برندسازی

هشت نوع برندسازی - قسمت اول

در این دنیا که سراسر پر از برند های مختلف در زمینه های مختلف است انواع مختلفی از برندسازی هم وجود دارد چراکه یک روش برای همه کارساز نیست. تجربه نشان داده که موثرترین استراتژی ها برای شرکت ها و برند ها که استفاده کرده اند بسیار شخصی سازی شده است و این تنها به این دلیلی است که همه چیز یک برند درباره هویت آن برند است. هویت برند اساسا شخصیت برند شناخته میشود اما برندسازی گام هایی است که یک شرکت برای بیان این شخصیت به آن می پردازد. اما ایجاد یک شخصیت منحصر به فرد برای برند موثرتر از این است که یک برند احساس یک شخصیت کند. اما ایجاد یک برند منحصر به فرد نیاز به یک برندسازی عالی دارد. ما در این مقاله به هشت نوع از انواع برندسازی ها می پردازیم تا شما عزیزان را در این مسیر یاری و همراهی کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

برندسازی شخصی

در ابتدا تصور اینکه شخصی داراری یک برند باشد عجیب به نظر میرسد بالاخره ما انسان هستیم نه کالایی برای فروش ما شخصیت های ذاتی داریم نه برندهای پرورش یافته. اما وقتی در مورد برندسازی شخصی صحبت می کنیم، در مورد ایجاد شخصیت برای خود صحبت نمی کنیم. ما در مورد ایجاد یک شخصیت عمومی صحبت می کنیم که به طور دقیق شخصیت منحصر به فرد شما را نشان می دهد. برندسازی شخصی در رسانه‌های اجتماعی و در محیط‌های رو در رو اتفاق می‌افتد، جایی که درک دیگران از شما می‌تواند تأثیر زیادی بر شهرت حرفه‌ای و اجتماعی شما داشته باشد. اما سوال اینجاست که چگونه میتوان یک برندسازی شخصی انجام دهیم؟ برای برندسازی شخصی با پرورش یک شخصیت عمومی به افرادی که شما را دنبال میکنند هدایت می کند تا ویژگی ها و ارزش های خاصی را نسبت دهند. انواع تصاویر و نقل قول‌هایی که در صفحات اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، پلتفرم‌هایی که برای گذراندن وقت خود انتخاب می‌کنید و نحوه تعامل با دیگران، قطعاتی از برندسازی شخصی هستند که گرد هم می‌آیند تا به دنیا نشان دهند که شما چه کسی هستید.

برندسازی شخصی

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

برندسازی محصول

برندسازی محصول عمل برندسازی یک محصول خاص است. درست مانند برندسازی شخصی که شامل پرورش واژگان عمومی و زیبایی شناسی برای خود می شود، برندسازی محصول نیز نحوه درک جهان از محصول شما را از طریق انتخاب های زیبایی شناختی شکل می دهد. هدف از برندسازی محصول جذب مخاطبان مناسب به سمت محصول خود است.از طریق برندسازی شما میتوانید ارزش های برند خود از طریق فونت، لوگو، پالت رنگی، وب سایت، کارت ویزیت و موارد دیگر به مخاطب خود بیان کنید. اگر درباره انتخاب رنگ و فونت برند خود مطمئن نیستید به مقالات نحوه انتخاب رنگ مناسب برای برند و همچنین نحوه انتخاب فونت مناسب برای برند مراجعه کنید.

برندسازی خدمات

برندسازی خدمات

برخلاف محصولاتی که برندسازی آنها به روش های قابل مشاهده و ملموس آسان است، برندسازی برای خدمات کمی چالش برانگیز تر است. اما این بدان معنا نیست که برندها نمی توانند این کار را به طور موثر انجام دهند آنها فقط باید مایل باشند که خارج از چارچوب فکر کنند. برندسازی خدمات می تواند به شکل برآورده کردن انتظارات خاصی باشد که یک شرکت را از رقبای خود متمایز می کند. مردم خواهان خدمات سریع، کارآمد و دوستانه هستند و در برخی صنایع، ارائه این نوع خدمات به طور مداوم کافی است. در برخی دیگر، یک برند باید با ارائه امتیازات غیرمنتظره برای متمایز شدن از سایرین، فعالانه فراتر از آن عمل کند. هر شرکتی که خدماتی را ارائه می دهد، خواه این خدمات تنها ارائه دهنده آنها باشد یا چیزی که در کنار محصولات ارائه می شود قابل احساس باشد، باید با مصرف کننده خود ارتباط ایجاد کند و احساس اطمینان و اعتماد را به مخاطب منتقل کند.

برندسازی خرده فروشی

بیایید با یک مثال شروع کنیم. وقتی وارد یک فروشگاه برند آجر و ملات می شوید، ظاهر فیزیکی آن خاص و جذاب است. این همان برندسازی خرده فروشی در عمل است. انتخاب های عمدی طراحی مانند چیدمان، نور، دکور و غیره همه با دقت انتخاب شده اند تا برای هر خریداری که وارد فروشگاه می شود، یک تجربه برند جدید و زنده ایجاد کند. برندسازی خرده‌ فروشی برای هر کسب‌ و کاری که در یک مکان فعالیت می‌کند، ضروری است. در این چند سال اخیر تجارت های آنلاین بسیار پیشرفت داشته است و این روند هم به این زودی ها تغییر خواهد کرد. بنابراین، خرده‌ فروشان برای اینکه خریداران را از درها بیرون بیاورند، باید بازی برندسازی خود را ارتقا دهند و فروشگاه‌های خود را به تجربه‌ای تبدیل کنند که خریداران می‌خواهند به آن بازگردند و دوباره آن را تجربه کنند.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

برندسازی پایه ای است که شما بر روی آن شهرت و وفاداری مشتری خود را بنا می کنید و در دراز مدت از این مسئله سود خواهید برد. نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که برند سازی یک فعل و پروسه است و مراحل مختلفی دارد. بنابراین اگرچه در ابتدا ممکن است دلهره آور به نظر برسد با در نظر گرفتن کلیه برنامه ریزی ها، دارایی ها و پرسنلی که به دنبال خلق یک برند فراموش نشدنی می روند این امر همچنین یکی از کاربردی ترین راه ها در زمینه سودآوری هرچه بیشتر برای مجموعه شماست. با برندسازی میتوانید داستان کسب و کار خود را از طریق تک تک المان های مجموعه خود به گوش مخاطبانتان برسانید. اگر ابتدای راه هستید یا در حال طی کردن این مسیر دچار سختی هایی شده اید و یا اینکه حتی مسیر خود را گم کرده اید، به یاد داشته باشید که ما تیم سل گرافیک در کنار شما هستیم. پس بیان داستان کسب و کارتان برای خلق هویت برندی ماندگار و یا احیای آن از طریق دکمه زیر با ما در تماس باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد