسازی در زمینه های مختلفی همچون طراحی آرم و لوگو، طراحی بسته بندی محصول، طراحی وب سایت، طراحی تایپوگرافی و به صورت کلی طراحی گرافیک لیست زیر را جمع آوری کرده ایم تا در مسیر بهبود برند شما گامی برداشته باشیم. قبل از اینکه به بزرگترین ترند برندسازی برای سال 99 بپردازیم، به بیان یک نکته بسیار مهم خواهیم پرداخت: برندسازی همه چیز است، بنابراین آن را جدی بگیرید. یک برند سازی عالی با طراحی آرم شما شروع می شود، اما شامل حضور در رسانه های اجتماعی شما، وب سایت، بسته بندی شما و موارد دیگر نیز می شود. ما عاشق آرم و لوگوهایی هستیم که به خوبی طراحی شده باشند. وقتی بتوانید از نظر بصری مشتریان هدف خود را قانع کنید که چه چیزی را به تصویر می کشید، مخاطبان شما در برابر طراحی شما واکنش مثبت نشان می دهند، و به همین دلیل بر محبوبیت برند شما افزوده خواهد شد.

گرادیان نئون با رنگ های گرم در جهت برندینگ

گرادینت چیز جدیدی نیست. شما با آنها آشنایید و تجربه نشان داده است که مخاطبان نیز اینگونه طرح ها را می پسندند. گرادینت ها به طرز باورنکردنی در طراحی ها نقش های زیادی را ایفا می کنند و ترکیب آنها با طراحی آرم ها و همچنین استفاده از رنگ های گرم، ظاهری آینده گرایانه به آنها داده است که سبب محبوبیت بیش از قبل آنها و قرار گرفتن اولین ترند ما در سال 99 شده است. استفاده از این ترند می تواند شما را در دیده شدن بیشتر مخاطبانتان یاری دهد. درباره ترکیب رنگ گرادینت گرم با نئون آینده گرایانه چیزهای هیجان انگیزی وجود دارد. غروب آفتاب روان را تصور کنید و سپس آن را به شخصیت برند خود منتقل کنید. از گرادینت های نئون به همراه رنگ های گرم در محیط های اجتماعی کاربرد بیشتری دارند. نمایش این ظاهر خاص و جدید به صورت دیجیتالی، چشم همه ی مشتریان را به خود جلب خواهد کرد.

برندسازی

استفاده کاملا مشخص از المان های مینیمال و متالیک در جهت برندسازی

برندسازی
دیدن شفافیت و برق یک المان متالیک رنگ در میان انبوهی از تیرگی یا شلوغی بسیار چشم نواز و دلپذیر است. اما ترند های برندسازی برای سال 99 با استفاده کردن از براق بودن و المان های متالیک در طراحی، زیبای لوگو را به سطح دیگری می برند. در این ترندها با استفاده از لوگوهای تک رنگ که حالتی براق و فلزی دارند توجه مخاطبان را به نام برند شما یا کارت ویزیت یا حتی بسته بندی محصول شما جلب می کنند. در سال 99، فلزات برای زیبایی نیستند، اما جالب، جسورانه و مدرن هستند. این فلزات قابل توجه و در عین حال قابل درک هستند. حتی اگر در مورد مفهوم ساختن هویت برند خود چیزی در بالا وجود دارد، این زیبایی شناسی در یک محیط مینیمالیستی رونق می گیرد. اضافه کردن یک تکه فلزی به یک آرم سیاه و سفید می تواند کل مفهوم برند را بالا ببرد.

براق بودن برخی از المان ها در طراحی های شما همچنین به برانگیختن احساس لوکس و مدرن کمک می کنند. رنگ طلایی، نقره ای و طلای رزگلد و مس تأثیر ماندگاری روی مواد چاپ (مانند بسته بندی یا کارت ویزیت) می گذارد. در مورد استفاده از المان های براق یا فلزی در طراحی نکته بسیار جالبی وجود دارد و آن این است که در مواقعی که مردم می خواهند تجملاتی باشند بدون هیچ دردسری این ترند کاملاً معنادار می باشد.

برای مطالعه بیشتر

آرم و لوگو تنها یکی از ابتدایی ترین راه ها در خلق هویت برند است. برای داشتن هویت برندی مناسب که تاثیر گذاری بیشتری بر مخاطبانتان داشته باشد و همچنین در بازار رقابتی امروزه دوام بیاورد باید نکات بسیار زیادی را رعایت کرد. در مقاله زیر به آموزش گام به گام خلق هویت برند خواهیم پرداخت تا راه و رسم برندسازی را از اولین گام درست و اصولی بیاموزیم.

استفاده از تایپوگرافی های مستقل در برندسازی

تایپوگرافی ها توانایی صحبت با مخاطبان را دارند و از این رو امسال امسال حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت تایپوگرافی را می توان یک شورش واقعی در عرصه طراحی گرافیک دانست که در حال حاضر خود را از قلمرو فونت ها و شکل های معمول این حوزه جدا کرده است. در این ترند تمام صحبت به قدرت های شگرف و جذاب نوشتار باز می گردد. کاراکتر های خاص و شکل های غیرمنتظره تایپوگرافی ها به برند شما این قدرت را خواهد داد که متفاوت از فونت های سنتی و قدیمی با مخاطبان خود به صورت خاصی صحبت کنید. به عنوان مثال، در تایپوگرافی "Beast Mode" حس فریاد زدن آن حتی به لحظه ای نگاه کردن مخاطب به آن درک و دریافت خواهد شد. سبک هایی این چنین به کمک برند هایی خواهند آمد که بازار هدف و سبک خیلی جدی ای را دنبال نمی کنند. اینگونه از تایپوگرافی ها به آنها کمک می کند تا در کنار تلطیف فضا سبکی خاص و جذاب را ارائه دهند.

برندسازی به وسیله استفاده از خطوط

در چند سال اخیر در میان بزرگسالان کتاب های رنگ آمیزی بسیار باب گشته است این علاقه در میان بزرگسالان همچنان در حال افزایش است و اکنون شاهد هستیم که این امر در طراحی و برندسازی نیز تاثیر گذار خواهد بود. در دنیایی که دائماً به دستگاه ها وابسته ایم، رنگ آمیزی ما را به زمان حال باز می گرداند. و از نظر برندسازی، این ترند بر زیبایی شناسی تاثیر جالبی گذاشته است که احساس نوستالژیک و جذابی هم دارد: هنر استفاده از خطوط عبارت "هنر استفاده از خطوط" غالباً یک تصویر ساده سیاه و سفید را به ذهن منعکس می کند، اما این ترند باعث جذابیت بالا، ایجاد مفاهیم چند بعدی و زیبایی شناسی می شود. هنر استفاده از خطوط، سادگی را در طراحی آرم و لوگوی مجموعه شما حفظ می کند در حالی که هنوز هم زیبای خوبی دارد. یک فضای جادویی در رابطه با این سبک وجود دارد که قابلیت انعطاف پذیری را در طراحی هایی که از این سبک بهره میبرند زیاد می کند.
برندسازی

طرح های خوشبینانه و درخشان در طراحی آرم

برندسازی

در سال 99 شاهد هجوم چشمگیر رنگ زرد خواهیم بود. توصیه ما به شما این است که اجازه دهید تا آفتاب به برند شما هم بتابد. این زردها و نارنجیا های آفتابی نمایانگر کاملی از طراحی آرم های جوان و پر جنب و جوش است که در سال 99 شاهد آن خواهیم بود. سایه های خوب و زیبا با شکل های ساده تکمیل کننده لوگو شما خواهد بود که یک حس شگفت آور و شادابی و جوانی را ایجاد می کند، که مصرف کنندگان در هنگام ورود به این موضوع از آن احساس خوبی گرفته و استقبال خواهند کرد. به خصوص در این دوره زمانی که تمام اتفاقات اطرافمان با هاله ای از شک و تردید پوشیده شده اند، به همین دلیل است که یک طراحی آرم و لوگو با چشم اندازی مثبت و خوشبینانه در حال حاضر واقعاً مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ترکیب زرد و نارنجی آفتابی به مارک تجاری شما یک ضربه فوری از سبکی و درخشش را وارد خواهد کرد که در نهایت به نفع برندتان خواهد بود. در طراحی گرافیکی "Spark Your Creativity"، خلق و خوی جسورانه به سرعت احساس می شود. قرار دادن این سایه های گرم و شاد واقعا می تواند به بیان هرچه بیشتر این حس قدرت بیفزاید. مسلما توصیه تیم طراحی سل گرافیک به زرد کردن همه المان های طراحی و برندتان نخواهد بود، اما وقتی همه این ها کنار سایه های زیبا و فونت های جوانانه استفاده شود یک ترکیب عالی ایجاد خواهد کرد.

برای مطالعه بیشتر

آشنایی با اصول اولیه تایپو گرافی و انواع آن چیزیست که می تواند شما را برای طراحی هرچه بهتر و اثرگذارتر آرم و لوگوی خود راهنمایی کند. در مقاله زیر به بررسی نکاتی بسیار جالب و مهم در زمینه تایپوگرافی پرداخته ایم که مطالعه آنن را بسیار پیشنهاد می کنیم.

برندسازی توسط مینیمالیسم ظریف

در سال 98 به ایده ی نئومینیمالیسم به وفور پرداخته شده است، زیر مجموعه ای که چشم انداز به روز شده ای را برای دوره جدید ارائه می دهد. اما در سال 99، ما همچنان شاهد کارهای جذاب در مینیمالیسم خواهیم بود، این بار اما با رویکردی تازه و اشکال شگفت آور. سبکی که آن را مینیمالیسم ظریف می نامیم، که نظافت و سادگی بی حد و مرزی را ارائه می دهد، اما با الهامات متنوع و مؤلفه های جذاب، درست مانند آرم TRIBE، که دارای برش های جذاب در جاهایی که انتظارش را ندارید است. در یک مینیمالیسم ظریف استفاده از فضای منفی توجه بسیار زیادی را طلب میکند چرا که در عین بروز سادگی طراحی ها کوچک ترین خطاها میتواند حساسیت های مورد نیاز در طرح را از بین برده و اثر معکوسی بر برند شما داشته باشد. از مینیمالیسم ظریف بیشتر در طراحی وب سایت استفاده می شود، جایی که تکنیک های فوق ساده می توانند به یک رابط کاربری بکر و بدون سر و صدا منجر شوند.

برندسازی از طریق داستان سرایی بصری

ایجاد یک برند قوی فراتر از برخورداری از طراحی بسته بندی عالی و لوگوی آرم عالی است و بسته به رویکرد شما در جهت بیان داستان برندتان است. در هر دو طراحی دیجیتالی و چاپی، ما با برند هایی سرو کار داریم که داستان برندشان را نمیگویند و از قدرت داستان سرایی مناسبی برخوردار نیستند. تبلیغات عالی، عکاسی چشم نواز، حس شوخ طبعی و … همه از نکاتی هستند که با رعایت آنها می توان در کنار داستان سرایی برندی موفق را خلق کرد. داستان سرایی بصری راهی برای هضم و درک بهتر نام شما برای مخاطبان بازار هدف مجموعه شماست. این داستان ها را می توان از طریق مواد چاپی، یک برنامه، یک صفحه اجتماعی یا در هر جای دیگری بیان کرد.

برندسازی

برندینگ با استفاده از مولفه های یاد آور طبیعت

برندسازی
روزی زمین سبز می شود. انسان ها با محیط زیست سازگاری میکنند. کاهش ضایعات، تغییر آب و هوا. اینها مفاهیم اساسی هستند که باید به آینده برندسازی، هنر و طراحی توجه کنیم. این مفاهیم سازگار با زمین از مگاترندها تا پدیده های فرهنگی تکامل یافته اند. در حالی که ترندهای متمرکز بر محیط زیست خیلی هم جدید نیستند، ما همچنان شاهد تکامل و شکوفایی آنها هستیم. با این تغییرات فرهنگی، رفته رفته باعث شکل گیری ترندهایی جدید از برندسازی نیز شده اند. قهوه ای های به رنگ چوب، سبزی های کمتر اشباع شده و سایر سایه های پاییزی راهی برای تقویت یک کانسپت طراحی با الهام از طبیعت دارند بدون اینکه حس بیش از حد قدیمی بودن به شما بدهند.
این ترند با یک حرکت کلی به سمت پایداری و آگاهی در برندسازی، دست به دست می شود. بزرگترین ترندهای برندسازی در سال 99 در واکنش به زمان ها و موقعیت هاییست که در آن زندگی می کنیم و موضع گیری برند خود در برابر آنها را نشان می دهیم و ارزش های کسب و کار خود را به جهانیان القا می کنید.

سال 99 موقعیتی مناسب برای بهبود عملکرد برند

این که آیا شما در مراحل ابتدایی ساخت و شکل دهی برند خود هستید یا به سادگی می خواهید زیبایی شگفت انگیز را که قبلاً در اختیار برندتان بوده است را تقویت کنید، مهم است که به برند خود توجه بی عیب و نقصی داشته باشید. این ترندهای برندسازی 99 نشان می دهد که چگونه می توانید یک برند را با رنگ، تایپوگرافی و چیدمان تقویت کنید تا یک داستان تصویری حماسی را بازگو کنید. هر مسیری را که طی می کنید، به یاد داشته باشید که اطلاع از اینکه برندسازی چیست میتواند کمک مضاعفی به شما کند.

اما در این میان در کنار تمامی نکات گفته شده در رابطه با برند، برندسازی و راههای تقویت و بهبود عملکرد آن، همکاری با یک تیم مسلط به راه و با تجربه را میتوان یکی از نکات بسیار مهم این عرصه دانست. تیم طراحی سل گرافیک با آشنایی با علم روز و ترند های در حال استفاده در سطح جهان آماده کمک و همراهی شما در زمینه ساخت برندی مناسب، اثرگذار و با اصالت هستند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد