طراحی لوگو

پس از طراحی لوگو چه باید کرد؟

فرض کنیم که شما استارت یک کسب و کاری را زده اید، اسم مجموعه تجاری خود را انتخاب کرده اید، نوع کالا و خدماتی را که میخواهید به مخاطبان خود اعطا کنید را نیز انتخاب کرده اید و پس از کش و قوس ها و تحقیقات فراوان موفق به طراحی لوگویی مناسب برای مجموعه خود شده اید.
شاید با این حس جذاب آمیخته از غرور و خوشحالی پس از آماده شدن لوگوی خود آشنا باشد. لوگوی خود را به دوستان و آشنایان نشان داده باشید و با ذوق جویای نظرشان شده باشید. گاه و بیگاه عکس لوگوی خود را در گوشی یا کامپیوتر خود چک کنید و لبخندی به روی لب های شما شکل گرفته شده باشد. اما گام بعدی چیست؟ قرار است از این لوگو چه استفاده هایی بکنید؟ داشتن یک لوگوی عالی بسیار شگفت انگیز است اما آنچه که اهمیت دارد این است که می خواهید با آن لوگو چه کاری انجام دهید. در مقالات قبل به نقش و میزان اثرگذاری طراحی لوگو در مخاطبان صحبت کرده ایم اما باید توجه داشت که نحوه استفاده از لوگو حتی از طراحی آن نیز مهم تر خواهد بود.

جمع آوری نسخه های مناسب از لوگو

اکنون به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت که داشتن لوگو به چه معناست و چه فایل ها و مواردی را باید از طراح خود تحویل بگیرید که خیالتان برای بعد تر نیز راحت باشد. صرف اینکه یک طراح گرافیک طرحی را ایجاد و یک نسخه عکسی با فرمت JPEG برای شما ارسال کرده است، نباید خیال شما را از داشتن لوگو راحت کند. پس از تحویل گرفتن لوگوی خود از طراح گرافیک یا مجموعه ای که با آن همکاری کردید باید از آنها بخواهید که فایل لوگوی شما را در قالب ها و فرمت های مختلف برای شما ارسال کنند چرا که بسته به محل استفاده از لوگو به فرمت ها و شکل های متفاوتی از طراحی آرم خود نیاز پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال نمونه لوگویی که چاپخانه برای استفاده طرح شما روی کارت ویزیت میخواهد با نسخه ای که طراح سایت از شما طلب میکند متفاوت است.
پس از اتمام فرآیند طراحی آرم و لوگو، موارد زیر را از گرافیست خود بخواهید:
  • وکتور فایل طراحی شده ( با فرمت ایلاستریتور یا eps) در هر دو سیستم رنگی RGB و CMYK

  • نسخه وب پرینت لوگو با فرمت های JPEG و PNG
  • فایل قابل ادیت لوگو ( با فرمت ایلاستریتور یا eps)
طراحی لوگو

دریافت تمامی این نسخه ها در همان انتهای پروسه طراحی بعد ها مدت زمان زیادی را برای شما ذخیره خواهد کرد و از هدر رفت زمان جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که تیم طراحی سل گرافیک با توجه به ارزش نهادن به مشتریان و مخاطبان خود در انتهای روند طراحی و پس از تایید و اتمام پروژه با رای مستقیم کارفرما تمامی فرمت های ذکر شده را در قالب یک فایل زیپ شده برای صاحب کسب و کار ارسال می کند.

برای مطالعه بیشتر

لوگو تصویری است که بیان کننده هویت برند شماست. طراحی لوگوی شما آن چیزیست که میخواهید در نگاه اول به مخاطب خود منتقل کنید. آیا می دانستید که هفت نوع مختلف طراحی آرم و لوگو وجود دارد و هر نوع از این آرم ها احساس متفاوتی به برند شما می دهد و از آنجا که آرم شما اولین چیزی است که مشتریان آن را مشاهده میکنند، باید اطمینان حاصل فرمایید که حس نهفته در آن را به درستی دریافت خواهند کرد.

کاربرد های لوگو

حال که تمامی فایل ها و قالب های مد نظرتان را از گرافیست خود دریافت کردید، نوبت به آن می رسد که در رابطه با مکان هایی که می توانید از لوگو جذاب خود استفاده کنید صحبت کنیم. لوگوی شما مانند چهره تجاری سازمان شما عمل می کند پس مسلما میخواهید که علاوه بر دیده شدن چندین باره آن توسط مخاطبان و مشتریانتان، توسط این شکل و طرح شناخته شوید تا جایی که محصولات یا خدمات شما به محض دیده شدن لوگوی مجموعه شما به یاد آورده شود.
پس میتوان اینگونه نتیجه گرفت که هر چه بیشتر از لوگوی خود استفاده کنید امکان دیده شدن آن و در نتیجه شناخته تر شدن شما توسط مخاطبانتان افزایش خواهد یافت. در ادامه به بررسی محل هایی خواهیم پرداخت که میتوانید از لوگوی خود در آن ها استفاده کنید.

حوزه دیجیتال

اولین مکانی که لوگوی خود را به نمایش خواهید گذاشت حوزه وب خواهد بود چرا که با گسترش فضاهای اینترنتی و افزایش استفاده مردم و مخاطبان از فضاهای اجتماعی و سایبری امکان دیده شدن شما و نشان تجاری شما نیز بالاتر خواهد رفت.
طراحی سایت
  • وب سایت

    وب سایت شما یکی از مهم ترین مکان هاییست که لوگوی شما در آن قرار خواهد گرفت. لوگوی خود را در هدر سایت قرار دهید و اگر با طراحی سایت شما به صورت کلی همخوانی داشت از طراح سایت خود بخواهید تا هدر را به صورت چسبان (sticky) درآورد که با حرکت کاربر در صفحه و اسکرول کردن نیز لوگوی شما در بالای صفحه نمایش باقی بماند.

  • رسانه های اجتماعی

    لوگوی شما باید در هر یک از صفحات و رسانه های اجتماعی شما به چشم بخورد. میزان استفاده از رسانه های اجتماعی به طرز چشم گیر و عجیبی بالاست. طبق آمار بدست آماده صاحبان گوشی های هوشمند در مجموع روزانه بیش از 13 میلیون بار از اپ یا سایت فیس بوک دیدن می کنند. پس دقت کنید که بهتر است در هر بار بازدید آنها لوگوی شما هم به خوبی هر چه تمام تر دیده شود.
  • اپلیکیشن

    اگر مجموعه شما صاحب اپلیکیشن است از آرم خود به عنوان آیکن اپ استفاده کنید که در این صورت با هر بار بازدید مخاطبان از تلفن های همراهشان به معنای واقعی کلمه با لوگوی شما برخورد خواهند داشت و مرتبا در ذهن آنها به یاد آوری خواهید شد.

حوزه چاپ

اما یکی دیگر از مکان هایی که بیشترین کاربرد را در به نمایش گذاری لوگوی شما دارد المان های تبلیغاتی و بازاریابی است که چاپی هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
  • کارت ویزیت

    کارت های ویزیت معمولا اولین برخوردها را با مشتریان احتمالی، مشتریان و حتی همکاران خواهند داشت چرا که معرفی خودتان و کسب و کارتان با ارائه یکی از این کارت ها همراه خواهد بود. پیش از هر چیزی اطمینان حاصل کنید که کارت ویزیت شما بیشتر از هر چیز دیگری بیانگر هویت برند مجموعه شما باشد. در جایگذاری لوگو روی کارت هم دقت زیادی به خرج دهید چرا که بیشترین توجه را به خودش جلب خواهد کرد.
  • ست اداری

    توجه داشته باشید که بهتر است برند شما در تمامی عناصر کسب و کارتان و حتی لوازم التحریر، سربرگ، پاکت های نامه و … دیده شود.
  • پوسترهای تبلیغاتی

    پوسترها یکی از بهترین و پربازدید ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند پس در حین فرآیند طراحی پوستر توجه داشته باشید که لوگوی مجموعه شما حتما در آن به چشم بیاید.
  • بروشورهای تبلیغاتی

    بروشورهای تبلیغاتی یکی از بهترین راه ها به منظور دستیابی به اطلاعات بیشتر از شما از طرف مشتریانتان میباشد پس بهتر است با قرار دادن لوگوی خود در لت اول بروشور و همچنین در صورت همخوانی با طراحی بروشور مد نظرتان، در کنار هر یک از صفحات مشتریان را بیشتر با لوگوی خود آشنا و درگیر کنید.
  • برچسب

    آرم شما همچنین میتواند به صورت برچسب یا چاپی بر روی دیوار لابی یا حتی قسمتی از ماشین خود نصب کنید و از آنها به عنوان مزیت های تبلیغاتی رایگان بهره ببرید.
  • بنر

    بنرها برای رویداد های بزرگ تر، حضور در نمایشگاه ها و جلب توجه مردم بسیار عالی عمل می کنند.
طراحی کارت ویزیت

برای مطالعه بیشتر

در این روز های سخت، هر شرکتی برای صفحه فیس بوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین، پینترست یا اینستاگرام خود با امید کسب درآمد یا افزایش آگاهی از برند، صفحه ای طراحی کرده است. تصویر پروفایل، کاور و تصاویر پس زمینه این فضاهای اجتماعی عملکردی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی را برای شرکت های ایفا میکنند و درست به همین علت و حساسیت بالا است که برای ایجاد برخی از طرح های چشم نواز و اثرگذار به یک طراح نیاز است. در این مقاله به بررسی 9 نکته در رابطه با طراحی فضاهای اجتماعی خواهیم پرداخت.

و اما به عنوان نتیجه گیری میتوان گفت که تمامی المان های چاپی شما باید بیانگر و نشان دهنده مجموعه شما باشد. چاپ و مواد چاپی یکی از راه هایی هستند که آن قسمت از اطلاعاتی که میخواهید را به دستان مشتریان می رسانند پس بهتر است با استفاده هر چه بهتر هدفمند تر از لوگوی خود از این فرصت برندسازی ای که صنعت چاپ در اختیارمان قرار می دهد استفاده کنیم.

همکاری با یک طراح گرافیک برای داشتن یک آرم عالی مرحله اول مسیر است اما توجه داشته باشید برای استفاده حداکثری از آرم و لوگویی که زمان، انرژی و هزینه زیادی در آن صرف شده است، این شما هستید که بای دقت کنید و تمام حواس خود را به کار گیرید. سعی کنید که لوگوی خود را روی تمامی المان های برندینگ و مارکتینگ خود بچسبانید. اینگونه توسط تعداد بیشتری از مردم دیده می شوید و آن دسته از مشتریانی که به دنبال آنها هستید را می یابید. برای مطالعه مقالات بیشتر در حوزه گرافیک، برندینگ و طراحی مقالات قبلی مجموعه سل گرافیک را مطالعه کنید.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد