پرسونال برندینگ

چگونه می توان به عنوان یک بازاریاب برند شخصی ساخت

اگر شما یک بازاریاب هستید داشتن برند شخصی می تواند در موفقیت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. باید بدانید که برند شخصی برای یک فرد است اما باید بدانید که اگر در یک برند کار میکنید وجود برند شخصی همانطور که برای شما خوب است می تواند سود بسیار زیادی برای آن شرکت داشته باشد. یکی دیگر از نکات مثبتی که برند های شخصی دارند این است که اگر شما دارای برند شخصی خوب و قابل اعتماد هستید باید بدانید که برند شما در موقعیت منحصر به فردی قرار خواهد گرفت و البته باید بدانید که با قرار گرفتن در موقعیتی عالی می توانید تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان بگذارید و آن ها را به سمت برند خود جذب کنید و آن ها را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید. اما شاید برای شما سوال باشد که چگونه یک برند شخصی بسازیم؟ باید بدانید که در این مقاله، چهار تاکتیک موثر را که می توانید از امروز شروع به ساختن برند شخصی خود کنید استفاده کنید را ما برایتان شرح می دهیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مخاطبان هدف خود را درک کنید

اولین قدم در ساخت برند شخصی این است که مخاطبان هدف خود را درک کنید. این بدان معنی است که شما باید جزئیات مربوط به مخاطبان خود را شرح دهید مانند: گروه سنی، چالش های بازاریابی، لحن مکالمه، صفحات های اجتماعی، موضوعات مورد علاقه و مواردی دیگر. با تمام این جزئیات و سایر دیگر، پیام هایی را که مخاطب ایده آل شما برای بازاریابی بهتر نیاز دارد، درک خواهید کرد. به این ترتیب شما مخاطبان هدف خود را پیدا کردید و حالا باید تلاش کنید تا بر روی آنها تاثیر کافی بگذارید تا آن ها همیشه مشتری و دنبال کننده برند شما باشند.

برندسازی

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

یک وب سایت کاربردی طراحی کنید

یک وب سایت در اصل همان شرکت شماست که در آن خدماتی را به مخاطب ارائه می دهید باید بدانید که وب سایت شما هم دقیقا همان شرکت شما است البته به صورت آنلاین. در اینجا، بازدیدکنندگان تمام جزئیاتی را که باید درباره تخصص شما به عنوان بازاریاب و کسی که به دنبال بازاریابی است بدانند، پیدا می کنند. همچنین باید بدانید که یک وب سایت، یک پلت فرم تحت کنترل شماست. حال شما در این پلت فرم نیاز به صفحاتی دارید که مخاطبان به آنها نیاز دارند تا در مورد شما بیشتر بدانند. این صفحاتی مهمی که در سایت خود به آنها نیاز دارید عبارت اند از:

  • صفحه اصلی:
    در این صفحه، بازدیدکنندگان نمای کلی از کار شما به عنوان بازاریاب خواهند داشت. پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما چیست؟ با کدام شرکت ها کار کرده اید؟ و مواردی دیگر برای مثال نمونه کار ها و یا آخرین مقالات شما. باید بدانید که یکی از عواملی که مخاطب را در سایت شما نگه می دارد صفحه اصلی سایت شماست. به همین علت مطمئن شوید که صفحه نخست سایت شما به بهترین نحوه ممکن طراحی می شود.
  • درباه برند:
    در درباره برند شما می توانید داستان شکل گیری خود و جزئیات بیشتری در مورد خود و اینکه چگونه کار شما به مخاطبان شما ارزش می بخشد صحبت کنید. شما باید در این صفحه به مخاطب خود ثابت کنید که آنها برای شما مهم اند.
  • تماس با برند:
    مخاطبان باید با شما ارتباط برقرار کنند و این از تماس با شما و یا سایر راه های ارتباطی مانند ایمیل و سایر موارد باشد.
  • مقالات:
    جدا از اینکه به مردم بگویید، شما یک متخصص بازاریابی هستید، مقالات شما مکانی برای نمایش حرفه ای بودن شما است. با مقالات خود می توانید مباحث مهم بازاریابی را که مخاطب شما به دنبال آن است مقابله کنید.
  • نمونه کارها:
    در این بخش شما می توانید کارهایی که انجام داده اید را به نمایش بگذارید. نمونه کار های شما به مخاطب شما می گوید که آیا شما قابل اعتماد هستید یا خیر. به همین دلیل نمونه کار های خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید.

پیام خود را برای مخاطبان بگوید

پیام برند یکی دیگر از موارد مهم در ساخت برند شخصی است. شما باید پیام واضحی برای این کاری که انجام می دهید داشته باشید. پیام خود را برای مخاطبان بازگو کنید تا آنها هم درک کنند که شما برای چه در این بازار ایستادگی می کنید و تلاش می کنید تا خدمات عالی ارائه دهید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

در رویدادهای حوزه فعالیتی خود شرکت کنید

برندسازی

درست است که ساخت یک برند شخصی به صورت آنلاین تلاش و وقت زیادی می خواهد، اما شما می توانید تلاش خود را از طریق رویدادهای حضوری تثبیت کنید. اول، حضور در رویدادهای بازاریابی راهی برای برقراری ارتباط با سایر متخصصان و جلب توجه در مورد ترند فعلی بازاریابی است. علاوه بر این، تبلیغات پیرامون این رویدادها می تواند باعث تبلیغ بیشتر شما شود. اگر به احتمال زیاد، شما یکی از سخنرانان هستید، این اعتبار شما را به عنوان یک متخصص بیشتر می کند. به همین دلیل همیشه به دنبال یادگیر در مورد ترند های جدید بازاریابی باشید و در این مراسم ها خود را به تمام جهان معرفی کنید.

همانطور که در بالا گفتیم سخت برند شخصی نیاز به زمان و تلاش بسیار دارد. برای معرفی خود به تمام مخاطبان خود نیاز به برندی دارید تا در باره شما و از خدماتی که شما ارائه می دهید صحبت کند. تمیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه خلق هویت برند و خلق هویت بصری برند و همکاری با بسیاری از برند های کوچک و بزرگ شما را در ساخت برند شخصیتان همراهی می کند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد