برندسازی

چگونه برای یک شرکت هویت برند قوی ایجاد کنیم

هنگامی که شما دست به کار آفرینی می زنید و کسب و کار تازه ای را ایجاد می کنید داشتن هویت برند می تواند شرکت شما را بسیار حرفه ای و خوب نشان دهد. البته به یاد داشته باشید که نگذارید کلمه شرکت مانع پیشرفت شما شود. به عنوان صاحب یک شرکت بسیار مهم است که هویت برند آنقدر خوب و قوی باشد که هنگامی که جهانیان آن را نگاه می کنند و یا با آن روبرو می شوند باعث لذت بردن آنها و تفکر درباره شرکت و برند شما شوند. اما هویت شرکتی چیست؟ آیا همان طراحی شرکتی است؟ و چگونه می توان یک هویت شرکتی قوی ایجاد کرد که تجارت شما را برای موفقیت پایدار تنظیم کند؟ ما در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

هویت برند برای یک شرکت چیست؟

معمولا با شنیدن هویت برند برای یک شرکت احتمالا به لوگو، کارت ویزیت و سربرگ فکر می کنید درست است همهی این ها هم جزوی از هویت برند یک شرکت است اما هویت برند به همین سه المان محدود نمی شود. باید بدانید که هویت برند یک شرکت شامل لوگو، کارت ویزیت، وب سایت، بروشور، کاتالوگ، رنگ ها، فونت ها و همچنین دکوراسیون اداری، لباس فرم کارمندان و بسیاری دیگر. با این حال ما از مثال های بالا متوجه می شویم که هویت برند چیزی فراتر از طراحی نیست. بلکه این طراحی نشان دهنده شرکت شما است یعنی از ارزش ها گرفته تا خدماتی که ارائه می دهید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

عناصر طراحی هویت برند برای یک شرکت چیست؟

طراحی لوگو

لوگو

هیچ چیز بیشتر از یک لوگو در ارتباط با یک شرکت نیست. برای مثال به لوگوی های معروف مانند مک دونالد و یا نایک فکر کنید. این لوگو ها بسیار خوب طراحی شده اند و نکته کاملا در همین جاست لوگوی شما شرکت شما را به یک برند عالی تبدیل می کند و باید بدانید که لوگوی خوب احساسات برند شما را به مخاطب منتقل می کند و نمایانگر این است که شما متمایز تر از سایر رقبای خود هستید.
طراحی سایت

وب سایت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که وب سایت ها برای یک شرکت حکم اکوسیستم را دارند. این مکان برای تمام محتوا های شما و معرفی خود و محصول خود به مخاطب است. این فضا یک فضای آنلاین است که شما کنترل کاملی برآن دارید. و با استفاده از آن می توانید به مخاطبان خوب نشان دهدید که شما یک برند مدرن هستید تا آن ها به برند شما اعتماد کنند و جذب برند شما شوند.

طراحی بسته بندی

بسته بندی

در تمام این هیجانات ناشی از فضا های آنلاین، ما نباید دنیای واقعی را فراموش کنیم. بسته بندی یکی دیگر از عناصر هویت برند است. اگر محصول خاصی را ارائه می دهید با یک طراحی بسته بندی بسیار عالی می توانید مخاطبان زیادی را جذب خود کنید و البهت باید بدانید که آنها مطمئن شده اند که شما برند بسیار عالی و قوی هستید و برای آنها احترام بسیاری قائلید.

محتوای شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

بعد از وب سایت شما، مهمترین بسترهای آنلاین بعدی احتمالاً شبکه های اجتماعی شما هستند. تمرکز خود را بر روی فیس بوک، توییتر یا یوتیوب یا اینستاگرام قرار دهید، مطمئن شوید که یک تصویر سازمانی سازگار در هر فضا ارائه می دهید.

چگونه هویت برند یک شرکت را توسعه دهید؟

یادآوری ارزش های برند

شما هنگامی که تصمیم به شروع این کسب و کار گرفتید به یک دلیل این کار را انجام داده اید و مهم است که هنگام توسعه شرکت خود آن دلیل را فراموش نکنید. برای توسعه برند خود بهتر است تا درباره آن دلایل کمی فکر کنید برای مثال: انگیزه های شما برای شروع این کار چه بود؟ چشم انداز و هدف شما چه بود؟ برنامه شما برای چگونگی پیشرفت آن چیست؟ درست است که این شرکت قرار است پیشرفت کند اما یادآوری ارزش ها و برنامه ها برای این برند باعث می شود تا قدم به قدم به پیشرفت و جایگاه مورد نظر خود برسید.

برای مطالعه بیشتر

داستان سرایی برای برند یکی از کار های مفیدی و کارسازی است که اقلب برند ها از آن برای جذب مخاطب استفاده می کنند. همانطور که گفتیم برای داستان سرایی برای برند نیاز به شناخت کافی از برند و از ارزش های برند دارید و این شناخت با پرسش چند سوال به دست می آید. تیم طراحی سل گرافیک پس از سالها همکاری و همراهی با برندهای کوچک و بزرگ و با تعداد بسیاری نمونه کارهای موفق از شما دعوت میکند تا برای درخشیدن در میان مخاطبانتان هم اکنون با ما تماس بگیرید تا باقی مسیر را با هم و در کنار هم طی کنیم . به امید موفقیت و درخشش هر چه بیشتر نام شما

جایگاه خود را در بازار بدانید

پیش از آن که به مقام و جایگاهی می خواهید برسید دست پیدا کنید باید جایگاه فعلی خود را به خوبی بشناسید. برای شناخت بهتر خود در جایگاه فعلی خوب است که سوالاتی از قبیل: نظر مشتریان فعلی شما درباره شما چیست؟ نظر مشتریان در مورد کارمندان چطور است؟ نظر مشتریان در مورد خدمات چیست؟ شما میتوانید با استفاده از ورودی مثبت و منفی برای ایجاد هویت سازمانی خود در آینده استفاده کنید.

به بیرون شرکت خود نگاه کنید

ایجاد یک هویت شرکتی یک تعادل ظریف بین بازی کردن با قوانین این دسته از کسب و کار و مخلوط کردن چیزها به طوری که شما را متمایز نشان دهد. اکنون برای توسعه باید در مورد رقبای خود تحقیق کنید و از آنها یاد بگیرید: در مورد هویت شرکتی رقبا چه چیزهایی می توانید یاد بگیرید؟ چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید؟ فکر می کنید چه چیزی یک شرکت را موفق می کند و دیگری نه؟ باز هم با استفاده از نکات مثبت و منفی می توان برند را به بهترین جایگاه در آن حوزه رساند.

برندسازی

ایجاد چشم انداز برای آینده

ایجاد یک هویت برند نیاز به زمان و صبر دارد. شما نمی توانید با یک شب از جایگاه فعلی خود به جایگاه های بالا دست یابید. در عوض، شما می توانید به جایی که می خواهید با تجارت خود برسید، نگاه کنید، برای مثال اگر بخواهید پنج سال دیگر را در مورد برند خود بررسی کنید: ساختار داخلی و تیم شما چگونه خواهد بود؟ چه محصولات و خدمات جدیدی را راه اندازی خواهید کرد؟ نگاه رو به جلو به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که هویتی که اکنون ایجاد می کنید نه تنها در سال های آینده موفق خواهد بود بلکه حتی به شما کمک می کند تا به جایگاه مورد نظر برسید.

هویت برند شما همان چیزیست که می تواند شما را از دریای بی کران رقبا جدا کند و به مخاطبان نشان دهد که شما که هستید، چه کار می کنید و آنها باید چه چیزهایی را از شما انتظار داشته باشند. اگر می خواهید که مخاطبانتن درک مثبتی از هویت برند شما داشته باشند باید توجه ویژه ای به خلق هویت برند و اصول و عناصر استفاده شده در هویت برند خود داشته باشید. بسیار مهم است که با اولین نگاه در ذهن و قلب مخاطبان خود ثبت شوید. حال که با نحوه خلق هویت برند برای یک شرکت آشنا شدید دو راه پیش رو دارید. اول اینکه دست به کار شوید و تک به تک نکات را با آزمون و خطا به دست بیاورید و مدت زمان زیادی را صرف یادگیری سایر اصول و نکات کنید و راه دوم که مانند یک میانبر می باشد این خواهد بود که همین الان با تیم طراحی سل گرافیک تماس بگیرید تا همراه هم آغازگر مسیر خلق بهترین هویت ممکن برای مجموعه شما باشیم.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد