طراحی لوگو

پنج علت برای داشتن لوگو

لوگوی یک مجموعه یا کسب و کار را میتوان جزئی از هویت آن مجموعه دانست. نام کسب و کاری که برای خود برمیگزینید و لوگویی که متناسب با آن برای خود طراحی می کنید را میتوان اولین المان هایی از مجموعه شما دانست که مخاطبانتان با آن ارتباط برقرار خواهند کرد. پس لزوم داشتن یک لوگوی مناسب بیش از پیش احساس می شود، به خصوص در زمان فعلی که در تمامی زمینه های کسب و کاری نام ها و برندهای قدیمی و قدرتمندی وجود دارند و برای ماندگاری و افزایش سهم از بازار باید تلاش خود را بر ثبت شدن در ذهن مشتریان خود بگذارید. در مقاله پیش رو پنج علت مهم داشتن یک لوگوی مناسب برای کسب و کارهایمان را بررسی خواهیم کرد. پنج دلیل نام برده شده در این مقاله بررسی جامع و کاملی خواهند بود در باب پرایی نیاز به لوگو از طرف اشخاص و کسب و کارهای مختلف.
برخورداری کسب و کار شما از لوگو مهم است زیرا:

خلق هویت برند

حتما در فیلمها دیده اید که در غرب وحشی گاوچران ها برای شناسایی دام هایشان با یک تکه فلزی آهنی علامتی را روی آنان میگذاشتند. لوگوی شما باید همان کارها را انجام دهد یعنی باید باعث شناخته شدن برند شما شود. آرم ها روی محصولات شما، کارت ویزیت و وب سایت شما مورد استفاده قرار میگیرد و نشان دهنده مالکیت شما خواهد بود. این می تواند به جهانیان یا مشتریان بالقوه شما بگوید که هستید و چرا در این بازار حضور دارید، چه نوع کالایی یا خدماتی را میفروشید یا چه مزایایی برای مشتریانتان دارید. لوگوی کارما نام صدا و سیمای متعلق به شرکت را بر عهده دارد و به شما ابلاغ می کند که این برند فیزیوتراپی خوب و عالی برای مشتریان خود دارد. به طور معمول نمادی از خرد،انحنای بدن انسان که نشان دهنده ی شادابی را میرساند.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

افزایش آگاهی از برند

ما در دنیایی تک رنگ زندگی نمی کنیم. مردم به سمت طراحی و رنگ های جالب جلب می شوند. لوگویی که بسته شما را علامت گذاری می کند و یا جلوی فروشگاه شما را آراسته می کند، باید به گونه ای طراحی شود که علاقه و جلب توجه و کنجکاوی مشتریان احتمالی شما را جلب کند و باعث شود که حداقل آنها به برند شما توجه کنند، و امیدوار باشیم تا از این طریق محصول شما را خریداری کنند. سالی مزه، که تخصص خاصی در آشپزی با مواد ارگانیک و طبیعی دارد، با استفاده از یک آرم با سبک ارگانیک، علاقه مندان را به مشاهده از محصولات خود ترغیب می کند. آنها می توانند از طریق علائم، منوها و وب سایت خود جلب توجه و در نتیجه جلب مشتری کرده و تجربه خاصی را به دنبال کنندگان خود وعده دهند.

برای مطالعه بیشتر

توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

تمایز از رقبا

لوگوهای خاصی وجود دارد که نشان دهنده صنایع یا محصولات خاص است. به عنوان مثال، در طراحی لوگوی پیتزا فروشی ها با این طراحی خاص آرم رو به رو شده اید که دارای یک سرآشپز ایتالیایی ، سبیل با کلاه سفید بلند و پوزخند وسیع است. یک لوگوی خوب نشانگر شخصیت برند شماست و باید شما را از همه افراد متمایز کند. یک آرم خوب باید جرات ایجاد تفاوت و تمایز را داشته باشد.

افزایش و بهبود وفاداری به برند

هر از گاهی، یک شرکت، به دلایل مختلفی همچون به روز کردن نگاه خود به بازار یا ایجاد تغییراتی که بازتاب دهنده نظرات مخاطبانش در بازار هدف، لوگوی خود را دوباره طراحی می کند. اما نکته حائز اهمیت در رابطه با تغییر طراحی لوگوی یک مجموعه این است که زمانی که با دید بازاریابی به این مسئله نگاه کنیم، ریبرند و باز طراحی لوگو در صورتی که درست و حساب شده انجام شود میتواند به آن کسب و کار کمک کند. اما در مقابل باید توجه داشت که زمانی که از دید مشتریان و مخاطبان به مقوله باز طراحی لوگو بپردازیم خواهیم دید که تغییر طراحی آرم و لوگوی مجموعه ممکن است منجر به برانگیخته شدن احساسات منفی در مخاطبان شود. چرا که مخاطبان و مشتریان ما به دیدن آن لوگوی خاص عادت کرده اند و هرچیزی که بخواهد این روند ثابت را به هم زند، می تواند موجبات ناراحتی آنان را نیز منجر شود. وفاداری به برند بسیار بزرگ است و چیزی است که هر کسب و کار برای پرورش آن نیاز دارد و در این میان یک لوگوی قابل تشخیص و آشنا می تواند به ساخت وفاداری به برند بیانجامد. طراحی لوگوی کسب و کار ما نقطه تمایز شما از سایر رقبا می باشد و درست همان چیزیست که منجر به شناخته شدن شما توسط طرفدارانتان در قفسه های شلوغ مغازه ها خواهد شد.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

کاربرد لوگو در المان های مختلف کسب و کار

لوگوی ما بسته به استراتژی بازاریابی یا نحوه ارائه آن ممکن است در هر جایی دیده شود. بسته بندی محصولات، رسانه های اجتماعی، وب سایت، قفسه فروشگاه ها، منازل مشتریان، بصورت آنلاین و … تنها برخی از معروف ترین این مورد هستند. در صورتی که گام های ابتدایی پیش از طراحی لوگو همچنین تعیین استراتژی و راهبرد برند خود را درست و اصولی برداشته باشید قادر خواهید بود که پیام برند خود را با طراحی لوگوی آن پیوند دهید. این ارتباط باید در تمامی اجزا هویت برند شما به وضوح دیده و حس شود. پس به هنگام طراحی آرم خود توجه داشته باشید که از قفسه فروشگاه ها گرفته تا گوشی تلفن همراه مشتریان خود دیده خواهید شد. پس به هنگام طراحی به تمامی این مسائل دقت کنید.

برای مطالعه بیشتر

فرآیند ثبت و طراحی آرم و لوگو فرایندی پیچیده است و همچنین مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی پیش، در حین و بعد از طراحی. برای افزایش اثرگذاری آرم و لوگوی کسب و کارتان و همچنین به منظور شناخت روند طراحی آرم به صورت اساندارد و اصولی مطالعه مقاله زیر را پیشنهاد می کنیم.

همانطور که در طول مقاله به آن اشاره شد، طراحی آرم و لوگو یکی از مهم ترین گام های ابتدایی برای خلق هویت برند و ورود به بازار رقابت است. پس با مشاوره و همکاری با کسانی که در این زمینه به تبحر نسبتا بالایی رسیده اند راه رسیدن و ماندگاری به ذهن و قلب مشتریانتان را هموار تر کنید. تیم طراحی سل گرافیک نیز پس از سال ها تجربه و داشتن نمونه کارهای بسیار موفق داخلی و بین المللی در این مسیر همراه خشما خواهد بود. هدف ما جلوه دادن به کسب و کار شماست. برای آگاهی بیشتر از روند طراحی لوگو توسط مجموعه ما یا کسب اطلاعات در این زمینه می توانید از هر یک از مقالات زیر بسته به نیازتان بهره ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی لوگو و همچنین افزایش بازدهی و تاثیرگذاری آن به سایر مقاله های سل گرافیک نیز نگاهی بیندازید:

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد